Mita1973 skrev 2013-07-17 11:40:57 följande:
Du jobbar inte på migrationsverket ditt svar tyder mycket starkt på detta... Då har man gravid sambo, eller fru så får man söka från landet, plus att upplysningsvis så står det på er hemsida eller så kanske våra handläggare och Sveriges främsta migrations advokat inte vet vad de pratar om...
Låtsas att man jobbar någonstanns och sen sprida ut sånt som inte stämmer bordde vara vara förbjudet eller upplys mig gärna om ditt namn och anställnings nummer på migrationsverket så jag kan lägga in en formall anmälan om att du sprider saker som inte stämmer på ett familje forum, i bästa fall blir du förflyttad värsta fall får du sparken, eller så hoppsan jobbade du där före år 2010 innan de nya reglerna kom..
Inte ett dugg svårt att se vad jag skriver..
Jag förstår inte varför du är så otrevlig. Med min sakkunskap har jag försökt vägleda många andra i er situation i andra trådar. Om det är något jag kan så är det anknytningsregler.
Det står inte på hemsidan att man får söka inifrån om man är gravid. Det står att det i vissa fall är möjligt. I dessa fall tar man hänsyn till barnet, inte till den som ska åka hem och söka. Det krävs att man inte varit illegalt i Sverige, att man har styrkt identitet samt att det står klart att man skulle fått tillstånd om man sökt hemifrån och att separationen till barnet skulle kunna bli sådan att barnet kan lida skada därav. Det är minst tre månader man talar om då, och så lång tid tar det sällan eftersom man får förtur om man är gravid eller har barn med någon som bor i Sverige. Undantaget från detta är om man har ett barn som är svensk medborgare. Då får man normalt söka inifrån.
Jargaltai skrev 2013-07-17 12:30:10 följande:
Han har inte sökt någonting i falskt namn.. Finns även redogörelser på google ang hans fall år 2010 med hans rätta namn..
Och vi pratar svenska med varandra, med vissa fel i gramatiken men allt på svenska!
Och ett frågetecken på om jag ens omfattas av anknytningsreglerna? Jag har väl förtusan ett av de mest svenska namn man kan ha xD
Och som sagt.. Han var inte här illegalt hela tiden.
Du vill inte omfattas av anknytningsreglerna. Att inte omfattas innebär att det inte ställs några krav på försörjning och bostadens storlek mm.
Anonym (längtar) skrev 2013-07-17 13:04:09 följande:
VA?! :'( Vi fick inte ansöka från Sverige trots att bebis är på väg... Han skickades till Afghanistan, där det inte finns en ambassad, för att sedan på egen hand ta sig till Pakistan och vänta där på kallelse... usch :( fan vad elakt om det inte MÅSTE gå till så? Detta var tydligen enda sättet enligt dom.... Kul att man inte kan lita på dom...
Jag tror inte det är något måste, utan det är väl bara typ för att det ska underlätta :O för då finns det papper och bevis på att man har varit sambos.. Men det ska inte behövas egentligen... Grejen är väl den att dom kan säga att man inte kan stryka att man ens träffats om man inte har andra bevis, haha. Men det har ju ni så du behöver inte oroa dig:D
Det är det absolut snabbaste sättet som du kan få hem din sambo på, han har gjort helt rätt och kommer att få tillstånd utan problem när ni väntar barn. Även om han kvarstannat i Sverige tills bebisen är född hade han ändå inte fått söka inifrån, då hade han ju haft en lång illegal vistelse i bagaget och man ska inte gynnas av att bryta mot svensk lagstiftning. Ni har väl sökt förtur?