• Anonym (o)

Pappan nekar umgänge trots domstolsbeslut!

Vad man tycker om detta? att du borde sluta göra barn och ta ansvar för dom du redan satt till världen.

• Anonym (o)
    Anonym (3barnsmamma) skrev 2013-07-01 13:21:09 följande:

Jag tar mitt ansvar!

Jag försöker få vårdnaden om sonen så han kan få må bra, då han sagt att pappa slår honom och det ena och andra, men soc i hans hemkommun åker inte ens ut och kollar vad som sker bakom stängda dörrar ..

Så ansvar det tar jag, dessutom är det jag som är hemma med barnen 24/7 ..     
    LindaEfraim skrev 2013-07-01 13:57:41 följande:
    Varför skaffar du fler barn om du inte kunde ta hand om dom alla?. Tyvärr är det oftast de som inte klara av att ta hand om sina barn dvs soc som omhändertar barnen brukar tro att allt blir bra bara man skaffar fler barn. Sedan kommer soc och tar nästa å nästa och nästa och kvinnan förstår fortfarande inte varför soc tar barnen.
    Och självklart kommer du inte få ditt barn pga att du sätter fler till världen som tar din tid från det barnet som är omhändertaget.
    Stanna upp, reflektera och sluta skaffa barn utan arbeta på att få hem barnet istället.
    Exakt. Nej, du tar inte ditt ansvar TS. Du är runt 24 och har snart 4 barn, stanna upp och tänk till. 

• Anonym (o)
    Anonym (3barnsmamma) skrev 2013-07-02 02:45:58 följande:

Tar jag inte mitt ansvar för att jag är 23 år och snart har 4 barn?

Jag tar ansvar för dom barn jag föder och försöker även få hem sonen och ensamvårdnad!
    Så lägg ner att jag ej tar mitt ansvar!  
    Ja, med flera olika män. Det är inte att ta ansvar.
  • Anonym (o)
    Anonym (m) skrev 2013-07-02 09:57:27 följande:

Jag vet en som har barn med 4 olika pappor hon tar verkligen hand om sitt barn de bor hos henne och träffar sina pappor med. Det gör en inte till bättre mamma bara för att man har barn med samma man det är hur man är som person. Och som alla vet så lever vi på år 2013 idag är det inget ovanligt att man inte har barn med samma man eller lever ´med pappan.
    Jag pratar om TS, inte din kompis. Tycker du att TS ser ut att ta ansvar för barnen hon sätter till världen? 

• Anonym (o)
    LindaEfraim skrev 2013-07-02 10:04:54 följande:
    TS du måste lära dig vad som är barnets bästa inte vad du vill, tycker osv
    +1
  • Anonym (o)
    Anonym (3barnsmamma) skrev 2013-07-02 12:36:40 följande:

Jag vet mina barns bästa .. Det vet väl alla föräldrar?

Alla föräldrar borde veta sina barns bästa och ett barns bästa är att träffa båda föräldrarna och inte höra skitsnack om den andre föräldern, har gått föräldrautbildning och haft med soc att göra, så vet mer än du tror, är ganska påläst och sen så vet jag vad mina barn behöver och inte behöver :) 
    Är det ditt barns bästa att tvingas flytta från sin enda anknytningsperson? På allvar? Eller är det mer dig och dina "mamma"känslor det handlar om? 

• Anonym (o)
    Anonym (3barnsmamma) skrev 2013-07-02 12:40:40 följande:

Så för att jag har 2 olika pappor till barnen så tar jag ej ansvar?
    Ursäkta?

Jag kan ej rå för att det tog mig 4 månader att se sonens pappas rätta jag och sen kan jag ej rå för att jag ville ha barn med min tonårskärlek!    
    Jo, det kan du. man väljer noga VEM man skaffar barn med. med tanke på din ålder kan ni inte ha varit ihop så väldans länge innan du blev gravid. 
    Ibland får man tänka efter innan man handlar. DET är att ta ansvar. 
  • Anonym (o)
    Anonym (3barnsmamma) skrev 2013-07-02 12:55:53 följande:

Sonen har sovit här och mått bra av det, han har istället inte velat åka tillbaka till sin pappa!

Jag kan ej rå för att jag ej stod ut med att lyssna på alla lögner som birkahemmet skrev och sa till soc, jag var ju ensam med sonen på detta hemmet! Jag hade ingen som kunde bevisa att jag hade rätt och jag trodde ju hela tiden vi skulle tillbaka tillsammans på måndagen som dom lovade! Jag litade på soc!

Det är väldigt mycket du inte kan rå för. Har du inget eget ansvar? 

• Anonym (o)
    Anonym (3barnsmamma) skrev 2013-07-02 12:49:01 följande:

Jag var ihop med sonens pappa i 4 månader tills vi valde att skaffa barn och därefter lämnade jag honom, då han kallade mig hora och en massa annat, plus hota med att ta sitt liv, han var instabil och sen ville jag ej sonen skulle växa upp i rädsla av att ha föräldrar som grälar med varann och kunde ha en pappa som fick häftig utbrott på mamman, så därför valde jag lämna sonens pappa.

Jag träffade min nuvarande man då jag var i vecka 23 med sonen och sen dess har vi vart ihop och det är nu 5 ½ år!  
    Du träffade alltså din nuvarande när du var gravid med den son du inte orkade med? Ni var alltså tillsammans när du stack från birka?  Hur länge dröjde det innan du blev gravid igen? 
Svar på tråden Pappan nekar umgänge trots domstolsbeslut!