• Brumma

Pappan nekar umgänge trots domstolsbeslut!

Pappan är skyldig att se till sitt barns bästa - även om det skulle vara så att han anser att barnets bästa är att inte sova hos dig ensam...
    Då han har ensam vårdnad idag är han ansvarig även för hur barnet mår när han är hos dig...
    Märker han att barnet mår dåligt förstår jag mkt väl att han vill att ni börjar med kontaktperson igen.
    För han verkar ju inte vilja stoppa umgänget helt, bara att du skall ha en kontaktperson ett tag igen..
    Du säger att du inte går med på det för att du har så många barn hemma o inte orkar med en person till..,
    Och du har inte träffat din son på flera månader - ursäkta mig men DÅ GÅR MAN MED på en extra person...
    Om valet ligger i att man får ha det en gång varannan vecka och att inte träffa sitt barn - ALLS - då väljer man att ha det lite extra jobbigt varannan vecka...

Du skriver ju även att pappan till ditt yngsta barn haft de andra barnen - varför kan han inte ha det igen, så kan kontaktpersonen vara med också?

Att du söker ensam vårdnad låter inte rimligt.. Du har varit borta länge, träffat sonen varannan helg och anser plötsligt att du har bättre koll på sonens mående än föräldern som bor på heltid med barnet....

Känns som om din situation påminner en del om den här tråden- trodde först att ni var samma person som vinklade ett problem på olika sätt, för det finns många likheter..,
    Men även stora skillnader..
    Iallafall - här nekar pappan nattumgänge om inte barnets mormor är närvarande och familjerätten anser att pappan är i sin fulla rätt att stoppa umgänget vid oro.,

www.familjeliv.se/Forum-4-117/m70257898.html

• Brumma
    Anonym (3barnsmamma) skrev 2013-07-02 12:36:40 följande:
    Jag vet mina barns bästa .. Det vet väl alla föräldrar? Alla föräldrar borde veta sina barns bästa och ett barns bästa är att träffa båda föräldrarna och inte höra skitsnack om den andre föräldern, har gått föräldrautbildning och haft med soc att göra, så vet mer än du tror, är ganska påläst och sen så vet jag vad mina barn behöver och inte behöver :) 

Nej, alla föräldrar vet inte sitt barns bästa.. Isåfall borde du ju acceptera att PAPPAN, som faktiskt känner ert barn bättre än du gör, vet barnets bästa och att det är umgänge med stödperson i nuläget. Eller menar du att MAMMOR vet bättre? Trots att de inte varit delaktiga under större delen av barnets uppväxt?
  • Brumma
    Anonym (3barnsmamma) skrev 2013-07-02 12:52:22 följande:
    Jag känner min son och vet hans bästa, mår ett barn bra av att få stryk av sin pappa? Ett barn i hans ålder ljuger ej och säger på skoj pappa slår mig! Men kanske är bra att få stryk av sin pappa, är det, det du menar på eller?

OM pappan slår så är det inte bra nej, men jo - ett barn i den åldern kan ljuga om sådant.., allt du berättar om hur pappan agerar i övrigt tyder på att pappan ser att barnet mår dåligt - DU tolkar det som att pappan misshandlar sonen - PAPPAN tolkar det som att sonen mår dåligt hos dig. Eftersom pappan vill att du ska ha umgänge MED STÖD så misstänker han ju att barnet på ngt sätt far illa hos dig.. Självklart skall man ta det på allvar om barnet säger så, men man bör även ha i åtanke att när en av föräldrarna så uppenbart letar fel hos den andre föräldern (som du mkt tydligt gör) så läser barn av stämningen och försöker göra den föräldern "glad". Och jo, det visar sig ibland genom att barnet säger att den andre föräldern misshandlar för att de tror att det är set föräldern vill höra.. Jag vet inte hur det är i ert fall, men det mesta andra du skriver tyder på att pappan tar sitt ansvar...
Svar på tråden Pappan nekar umgänge trots domstolsbeslut!