• Mita1973

Kan min kille få komma tillbaka?

Anonym (Well) skrev 2013-06-30 20:53:27 följande:

Finns inga försörjningskrav.

Jo för inte svenska medborgare är det försörjnings plikt.. Läs på migrationsverkets hemsda.. Så är TS svensk medborgare behöver hon inte oroa sig om det.. Det ända ni har emot er är han illegala vistlse  handlar det om år så blir han tyvärr  inte insläppt på ett bra tag då dom inte uppmuntara detta sitter i samma läge som TS  hade vi inte haft barnen skulle han blivit utvisad på 5 år pågrund av sin illegala tid..

Men TS ta hjälp av en bra advokat om dom jävlas  Kontakta I såfall Johan Hedberg ledande inom migrationslag, inboxa för  kontakt dtaljer till honom vid behov eller avslag..   
  • Mita1973
    Jargaltai skrev 2013-07-01 20:48:19 följande:
    Tack så jätte mycket för tipset!! Hur länge hade din man vistats olagligt i sverige??
    Men på den punkten är jag lite kluven, visst han var här olagligt, men hans jobb skattade på honom?? Han uppgav rätt nummer när det kom poliskontroller och dom tog honom aldrig?
    Men gud, 5 år.. shit nu blev jag skrajsen O___O

Min man har varit 5 år här olagligt så den tid man varit olaglig är väl ungefär den tidd man får utvisning för.. Men får ni avslag Kontkta Johan Hedberg om någon kan hjälpa er är det honom :).. Bollar gärna idder om det behövs  jag har  som tur var min man med mig då vi har en liten och en til påväg, så  han får evt stanna utan att åka hem och söka pågrund av mina komplikationer...

Var inte rädd var stark var på migrationsverket som en liten iller, brukar gå något fortare då 
  • Mita1973
    Jargaltai skrev 2013-07-01 21:00:09 följande:
    Så länge var inte min kille här olagligt! Thank god!! :O
    Men verkligen superduper mega jätte snällt för tipset där med advokaten!
    Gud vad alla har små knoddar, jag vill också ha en :(
    Jag vill bilda min familj nu, och ha min Hosoo här med mig! Min HÖGSTA önskan just nu är att han ska vara tillbaka innan 15e sept, min födelsedag, så vi kan göra som vi haed planerat med middag, grönan och kareoke :)
    Nu kom en såndär jobbig våg av saknad :(

Jag håller tummarna  det ända du kan göra är att verkligen  ringa maila och bara  vara på migrationsverket
  • Mita1973
    Anonym (längtar) skrev 2013-07-01 19:13:03 följande:
    Oj, *OPLANERAT gravida menade jag, haha. :) Sån miss.

Men nej, vi har inte ens fått någon handläggare än :( så känns som att man typ inte har någon att kontakta heller. Ingen vet något så känns som att man inte tjänar nåt på att ringa och gå dit... Fast tänkte ändå gå till Solna någon gång i veckan och försöka pressa dem... Även om det kanske inte fungerar... Man måste ju göra något känns det som.

Jaa, man tycker ju det :/ Men att leva under mänskliga förhållanden är ju inte direkt prio ett enligt MIG... 

I och med din graviditet kan han ansöka om förtur du kan  hitta mer om detta på migrationsverket.. I och med graviditeten kortas då vänte tiden till bara max tre månader ungefär så be honom ansöka med förtur :)
  • Mita1973
    Anonym (E) skrev 2013-07-02 10:19:38 följande:

Jag väntade på min man i 9 månader och hade knappt råd att åka till honom under den tiden. Så jaaaa jag vet!

Du kanske missat allt som händer runt om i världen just nu? Tex Syrien. Tycker det är helt rätt att lägga resurserna på det. Man kan inte använda hur mkt skattepengar som helst för att folk ska få hem sina män.

finns fler som kan ta emot syrianer  och allt annat ska inte behöva stanna upp för det sorry, köper inte ditt argument....
  • Mita1973
    Anonym (E) skrev 2013-07-02 10:36:55 följande:

Vilket argument? Att det inte är rimligt att lägga massa skattepengar på mer resurser så ni ska slippa vänta? Att hur du än vrider och vänder på det så är flyktingar viktigare än de som saknar sina män? Nej nej okej..

Nej jag tycker vi ska ta hand om de flyktingar som redan finns här som sitter i trängda  på flykting förläggningarna för att det inte finns någonstans för dem att bo eller någon chans til sysselsättning så...

Anhörig invandringen bör prioriteras då det oftast finns barn med i bilden.. Fast skit i barnen vet jag de behöver ju  flyktingar inte sina pappor eller mammor  
  • Mita1973
    Dandountiii skrev 2013-07-02 17:15:29 följande:
    ska jag skratta eller skrika vad ska man verkligen säga efter tusen brev mejl o samtal då får jag den här svaret * Migrationsverket har mottagit din mans ansökan 2012-11-13. De aktuella väntetiderna kan du finna på Migrationsverkets hemsida; www.migrationsverket.se/info/2246.html

Med vänlig hälsning

Sofia Persson
    Kundtjänsten
    Migrationsverket *TROR HON verkligen att jag inte vet väntetiden ? hallåååå 

hihi  skit i väntetiden bara på dem ring, maila tills dom tröttnar på dig det lönar sig  tro mig :)
  • Mita1973
    Dandountiii skrev 2013-07-02 17:19:56 följande:
    Det som är sjukt är just att hon MEJLAR MIG det  efter allt asså vad ska man säga ? hänger de inte med alls att folk LÄSER på deras heMSIDAAAAAA

Dom gör allt för att slippa skynda på  grejen är att ligger man på så vinner man tid annars kan det ta mycket längre tid än deras vänte tider också..

dom hänvisar alltid till sin förbaskade hemsida 
  • Mita1973
    Dandountiii skrev 2013-07-02 17:39:20 följande:
    jag väntade i 45 min idag o till slut ingenledig handläggare

jo jag känner igen det där
  • Mita1973
    Anonym (längtar) skrev 2013-07-02 21:20:09 följande:
    Hörni, har lite panik nu :( När jag ringde till Migrationsverket sist så fick jag ett ärendenr. Nu när jag var på Migrationsverket idag så verkar jag ha fått en siffra fel! alltså skulle det varit 40 istället för 48 som kvinnan sa till mig i telefonen. Vi har sökt förtur på detta felaktiga ärendenummer nu ju!!! :( Jag skrev dock även hans namn och kontrollnummer, så dom borde ju kunna se vilket ärende det är ändå, men fortfarande... Är detta förgäves nu? Måste vi göra om? 
    Orkar inte med ännu mer fördröjning......... Blir så himla arg. Jag fick dock veta idag att det fanns en handläggare till ärendet som vi kunde kontakta... ska givetvis fråga henne om detta också, men det är ju imorgon... Har ångest nu ju.

Dom skall handlägga det i allfall annars begår dem tjänste fel men  skicka för säkerhets skull in en  ny ansökan om förtur med  rätt ärende nummer..

Var bara lugn försök att inte stressa men tänk på att ni behöver giltiga intyg och bevis i er förturs ansökan, annars skiter dom i det  lycka till  
Svar på tråden Kan min kille få komma tillbaka?