• eec82

Bilbarnstol med bäst sovläge?

Britax har en med som är med isofixfästen som ger bra lutning, nya maxi cosi är med bra, kommer inte ihåg vad den heter.

• eec82
    Guldtrollsmamman skrev 2013-06-29 11:58:34 följande:
    Tack för alla bra svar. Vi har inte osofistikerat tyvärr så det blir nog Maxi Cosi Mobi
    ta den nya modellen så mycket skönare att slippa montera ut stolen när d ska höja och sänka bältet, sliljer bara 250:- för att slippa deet. Samt ett skönt huvudskydd för barnet. ;)
  • eec82
    Sisisisi skrev 2013-06-29 17:50:33 följande:

Nackdelen med den nya är att den bara är godkänd till 18 kg. Min son vägde iofs 18 kg när han blev för lång för Mobin, den blir ju urvuxen lite för tidigt eftersom den har så kort rygg.
    sant, har inte haft de problemet men vet man med sig att man har tyngre barn eller att de ligger viktmässigt över bvc kurvan kan de ju vara en fördel med den gamla. Mn 5 åring väger 17 kg. Men vist absolut tänkvärt. 
  • eec82
    LivetSomSofia skrev 2013-06-29 18:42:32 följande:
    Mobi xp är +testad till 25kg
    står 18 kg på alla hemsidor jag ser, men ja plustestad är den. 
  • eec82
    Guldtrollsmamman skrev 2013-06-29 20:52:01 följande:
    Var och kollade på Maxi Cosi Mobi xp idag och ska nog köpa den för den såg bra ut. Synd dock om det bli jättetrångt på platsen framför men hoppas det kan funka ändå. Dottern som ska sitta framför är ju trots allt inte så lång. Skulle ev kunna gå ställa stolen med lillen fram o ha dottern bak men då blir det svårt att pyssla om lillen + att dottern kommer att spy typ jämt men ska iaf prova. Någon som vet om det är väldigt stor skillnad i komfort för litet barn i nya xp jämfört med en äldre Mobi vi ev kan få köpa billigt (årsmodell 2009 tror jag)?

Köper du 2009 kan du använda den i 4 år till. Den andra tar mindre plats då den inte har lika stor klump/vad under. Å sen just att slippa ändra bältet att du har fler nivåer att välja på. Samt att du får bättre sidokrocksskydd. Men mobi är en bra stol absolut, vara du är säker på att den är okrockad.
  • eec82

Å vi har fått info med 18 från leverantör med. ;) arbetar med att sälja stolar. Har inte jämfört viloläget tror de är lika. Men inte hunnit granska.

• eec82
    LivetSomSofia skrev 2013-06-30 00:54:56 följande:
    Det gör jag med, i det materialet vi fått står de 25kg!

Får kolla på stolen idag istället det som står på den är ju det som gäller. ;)
Svar på tråden Bilbarnstol med bäst sovläge?