• Sisisisi

Bilbarnstol med bäst sovläge?

Nya besafe Izi plus ska väl ha förbättrat sovläge, jag skulle testa den!

Vi har akta graco belogic som kan lutas under färd. En mycket bekväm stol, det är sonens favoritstol av de vi har.

• Sisisisi

Såg nu att du vill ha den som tar minst plats. Kolla på cybex sirona, om ni har isofix, den har sju lutningslägen! Tar liten plats men har kort användningstid, blir urvuxen tidigt alltså.

Mobi måste monteras långt ut på sätet så den tar stor plats, även BeLogic tar stor plats.

Izi plus har jag inte testat ännu men den kan monteras längre in på sätet för mindre barn som inte behöver någon plats för benen och längre ut för större barn. Så den borde kunna ge mycket plats åt passageraren framför.

• Sisisisi
    eec82 skrev 2013-06-29 17:07:01 följande:
    ta den nya modellen så mycket skönare att slippa montera ut stolen när d ska höja och sänka bältet, sliljer bara 250:- för att slippa deet. Samt ett skönt huvudskydd för barnet. ;)

Nackdelen med den nya är att den bara är godkänd till 18 kg. Min son vägde iofs 18 kg när han blev för lång för Mobin, den blir ju urvuxen lite för tidigt eftersom den har så kort rygg.
  • Sisisisi
    LivetSomSofia skrev 2013-06-29 19:48:15 följande:
    Den är upp till 25kg, det vet jag med säkerhet!

Så alla webbsidor har skrivit fel? ;)
  • Sisisisi
    LivetSomSofia skrev 2013-06-30 12:55:56 följande:
    Jag kollade stolen och det står faktiskt att det är 9-18 men för att vara att få vara plustestade så är det ju 25 som gäller..

vad jag fattar för så är har det blivit något fel..

hoppas länken funkar.:  www.sakerhetsbutiken.se/index.php&view=article&id=77:varfoer-aer-mobi-nu-endast-9-18-kilo&catid=9&Itemid=104

Stolar kan ju även vara plustestade till 18 kg! Om du säljer bilbarnstolar borde du ju ha full koll tycker jag.
Svar på tråden Bilbarnstol med bäst sovläge?