• Anonym (Fialo­tta)
    Äldre 28 Jun 14:56
    120505 visningar
    546 svar
    546
    120505

    Män med Thaibrudar

    Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

    Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

    Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  
      

  • Svar på tråden Män med Thaibrudar
  • Anonym (Fialo­tta) Trådstartaren
    Äldre 4 Oct 23:51
    Anonym (Freja) skrev 2014-10-04 20:40:24 följande:
    Men nu får du ju förstå att det finns ju inget bättre än svenska män! De är så otroligt eftertraktade så det är en fruktansvärd förlust för svenska kvinnor när en endaste en går förlorad till de mycket mer förståndiga thailändskorna som i mycket högre grad förstår att uppskatta den svenska mannens överlägsenhet!

    Eller ja..... Solig Så kanske svenska kvinnor inte riktigt ser saken men det är ju för att svenska kvinnor är HOTADE och AVUNDSJUKA på thaitjejerna som får ett mycket bättre liv i sverige förhoppningsvis än de hade i hemlandet.

    Det bättre liv svenska kvinnor redan har och därför inte behöver välja de, eh, ack så viktiga svenska männen......

    Har så svårt att sova nu i natten på grund av att jag känner mig hotad och är så avundsjuk på thailändskorna. Vaknade precis ur en mardröm där jag blev så attraherad av en gubbe på 50 som var oskuld och okysst. Jag lade in stöten på honom men han avvisade mig iskallt eftersom jag inte visste vad riktig kärlek var sade han. Då gick det upp för mig att han hållit på sig under alla dessa år eftersom vi svenskor inte duger till honom (alltså inte en enda svenska eller någon annan tjej) fick ta hans oskuld eftersom han var så värdefull och manlig. Nästan så att jag svimmade när jag såg honom precis som tjejerna gjorde på 50-talet när Elvis uppträdde.

    Nu är jag helt förstörd!
    Hur skall jag hantera detta?
    Har nu insett att mardrömmen är sann.
    Fattar inte varför thailändskorna måste ta våra idealmän.....
    Gråter förtvivlat nu....
  • Anonym (Freja­)
    Äldre 4 Oct 23:58
    Anonym (Fialotta) skrev 2014-10-04 23:51:30 följande:

    Har så svårt att sova nu i natten på grund av att jag känner mig hotad och är så avundsjuk på thailändskorna. Vaknade precis ur en mardröm där jag blev så attraherad av en gubbe på 50 som var oskuld och okysst. Jag lade in stöten på honom men han avvisade mig iskallt eftersom jag inte visste vad riktig kärlek var sade han. Då gick det upp för mig att han hållit på sig under alla dessa år eftersom vi svenskor inte duger till honom (alltså inte en enda svenska eller någon annan tjej) fick ta hans oskuld eftersom han var så värdefull och manlig. Nästan så att jag svimmade när jag såg honom precis som tjejerna gjorde på 50-talet när Elvis uppträdde.

    Nu är jag helt förstörd!
    Hur skall jag hantera detta?
    Har nu insett att mardrömmen är sann.
    Fattar inte varför thailändskorna måste ta våra idealmän.....
    Gråter förtvivlat nu....
    Andas, andas.... Långa djupa andetag. Du är värdefull. Tänk på det. Ja den 50-årige mannen valde en annan
    MEN du kan få en en 20-årig britt! Engelsmän älskar svenskor! Eller en spanjor! Dom tycker också svenskor är otroligt heta! eller, eller! Ja resten av väst världen överlag älskar svenskor :-P Men jag FÖRSTÅÅÅÅR att just den där mannen var en oerhörd förlust för dig! Han var ju SVENSK!
  • Anonym (Freja­)
    Äldre 5 Oct 00:00
    Anonym (Freja) skrev 2014-10-04 23:58:46 följande:
    Andas, andas.... Långa djupa andetag. Du är värdefull. Tänk på det. Ja den 50-årige mannen valde en annan
    MEN du kan få en en 20-årig britt! Engelsmän älskar svenskor! Eller en spanjor! Dom tycker också svenskor är otroligt heta! eller, eller! Ja resten av väst världen överlag älskar svenskor :-P Men jag FÖRSTÅÅÅÅR att just den där mannen var en oerhörd förlust för dig! Han var ju SVENSK!
    *styrkekram*
  • Anonym (Freja­)
    Äldre 5 Oct 00:05
    Anonym (Snorbert) skrev 2014-10-04 23:49:51 följande:

    Är man i kategorin av man som skaffar en importfru så finns bara två andra alternativ. Antingen är man istället ensam, eller så får man skaffa sig en svensk fyrabarnsmor (barn med 3 olika pappor) som väger tresiffrigt, röker under köksfläkten och har dåligt temperament. Dvs bottenskrapet av den inhemska kvinnligheten.

