Inlägg från: Anonym (längtar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (längtar)

Kan min kille få komma tillbaka?

Jargaltai skrev 2013-07-02 21:33:42 följande:
    Grattis ;) Men hur kommer det sig att han sökte uppehållstillstånd nu? :O
    Var det som med mig: vänta liite till, snart åker han och fixar allt, snaaaart, inte riiiiiktigt nu! ? :P
    Jag fick veta namn och så på min handläggare av kvinnan som intervjuade min kille i Peking, skulle inte jag mailat henne då skulle nog inte handläggaren kontaktat mig!
    Dom sitter ju tydligen med papper upp över öronen och drar ut på tiden hela tiden :/
    Får man fråga om handläggarens namn börjar på A? ( om det är samma ? )
    Min handläggare e iaf dryg och svår :/
    Tack! :D Men joo, det var ju så :( man drar ut på tiden, och sedan så var det krångel med hans pass och sedan försökte MIG att skicka honom till Pakistan utan visum (eftersom att han hade problem i hemlandet) och eh, ja... Det hade ju inte varit så lyckat om han hade fått suttit fängslad innan. Bra jobbat!!

Fan vad dåligt... jag tycker helt ärligt att det låter sjukt oproffsigt. Inte direkt intrycket man vill ha av en statlig myndighet :( Haha, vi verkar tack och lov ha en handläggare på S! Finns kanske hopp om att hon är lite lättare. Men ska inte hoppas för mycket...
  • Anonym (längtar)
    Jargaltai skrev 2013-07-02 21:54:28 följande:
    Jag hoppas verkligen allt löser sig för er! Uppdatera gärna eller om du bara vill skriva av dig feel free to do it here :)

MIG är oproffsiga :( Blir så lack!! Ska nog ta o slänga iväg ett mail till handläggaren snart! haha
    Absolut, det kommer jag att göra! :'D Är nog bara här som folk kommer förstå.. ingen i min umgängeskrets har gått igenom något liknande... 

Haha, det börjar bli dags kanske 8) jag känner att jag kommer skicka iväg något med jämna mellanrum nu när jag har en mailadress...
    Mita1973 skrev 2013-07-02 22:24:30 följande:

Dom skall handlägga det i allfall annars begår dem tjänste fel men  skicka för säkerhets skull in en  ny ansökan om förtur med  rätt ärende nummer..

Var bara lugn försök att inte stressa men tänk på att ni behöver giltiga intyg och bevis i er förturs ansökan, annars skiter dom i det  lycka till  
    Åh, vad bra att veta... Men ja, kan ju vara bäst att göra för säkerhetsskull :/ jag har dock ingen skrivare/kopiator hemma så det är värsta projektet att fixa alla papper igen, men men! Vad ska man göra...

Vet dock inte exakt vilka papper som behövs?! Jag skickade med allt jag hade från ultraljud samt kopia på det moderskapsintyg som jag skulle skicka till försäkringskassan och ett faderskapsintyg vi skrev på i förväg hos familjerätten... Skickade med allt som intygade graviditeten med våra/mitt namn på i alla fall och hoppas att det duger...

• Anonym (längtar)
    Mita1973 skrev 2013-07-03 00:05:50 följande:

Ring då och prata med dem och säg de har alla papper de ska kunna finna detta i systemet..

håller tummarna

Smart! Det ska jag göra :) tack så himla mycket
  • Anonym (längtar)
    Dandountiii skrev 2013-07-05 11:32:25 följande:
    Heej 

det var ett tag sen hur har det gått mer er? har ni fått nåt beslut ?

Jag var i kontakt med MIG idag igen och handläggaren som jag hade har slutat så nu måste jag vänta sa dem på en annan som ska ta över... :D och när du frågar hur långt tid det kommer att ta så säger de att de inte har någon aning för de har viktigare ärende att ta emot tillfälligt :D 
    Fyy vad frustrerande!! :( Hade blivit absolut galen.. Fyfan. Lider med dig!

