Bra restaurang i Skellefteå??
Någon som har tips på någon bra restaurang i Skellefteå?
Någon som har tips på någon bra restaurang i Skellefteå?
Bryggargatan är populär, www.bryggargatan.se
Även Johanna i parken, www.johannaiparken.se Men dom stänger tydligen 4 juli för ombyggnation.
ok., hur är det nu för tiden på Kriti ( heter den så Grekiska restaurangen?) samt .. åh vad hette den, kanske inte ens finns kvar.. men efter kriti fanns det en liten liten restaurang..
Kina mat, är det Tatung ( stavning?) som fortfarande gäller då?
Jag är personligen inte så förtjust i Tatung. Har dåliga erfarenheter och lokalen är ju hemsk. Vi föredrar Lilla Kina då, om man ska äta kinamat. Wok n' roll finns ju också och har thailändskt och kinesiskt, även där är maten rätt bra, och även om det är fräshare än på Tatung (och Lilla Kina), så är det inte jättetrevligt.
Kriti (den heter så) var det hemskt längesedan vi var på, men jag har inte hört att det ska vara något större fel där nu. Jag tror inte det ligger någon fler restaurang där, det är ju en pub (Mr Greek) som ligger brevid. Det kanske ligger någon till där, men då har jag ingen koll på den.
Sedan finns ju The Bishops Arm och Allstar på torget. Carl Viktor är ju en populär restaurang också, i Arkaden. Restaurang Nygatan 57 vet jag att flera gillar, ligger ju som efter gågatan mot Odentorget. Där borta ligger också Restaurang Viking, som när vi åt där sist (dock för ett par år sedan), var bra.
Monaco (pizzeria) fanns ju förut, men dom har flyttat till nya lokaler (gamla Pompei om du vet) och är mer av en restaurang nu. Numera heter den Valentino. Den har jag dock ingen koll på, om den är bra eller inte.
Borta vid Scandic (stadsbiblioteket) finns Los Pepes (förut MS Norway tror jag), det är någon form av tapas restaurang. På Nordanå finns ju Nordanågården och där är det ju väldigt mysigt.
O'learys är också populärt, speciellt på sommaren, då dom har stor uteservering :)
Hej! Vad för slags restaurang är ni ute efter?
Inte allt för dyrt och ett ställe där det finns bra barnmeny.
Hur är maten på O`learys ?
Vi har en tjej som älskar kinamat och en pojke som INTE äter kinamat men pizza :)
Har dom pizza på Lilla Kina ?
Jag tycker Allstar har bra barnmeny, men där finns ju varken pizza eller kinamat :P Maten på O'learys är också bra tycker jag, kostar kanske lite i överkant, men allt är ju relativt :P
Lilla Kina hade pizza förut, god pizza dessutom, men jag tror att dom numera har slutat med det tyvärr.
Don vito har god pizza, annars Viking på norrhammar
Haha och jag tycker att den enda pizzan i hela stan som går att äta är Dallas ;) Och ja, jag är väl medveten om att jag nog är den enda som tycker det :P Men jag måste erkänna att jag inte prövat Don Vitos, då vi väldigt sällan är på södra sidan. Kanske dags att göra det nästa gång :)