    Så: Söt, trevlig och snäll Thailändsk fru eller någon från bottenskrapet av sveriges kvinnor. Svår fråga, verkligen.


    Nej inte alls. Men det verkar vara vad du gör det till.
    Du är alltså så oattraktiv så den typen av svensk kvinna som du nämner är den enda du kan få. Och i samma mening tror du att en het snygg sexig thaitjej tycker att just du är det bästa hon kan få...? Och DET handlar om kärlek...? Nu måste jag småle.
    Världsfrånvänd much...? Självklart inte. Du är ju en SVENSK MAN! Det bästa som finns! Självständiga svenska kvinnor med fritt val är ju ingenting! Jag menar Blondinbella stod ju utanför din dörr praktiskt taget..!
  • Anonym (Fialo­tta) Trådstartaren
    Äldre 5 Oct 00:43
    Anonym (Freja) skrev 2014-10-04 23:58:46 följande:
    Andas, andas.... Långa djupa andetag. Du är värdefull. Tänk på det. Ja den 50-årige mannen valde en annan
    MEN du kan få en en 20-årig britt! Engelsmän älskar svenskor! Eller en spanjor! Dom tycker också svenskor är otroligt heta! eller, eller! Ja resten av väst världen överlag älskar svenskor :-P Men jag FÖRSTÅÅÅÅR att just den där mannen var en oerhörd förlust för dig! Han var ju SVENSK!

    Kan inte lugna ner mig!
    Att thaitjejerna tar alla oemotståndliga män från mig står jag inte ut med.
    Föll ju handlöst för en man som var 20 år äldre, existerade och var av motsatt kön. Mera behövs inte för mig för att jag skall falla.
    Tror att min granne är thai och nu måste jag flytta eftersom jag inte orkar med denna avundsjuka som jag känner när hon tar alla fantastiska män som jag alltid drömt om som jag nämnde ovan.
    Det som gör mest ont är vetskapen om jag aldrig kommer att få ligga eller få en kille igen eftersom jag redan är utkonkurrerad av alla thaitjejer.
    Gråter ihjäl mig snart.
  • Anonym (Freja­)
    Äldre 5 Oct 01:16
    Anonym (Fialotta) skrev 2014-10-05 00:43:30 följande:

    Kan inte lugna ner mig!
    Att thaitjejerna tar alla oemotståndliga män från mig står jag inte ut med.
    Föll ju handlöst för en man som var 20 år äldre, existerade och var av motsatt kön. Mera behövs inte för mig för att jag skall falla.
    Tror att min granne är thai och nu måste jag flytta eftersom jag inte orkar med denna avundsjuka som jag känner när hon tar alla fantastiska män som jag alltid drömt om som jag nämnde ovan.
    Det som gör mest ont är vetskapen om jag aldrig kommer att få ligga eller få en kille igen eftersom jag redan är utkonkurrerad av alla thaitjejer.
    Gråter ihjäl mig snart.
    Jag är här för dig! jag förstår hur oerhört ont detta gör! Jag är själv drabbad!
    (Hmm ok nu ljög jag. Min man är från england och tydligen fick han en mycket högre status där genom att gifta sig med en svenska. Vilket är konstigt eftersom svenskor är så oattraktiva för svenska män så inga andra borde vilja ha dom.)
    Förlåt! Jag gled på ämnet! (Men kan inte låta bli att glida tillbaka i alla fall, svenskor ÄR märkligt nog status att "få" för engelsmän, trodde inte själv att det var sant förrän jag faktiskt upplevde det själv) Och jävlar vad de vet att uppskatta sin fru!
    Förlåt igen! Nu lider vi ju över att svenska män tycker thailändskor är jordens salt!
    Erhm jag kan inte komma på något att säga faktiskt. Men vi vet ju alla att svenska män är, eh, bra..! De är ju liksom, eh. snåla, anser att SVENSKA kvinnor ska försörja sig själv, (vilket thaitjejer inte behöver göra) Svenska kvinnor ska betala sin egen lunch och få dörren i ansiktet om de inte fattade att de borde öppnat den först, (thaitjejer behöver inte göra detta vilket gör dom, eh,  "bättre" på att uppskatta killens ansträngningar) Svenska killar är bäst! På att bara vara svenska killar! Svenska tjejer uppskattar män vilket är helt fel och vidrigt. Ingen vill ha en tjej som uppskattar män. På ett jämställt sätt. 
  • Anonym (My)
    Äldre 5 Oct 07:19
    Anonym (Freja) skrev 2014-10-04 23:38:54 följande:
    Det är du som vinklar dessvärre men jag förstår att du vill försöka göra mig till brottslingen. Får mig att misstänka att du är en man faktiskt. Statistiken är nämligen där för även dig att läsa. Men det är klart att det är jobbigt att läsa den när den tydligt motbevisar det du vill tro.
    Jag dömer faktiskt inga förhållanden, realist har du hört om det någon gång?
    Det är enligt min mening ett ömsesidigt utnyttjande. Vet du vad det betyder?