Här har inte hänt något. Ringde handläggaren men bara telefonsvarare och ingen som ringt upp... Tänkte maila henne istället. Gah, varför ens ha ett telefonnr om man inte går att nå. 
    Jargaltai skrev 2013-07-05 17:04:40 följande:
    Hej hallå!!!

Det var en ny tjej som emailade mig från MIG tror hon har hand om vårat fall nu och hon sa att nu i sommar är det förtursannsökningar som går först men min killes ansökan ligger högst upp i hennes hög nu :D
    JAG ÄR SÅ GLAD!!! Hoppas det går snabbt nu!!!!!!

Meh, men om er handläggare slutat ska inte behöva påverka er!!!
    Sjukt kul att höra :') hoppas det går undan nu.. Låter verkligen positivt!

• Anonym (längtar)
    Mita1973 skrev 2013-07-09 19:06:26 följande:
    Hur går det för er med  migrationsverket????
    Här går det inte alls.... Ingen respons på varken mail eller telefon. Känns så himla hopplöst. Tänkte maila igen imorgon bitti.. Kanske inte tog i tillräckligt sist...
  • Anonym (längtar)
    Mita1973 skrev 2013-07-09 23:41:43 följande:

På dom jäklarna ordentligt
    Bara på att försöka! Men känner att det är svårt att veta var gränsen går för att man blir för ihärdig och istället otrevlig, haha. Vill inte att de ska lägga mitt ärende sist för att jävlas :p
  • Anonym (längtar)
    Mita1973 skrev 2013-07-09 23:55:00 följande:

du  har ni ansökt om förtur ska de redan ha varit klart dom har begått tjänste fel vännen
    Är det säkert? Jag vet inte ens om de räknar förtur i vårt ärende eftersom vi hade en siffra fel i ärendenumret när vi ansökte :( ingen kan man ju ringa och fråga heller för att fåveta om det blivit beviljat... jävla MIG
  • Anonym (längtar)

Börjar med glada nyheter :') VI HAR BLIVIT BEVILJADE FÖRTUR!!!! Åh, äntligen har MIG gjort något rätt i alla fall ♥ skönt att veta att något händer där bakom trots att man är ovetandes...

Till det lite skumma... jag fick ju namn och nummer samt mail till vår "handläggare" när jag var till MIG i förrförra veckan. Har försökt nå henne utan resultat, men kom fram idag. :) Bara det att hon är tydligen inte alls vår handläggare? Hahaha, alltså vad i helvete? Fick nummer och namn nu till hon som ska vara vår handläggare, men vet väl inte om det gäller..... Förhoppningsvis så är det rätt denna gång.

Hur som helst så var det synd att denna kvinna inte var vår handläggare eftersom att hon var sjukt trevlig att prata med. Hon berättade att hon kunde se att vår handläggare beviljat förtur i alla fall =) hoppas vi har tur med "nya" handläggaren. 

• Anonym (längtar)
    Mita1973 skrev 2013-07-16 17:47:41 följande:

Härligt att höra detta :) så glad för din skull
    Åh, tack {#emotions_dlg.flower} så glad att det inte blev något krångel trots fel ärendenr. Tack för att du kommit med uppmuntrande ord =)
  • Anonym (längtar)
    Mita1973 skrev 2013-07-16 17:54:26 följande:

önskar bar<a vi nu kunnde få höra något är snart i vecka 20 men rättsystemet i det här landet stinker och skiter i om barn blir drabbade eller inte
    Ja, så himla trist. :( Jag har BF nu om precis 2 veckor, så han lär ju verkligen inte hinna tillbaka då vi inte fått tid för intervju än ens.... Men för er finns det hopp! Hoppas verkligen att det går undan =)

Anonym (kram) skrev 2013-07-16 17:54:05 följande:
    Härligt! Hoppas det går fort nu. Tänkte på alla er här som väntar idag, hoppas ni får beviljat snart, allihopa!
    Tack så mycket! Kram för dina snälla ord:)
Svar på tråden Kan min kille få komma tillbaka?