Thorén Business School
Hej, jag är en tjej på 16år som precis gått ut första året på en komunal skola som ligger i en mindre ort. Jag gick ut med helt okej betyg 16,87 i snitt, strax under B (gamla mvg) alltså. Ifall jag gick kvar skulle jag få ungefär lika betyg som nu +2 meritpoäng så 18,8 och det räcker till de flesta högskolor som jag är intresserad av att gå på. Skolan är helt okej iaf ekonomiprogrammet jag går på, lärarna är till största del bra och jag tycker själva kunskapen är bra. Själva problemet är eleverna och stämningen på skolan, jag mår dåligt av att vara i närheten av min klass. Jag har inte problem att skaffa vänner i vanliga fall, har både barndomsvänner och en del nya men får ont i magen av människorna i min klass.
Och pga. det funderar jag över att byta till tbs, känner ingen där men var "elev för en dag" i nian och älskade allt med den. Jag har 1,5h dit och skulle pendla/delvis bo hos släktingar men har ingen aning om hur nivån på deras utbildning är och ifall de håller löftet om 11veckors praktik. Bryr mig inte om snygga lokaler och dator har jag egen, vill endast veta hur bra utbildning man får där. skolan är i Sundsvall men ni som har erfarenhet av tbs skolor på andra orter får mer än gärna också skriva!