• Jargaltai

Kan min kille få komma tillbaka?

Usch tjejer :/

Tracka MIG nu, och gör som fröken Mita säger!
    Jag hoppas allt löser sig för er, smosagt de där är inte OK!!!

Mina dagar flyter ihop så mkt nu, de e så varmt och man är så trött när man kommer hem efter jobbet :/
    Ska försöka bli mer aktiv här igen :)

Jag är somsagt glad därför hon som maailade mig lät väldigt possetiv!!
    Jag hoppas ni kan få höra possetiva saker snart med!!!!!!!

• Jargaltai
    Mita1973 skrev 2013-07-09 19:06:26 följande:
    Hur går det för er med  migrationsverket????
    Inget nytt på våran front :/
    Börjar tveka massa :/ tänk om dom e super hårda med sina regler och min kille inte får kommer tillbaka för vi bor i en 1a på 28kvm :/
  • Jargaltai

Tack Mita, tack Kram :)
    Känns så skönt att få höra sådana saker! Ger en en lite gnutta hopp ändå :)
    Jag hoppas verkligen dom kan ta vår ansökan nu :/ Imorgon är det PRICK 6 månader sen våran ansökan blev registrerad :(

• Jargaltai
    dollface85 skrev 2013-07-09 21:12:08 följande:
    Hur skattar man en som är utan papper i sverige? bara det låter skumt.
    Jaaaa du, det undrar jag med...
  • Jargaltai
    dollface85 skrev 2013-07-09 22:03:21 följande:
    Det går inte antagligen har någon angett en annans person nummer eller så har den inte skattat för den som gömmer sig utan tillstånd. det där går inte bara. antagligen har någon ljugit för dig eller så har du missuppfattat det totalt. att skatta för en som gömmer sig utan papper går inte.
    Jag vet att de e skummt.. Men de va hans namn.. Hans nummer.. vad vet jag, kanske var från tiden han var här lagligt I dont know.. Ja vet bara att han fick skttepapper förra året.
    And tell me, vad har Någon ljugit för mig om då?
  • Jargaltai

Härligt tjejer :D
    Och vet ni vad? Jag ska till enheten i Uppsala 27e aug och prata!!!
    Hoppas det går snabbt efter det! :)
    Snart har vi nog våra män hos oss igen <3 :)

• Jargaltai
    Smilla75 skrev 2013-07-16 22:34:18 följande:
    Jag har inte läst mer än en bråkdel av tråden, många missuppfattningar och en tråkig attityd från dig TS mot Migrationsverket, allt handlar förstås om vilka anslag regeringen beviljar.

Illegal vistelse är inte ett hinder mot uppehållstillstånd, om personen åker hem och ansöker. Jag ser att din pojkvän är från Mongoliet så då har han förmodligen sökt asyl i Sverige och sannolikt i en falsk identitet. Då måste han styrka sin rätta identitet samt göra sannolikt att förhållandet är seriöst och inte tillkommet bara för att bereda uppehållstillstånd. Att du besökt honom och har hållit nära kontakt är förstås positivt. Antar att ni har ett språk ni kan kommunicera på. Att han arbetat illegalt i Sverige är inte heller ett hinder, att han betalat skatt betyder förstås inte att hans vistelse här är mindre illegal.  

Omfattas du överhuvudtaget av anknytningsreglerna? svenska medborgare gör inte det. Du behöver en egen lägenhet, kan inte vara inneboende. storleken i sig inget hinder om man ej har barn.
    Han har inte sökt någonting i falskt namn.. Finns även redogörelser på google ang hans fall år 2010 med hans rätta namn..
    Och vi pratar svenska med varandra, med vissa fel i gramatiken men allt på svenska!

Och ett frågetecken på om jag ens omfattas av anknytningsreglerna? Jag har väl förtusan ett av de mest svenska namn man kan ha xD

Och som sagt.. Han var inte här illegalt hela tiden.
  • Jargaltai
    Mita1973 skrev 2013-07-17 12:45:32 följande:

Lyssna inte på henne är ni gifta eller sambo så  omfattas ni av anknytningsreglerna..

Hon pumpar ut regler som fanns förre 2010, var lugn :)..  
    Okej :)

En fråga bara.. Vi har aldrig registrerat oss som sambos eller så, måste man göra det? Jag visste inget om något sådant?
  • Jargaltai
    Anonym (kram) skrev 2013-07-17 13:01:57 följande:
    Det räcker att ha planer på att bli sambos.
    Mita1973 skrev 2013-07-17 13:04:46 följande:

nej ingen sådan regestrering om samboskap behövs, endast planer om att bli sambos
    Vad skönt att höra :D
    Anonym (längtar) skrev 2013-07-17 13:05:02 följande:
    Åhh, har fått post från MIG förresten!!! Jag är inte hemma just nu så vet inte vad det rör sig om men blir nervös nu. Ska springa iväg och hämta posten snart :') hoppas det är goda nyheter...

SPÄNNANDE! Du måste uppdatera här när du läst posten :)
    Håller tummarna :)

Svar på tråden Kan min kille få komma tillbaka?