• Anonym (J.K)
    Äldre 27 Jun 21:49
    11399 visningar
    0 svar
    0
    11399

    Positiv tänkande eller egoism

    På senare tid har jag kommit i flera diskussioner med min sambo.

    Jag tycker inte hon visar hänsyn är egoistisk och bryr sig bara om sig själv.

    Hon är väldigt framgångsrik på sitt jobb alltid positiv och framåt. Vilket jag gillar.

    Däremot så har hon väldigt svårt för att prata om djupare saker och släpper aldrig mig in på livet.

    Hon tycker jag ska älta saker när jag märker på henne att hon har känslor som ligger under som hon inte vill prata om och som kan göra henne arg så jag nästan blir rädd.

    Hon ycker att jag ska tänka positivt och framåt medans jag tycker hon är egoistisk som inte delar sina känslor med mig.

    Är det konstigt av mig att vilja prata om hennes känslor, kan liksom inte bara se henne vansinnigt sur över något och så låtsas som det regnar.

    Hon har denna synen på en relation att man bara låter varandra vara och inte pratar om sådant, det har hon berättat även om tidigare förhållanden.

    Jag känner mig förvirrad när jag tycker att det är sånt man delar och berättar för att stödja varandra, finns det något generellt för detta, är det jag som har konstiga förväntningar?

Svar på tråden Positiv tänkande eller egoism