Smilla75 skrev 2013-07-16 22:34:18 följande:
Jag har inte läst mer än en bråkdel av tråden, många missuppfattningar och en tråkig attityd från dig TS mot Migrationsverket, allt handlar förstås om vilka anslag regeringen beviljar.
Illegal vistelse är inte ett hinder mot uppehållstillstånd, om personen åker hem och ansöker. Jag ser att din pojkvän är från Mongoliet så då har han förmodligen sökt asyl i Sverige och sannolikt i en falsk identitet. Då måste han styrka sin rätta identitet samt göra sannolikt att förhållandet är seriöst och inte tillkommet bara för att bereda uppehållstillstånd. Att du besökt honom och har hållit nära kontakt är förstås positivt. Antar att ni har ett språk ni kan kommunicera på. Att han arbetat illegalt i Sverige är inte heller ett hinder, att han betalat skatt betyder förstås inte att hans vistelse här är mindre illegal.
Omfattas du överhuvudtaget av anknytningsreglerna? svenska medborgare gör inte det. Du behöver en egen lägenhet, kan inte vara inneboende. storleken i sig inget hinder om man ej har barn.
Han har inte sökt någonting i falskt namn.. Finns även redogörelser på google ang hans fall år 2010 med hans rätta namn..
Och vi pratar svenska med varandra, med vissa fel i gramatiken men allt på svenska!
Och ett frågetecken på om jag ens omfattas av anknytningsreglerna? Jag har väl förtusan ett av de mest svenska namn man kan ha xD
Och som sagt.. Han var inte här illegalt hela tiden.