Du med kopparspiral!
Om du har kopparspiral, är detta något du upplever? Har du fler av alternativen så skriv gärna i ett inlägg. Vet du vad din spiral heter är det ännu bättre
Om du har kopparspiral, är detta något du upplever? Har du fler av alternativen så skriv gärna i ett inlägg. Vet du vad din spiral heter är det ännu bättre
Hade spiralen i ett halvår ungefär och jag säger aldrig mer! Jag blödde rena syndafloden,blödde i 9 dagar,hade så otroligt mycket mensvärk,begåvades med PMS som jag aldrig haft förut,oro och ångest,panik och deppen, yrsel och säkert lite till.
Verkar aldrig hitta ett preventivmedel som funkar.
Tog ut spiralen när jag tillslut inte stod ut mer.
Jag tog ut min kopparspiral för ca 8v sen. Och har fått mildare pms-humör. Sen har jag i några år haft väldiga problem med acne/utslag i ansiktet. Bara hjälpt med starkt pencillin. Men det är bättre nu än det varit på länge! ! Och har inte längre kraftig och långvarig mens! Så jag undrar ju klart om det berott på spiralen?
Gweny: Jag har också haft acneproblem vilket jag aldrig hade tonåren så det känns lite galet att få det i vuxen ålder. Förhoppningsvis försvinner det nu när spiralen är ute.
Hade inga problem förutom ökad blödning och mensvärk. Kopparspiralen påverkar ju inte kroppen i övrigt.
inget av ovanstående. däremot blöder jag som en stucken gris. så mycket att vi överväger att sterilisera min man.
Det är många år sedan jag hade kopparspiral, men jag fick ta ut den efter som jag fick kramper i magen och kraftiga flytningar som luktade "döda kaniner".