• Vågen

Ska göra inbjudningskort-Var finns billiga grejer?

Jag ska göra runt 60 inbjudningskort och behöver hjälp med var jag kan hitta billiga grejer. Bra men billiga naturligtvis. Den enda affären jag känner till är Panduro, men de är ju inte jättebilliga.
    Jag behöver bra men billigt papper, en sådan där värmepistol så man kan smälta sånt där pulver så det blir upphöjda bokstäver/stämplar.
    Inbjudningskorten ska ha formatet 13,5x13,5 ungefär.
    Jag bor i Stockholm så där bör affärerna vara. Eller på nätet så klart!
    Väntar på att tipsen ska strömma in nu!!!!

• Svar på tråden Ska göra inbjudningskort-Var finns billiga grejer?
  • Gillis

Jag köpte ganska billigt färgat kartongpapper på Svanströms storlek A5. Det är en tjock bunt (vet ej exakt hur många ark men ca 100) i olika färger, kostade under 50 kr. Vet ej priset på limpistoler.

• Hella

Om du skall smälta embossing behöver du inte ha en värmepistol jag gör det över spisplattan. Funkar utmärkt

• Hella

Testa också att gå in och kolla på Tradera under Hobby och lek/Scrapbooking kan man få mkt billigt papper.

• Blue Vapor

*Billigt och mycket papper att välja mellan - MATTON numera på Norrlandsgatan 18 i city!

*Varmluftspistol till embossing - Clas Ohlson för under hundringen! Du ångrar dig INTE

*Embossingpulver - Panduro eller Skapa Hobby på Hornsgatan på Söder.

*Kuvert i olika format och billigt - Nordins Pappershandel i underjordsplanet i Söderhallarna.

Jag har scannat marknaden för länge sedan, men detta är mina allra bästa tips till dig!

Svar på tråden Ska göra inbjudningskort-Var finns billiga grejer?