    Och var får du det ifrån att jag dömer thailändskor? Det hittade du på själv. 
    Jag tycker de gör helt rätt som förbättrar sina liv. Det jag funderar över är att svenska män på något underligt sätt tror att thaitjejer gör det för att svenska män är helt överlägsna alla andra av världens män. När det faktiskt handlar mest om försörjning och pengar.
    Men ja jag förstår att det är känsligt att inse att de flesta förhållanden men thaitjejer mest handlar om plånboken och inte att svenska män är helt överlägsna på precis alla områden men ja, det står för svenska lättlurade män, inga andra.

    Vi andra kan skratta i mjugg och diskutera era felaktigheter med era kvinnor vilket många av oss gör.

    Jag säger ju att de mycket väl gör sina egna val. Varför försöker du få det till att jag säger något annat är min fråga? De vet mycket väl vad de har att välja bland.

    Varför blir du så aggressiv? För att jag inte anser svenska män så oerhört överlägsna som det till synes dem själva tycker?

    Du dömer inga Thailändskor påstår du? Kalla det vad du vill, men du anser dem tydligen  inte kapabla att själva bestämma om sina liv. Du anser dig kunna avgöra huruvida deras liv är bra eller dåliga bara genom att se på yta.


    Du verkar helt missat att de flesta thailändskor precis som svenskor är välutbildade och har hyfsade arbeten, undantag finns förstås bland dem precis som hos oss svenskor. Jo, jag är kvinna (tydligen med lite mer livserfarenhet än du har) så också där tog du fel.

    Slutligen hänvisar du till statistik, har du någon länk.? Ganska förfärligt i så fall att registrera människor efter etnisk tillhörighet. Trodde inte det ens var lagligt.

    F.ö. undrar jag varför du blir så aggressiv om man inte håller med och delar dina åsikter/värderingar


     

  • Anonym (Freja­)
    Äldre 5 Oct 08:42
    Anonym (My) skrev 2014-10-05 07:19:08 följande:

    Du dömer inga Thailändskor påstår du? Kalla det vad du vill, men du anser dem tydligen  inte kapabla att själva bestämma om sina liv. Du anser dig kunna avgöra huruvida deras liv är bra eller dåliga bara genom att se på yta.


    Du verkar helt missat att de flesta thailändskor precis som svenskor är välutbildade och har hyfsade arbeten, undantag finns förstås bland dem precis som hos oss svenskor. Jo, jag är kvinna (tydligen med lite mer livserfarenhet än du har) så också där tog du fel.

    Slutligen hänvisar du till statistik, har du någon länk.? Ganska förfärligt i så fall att registrera människor efter etnisk tillhörighet. Trodde inte det ens var lagligt.

    F.ö. undrar jag varför du blir så aggressiv om man inte håller med och delar dina åsikter/värderingar


     


    Eh jag har ju faktiskt sagt att de väljer chansen till det bättre livet. Vem skulle inte göra det? Hur får du det till att jag anser att de inte bestämmer själva? Och hur jag kan tro att mat på bordet är bättre än svält? Ja du, HUR kan jag ens tro något sådant..?! Har du någonsin svultit..? 

    Du verkar ha missat allt det som talar rakt mot det du säger. Men ja ja, det är inte min sak vad du väljer att tro. Och att du hävdar att du är kvinna får stå för dig men att du har mer LIVSERFARENHET det hävdar jag rakt emot att du har mer än jag i det här fallet.
    I dina inlägg ser jag mycket framsida av mannen medan baksidan av myntet knappt existerar. Knappast livserfaret

    Man registrerar t ex giftermål i sverige, Visste du inte det? Och skilsmässor. När man gifter sig/eller vill registrera sitt giftermål, i sverige uppger man sitt födelseland. Jag antar att man kan kalla det ETNISK registrering om man så vill men då är svenskar de mest registrerade i hela sverige. 

