• MonkeyLover

Vart sover era små middag?

Vår lille har alltid sovit middag i sin vagn, oftast inne, för vi har inget bra ställe ute som är tillräckligt skyddat mot väder och vind där vi samtidigt kan ha koll på honom.
    Vagnen brukar stå i vardagsrummet men nu när det snart är dags för syskonen att komma så har jag börjat fundera.
    Det blir väl kanske svårt för honom att komma till ro i vardagsrummet med två spädbarn som för ljud och kanske skriker/gråter.
    Eftersom vi i nuläget bor i villa med bara tre rum (vardagsrum och kök på nedervåning och två sovrum på övervåningen) känns ju hans spjälsäng som det enda alternativet...

Wilhelm 2011 Bebisar 2013
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vart sover era små middag?
  • LuckyLips

Fick tvillingar två månader innan storebror började på dagis. Han var van att sova i sin säng. Vi bodde trångt de första månaderna med bara ett sovrum. Storebror stördes aldrig av sina syskon, han var ganska van vid ljud när han sov.

• SuzR

När hon inte är på dagis, alltså främst på helgerna sover hon i sin säng. Är vi ute på vift sover hon i vagnen. Kan han inte sova i spjälsängen??

• Natulcien

Är han så lättstörd då?

Vår son sov lite överallt.
    Som bebis sov han mest i vagnen på promenad (aldrig i vagn inne) eller i famn eller bärsele. Aldrig i sängen. Från ca 8-9 månaders ålder började han sova i sängen om vi var hemma, annars i vagnen om vi var ute någonstans.

• fluu

Hon sover middag vid 10 och är sambon hemma med henne sover oftast jag då med så då brukar hon sova hos mig. Annars lägger vi henne i sin säng som står i vårt rum. Ibland sover hon klart där(1,5-2 timmar) och ibland vaknar hon lite tidigare och då brukar vi lägga oss i dubbelsängen tillsammans.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • keron

Röstade "annat". Sonen som är typ exakt 12 mån, har alltid sovit antingen på mig eller sambon. I eller utan bärsjalen.

• Emelie578

Olika beroende på vart vi befinner oss.

Är vi hemma sover hon antingen i sin säng, vår säng eller i vagnen ute (numera väljer hon själv om vi inte har något planerat). När hon var bebis var det oftast sjal eller sele vart vi än var, eller i famnen (somnade av amning).
    Ska vi åka lite längre brukar vi åka när hon ska sova så då sover hon i bilen. Är vi borta blir det vagnen eller lånad säng. 

* Liv Linnéa 20110815
  • ApanApansson

Äldsta 2,5 år sover inte middag, när han gjorde det sov han där vi var, spelade inte så stor roll om det var i soffan, sängen, vagnen, famnen mm. han har aldrig vaknat när småsyskonet skrikit, men alla barn är ju lik ljudkänsliga.

Stupid is, as stupid does!
  • Bling1975

I sin säng. I bland är det en spjälsäng och i bland är det vår säng. Hon går i perioder men sover i samma på natten och på dagen.

Hon gillade aldrig att sova i vagnen sedan vi bytte till sittdelen. Visst somnar hon där eller i bilen om vi inte är hemma, men då ska hon vara jättetrött. Innan dess sov hon helst i vagnen så det blev en jobbig omställningsperiod.

• lövet2

De har oftast sovit middag på golvet i något fredat hörn. Har bäddat till med ett tjockt täcke, kudde och en filt.

• daimstrut

Skaffa en babycall och lägg honom ute i vagnen om du måste ställa den lite ur sikte. Barn brukar sova gott inne i vagnar även om det stormar om man har ett bra regnskydd.

• hannis

Mina barn sover middag i sin vagn. Antingen ute på verandan eller i vårt gästrum med fönstret öppet.

• cherrykola

Oftast i sin säng, i vagnen om vi är ute, i famn om vi är nån stans. Ungefär så. Bor i en 2a och han har sovrummet som sitt rum :)

• Mercurialis

Hemma: I sin säng.
    På förskolan: I vagn ute. 

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Vart sover era små middag?