• Guldtrollsmamman

Bilbarnstol med bäst sovläge?

Dags att köpa bilbarnstol till lilleman. Vill ha den med absolut bäst sovläge då vi ofta åker långresor ca 120 mil . Finns flera likvärdiga i det avseendet så helst den som lämnar mest plats åt övriga passagerare. Pris o hur länge stolen går använda saknar betydelse, utseende, vikt o montering likaså. Det enda viktiga är att den lille kan sova så gott som möjligt. Någon som vet någon passande stol?

• Svar på tråden Bilbarnstol med bäst sovläge?
  • veh

Nu var det några år sedan vi köpte stolar, men de enda tre som gick att luta under färd var Maxi-Cosi mobi, besafe Izi kid X3 och någon Acta Graco... Acta-stolen vred man på en ratt, så lyfte sig något i sitsen liiiitet. Rätt värdelöst, såg det ut som. Vi har en av varje av de andra stolarna, ab dessa tycker jag att Maxi-Cosin har bäst lutningsläge, och är lättare att luts.

• Masken84

Vi har en maxi cosi mobi och är så nöjda och sonen med. Den kan man ändra läge på medans man åker och barnet sitter otrolugt bekvämt!

• Masken84

Våran son är en stor kille 90 lång och väger 14 kg och är bara 16 månader den är rymlig oxå stolen!

• Sisisisi

Nya besafe Izi plus ska väl ha förbättrat sovläge, jag skulle testa den!

Vi har akta graco belogic som kan lutas under färd. En mycket bekväm stol, det är sonens favoritstol av de vi har.

• Sisisisi

Såg nu att du vill ha den som tar minst plats. Kolla på cybex sirona, om ni har isofix, den har sju lutningslägen! Tar liten plats men har kort användningstid, blir urvuxen tidigt alltså.

Mobi måste monteras långt ut på sätet så den tar stor plats, även BeLogic tar stor plats.

Izi plus har jag inte testat ännu men den kan monteras längre in på sätet för mindre barn som inte behöver någon plats för benen och längre ut för större barn. Så den borde kunna ge mycket plats åt passageraren framför.

• eec82

Britax har en med som är med isofixfästen som ger bra lutning, nya maxi cosi är med bra, kommer inte ihåg vad den heter.

Svar på tråden Bilbarnstol med bäst sovläge?