Inlägg från: Blivande mamma 74 |Visa alla inlägg
  • Blivande mamma 74

Umgänge var tredje helg?

Jag vet att det är jättetufft att ha barnen helt själv. Är ensamstående med ett barn själv men jag hade minuterat umgänget successivt för att sen helt ta bort det. Dina barn är ändå ganska stora och det är bättre och fråga de vad de trycker själva om det. Jag menar det är ju mer skadlig ibland att " ha rätt" till båda sina föräldrar än att ha en vettig förälder som vet barnens bästa!

• Blivande mamma 74

Då tycker jag att barnen egentligen inte vill vara där men de kan inte ju bestämma själva. Va stark och säg rakt ut till honom att han får bara träffa de på stora helger och då får han planera tiden väl med barnen. Inte ska din lilla sitta framför tv jämt när han ser pappa ändå bara varannan vecka! Han kanske lär sig att inte ta tillfällen han barnen föregivet! Jag tror också att dina barn kommer att uppskatta om du sätter stopp för nåt det är inte riktigt bra.

• Blivande mamma 74

Säg som det är att han verkar inte ha tid för barnen och de trivs inte eller har det tråkigt där. Tror faktiskt inte alls att han blir besviken!

Svar på tråden Umgänge var tredje helg?