"Dubbel könat" namn?
Jeg har döpt mina tidigare två barn till Robin och Kim. och nu letar jag ett namn till som passar dåde en flicka och en pojke. Är det nån som har nåt bra förslag????
Jeg har döpt mina tidigare två barn till Robin och Kim. och nu letar jag ett namn till som passar dåde en flicka och en pojke. Är det nån som har nåt bra förslag????
tja för oss som läst isfolket så vet vi ju att Villemo är både ett pojk och ett flicknamn i vårt grannland norge.
Sedan finns det ju namn som är könsbundet till ett kön i sverige men något annat i utlandet tex Maria.
Annars vet jag inte så många namn i som i Sverige passar för båda. (tänkte själv på Kim när jag gick in på inlägget...)
hej där, när jag satt och letade efter skojiga efternamnsförslag häromdagen hamnade jag här:
www.prv.se/varumarke/namn/konsneutrala_namn.html
det finns f.ö en hysteriskt rolig tråd här, läs den
www.familjeliv.se/Forum-1-5/m67910.html
patrusjka, den länken med opassande namn var väldigt skoj men jag hoppas att du inte menar det till denna trådstartare att könsneutrala namn skulle vara opassande
Haha, vilken rolig lista, Petrusjka! Fast inte skulle då JAG ha plockat alla de namnen som dubbelkönade..
Chris var det första jag kom att tänka på.
Annars är ju Sasha och Vanja lite roliga, eftersom de egentligen är smekformer för två killnamn (Alexander resp. Ivan) men mest används som tjejnamn här.
Chris och Morgan kan väll både flickor och pojkar heta? Fast jag kan va helt ute och segla i och försig :D
... Max kanske?
Tack! kul att äntligen få lite förslag!
Alex?
trillian, det heter min pojke i andranamn, f.ö den enda som heter det i sverige blev jag varse igår, det är från liftarens guide jag tagit det namanet, trillian boken var en tjej, men jag hade bestämt att om det kom en kille skulle han också få heta det i andranamn..och så blev det
vi ska döpa vårt barn till Tintin passa till båda könen
kram