    Och jag är alldeles för lat att länka till något som du ändå inte kommer läsa och förstå och sen sitta där och kräva fler och fler länkar. Vill du veta söker du själv, vill du inte är det inte något jag bekymrar mig över. Vad du tycker och tror är inte på något sätt viktigt för mig Solig
  • Anonym (My)
    Äldre 5 Oct 09:46
    Anonym (Freja) skrev 2014-10-05 08:42:16 följande:
    Eh jag har ju faktiskt sagt att de väljer chansen till det bättre livet. Vem skulle inte göra det? Hur får du det till att jag anser att de inte bestämmer själva? Och hur jag kan tro att mat på bordet är bättre än svält? Ja du, HUR kan jag ens tro något sådant..?! Har du någonsin svultit..? 

    Du verkar ha missat allt det som talar rakt mot det du säger. Men ja ja, det är inte min sak vad du väljer att tro. Och att du hävdar att du är kvinna får stå för dig men att du har mer LIVSERFARENHET det hävdar jag rakt emot att du har mer än jag i det här fallet.
    I dina inlägg ser jag mycket framsida av mannen medan baksidan av myntet knappt existerar. Knappast livserfaret

    Man registrerar t ex giftermål i sverige, Visste du inte det? Och skilsmässor. När man gifter sig/eller vill registrera sitt giftermål, i sverige uppger man sitt födelseland. Jag antar att man kan kalla det ETNISK registrering om man så vill men då är svenskar de mest registrerade i hela sverige. 

    Och jag är alldeles för lat att länka till något som du ändå inte kommer läsa och förstå och sen sitta där och kräva fler och fler länkar. Vill du veta söker du själv, vill du inte är det inte något jag bekymrar mig över. Vad du tycker och tror är inte på något sätt viktigt för mig Solig

    Men herregud vilken drapa!


    Vet du vad? Att dumförklara meningsmotståndare är det dummaste man kan göra, man faller som en sten själv då.


    Och hävdar man en massa saker och hänvisar till statistik utan att kunna prestera något så enkelt som en länk för att stödja sitt påstående, ja vad man skall kalla sånt vet jag inte riktigt.

    Sen säger du att vad jag tycker och tror inte är viktigt för dig, må så vara. Jag undrar då varför du anstränger dig att skriva en massa dravel i ett debattforum eftersom du ju uppenbarligen saknar förmåga/vilja att ta till dig något som avviker i från din egen världsbild.

    Jag avslutar  nu diskussionen för min del eftersom dina enkelspåriga, onyanserade och fördomsfulla inlägg inte tillför mig något.


     

  • Anonym (Freja­)
    Äldre 5 Oct 11:03
    Anonym (My) skrev 2014-10-05 09:46:10 följande:

    Men herregud vilken drapa!


    Vet du vad? Att dumförklara meningsmotståndare är det dummaste man kan göra, man faller som en sten själv då.


    Och hävdar man en massa saker och hänvisar till statistik utan att kunna prestera något så enkelt som en länk för att stödja sitt påstående, ja vad man skall kalla sånt vet jag inte riktigt.

    Sen säger du att vad jag tycker och tror inte är viktigt för dig, må så vara. Jag undrar då varför du anstränger dig att skriva en massa dravel i ett debattforum eftersom du ju uppenbarligen saknar förmåga/vilja att ta till dig något som avviker i från din egen världsbild.

    Jag avslutar  nu diskussionen för min del eftersom dina enkelspåriga, onyanserade och fördomsfulla inlägg inte tillför mig något.


     


    Haha det är ju du som försöker dumförklara mig! 
    Och att jag inte länkar något. Ja DET diskvalificerar ju direkt precis allt...

    Jag har ingen som helst skyldighet att ge dig information som du enkelt kan hitta själv, bara för att du kräver det.

    Du kallar mig enkelspårig, onyanserad och fördomsfull i samma inlägg som du försöker hävda att JAG försöker dumförklara dig..? Och det får dig att verka bra mycket mer trovärdig tror du? Med den frågan försöker jag inte dumförklara dig är det bäst jag lägger till. Jag bara undrar hur du tänker där för det ger inte ett gott intryck så jag tror jag missuppfattade poängen med ditt svar.
Svar på tråden Män med Thaibrudar