• Johanna Fotograf

Fotoskola med Samsung - Lektion 5: Humöret

Hej! Nu fortsätter fotoskolan med lektion 5: Humöret. Läs mer om tävlingen och klicka in dig till lektionen nedan. Du har möjlighet att tävla med egna bilder som du lägger upp här i tråden! Du kan lägga upp hur många bilder du vill. Gör dem 500 px breda om du har möjlighet för att de inte ska beskäras i tråden men det är inget måste, jag ser hela bilden när jag bedömer.

I fotoskolan får du lära dig att fotografera dina barn som ett proffs. Under tio lektioner får du ta del av konkreta och personliga tips från mig som har mångårig erfarenhet av barnfotografi och regelbundet håller fotokurser i barnfotografering. Lär dig om teknik och komposition för att lyckas föreviga de mest minnesvärda stunderna i ditt barns uppväxt. 

Varje vecka kommer en ny lektion upp, för varje lektion (totalt 10 st), utser jag en deltagares bild som automatisk går vidare till final och efter 10 veckor har chans att vinna en alldeles egen Samsung NX300. Finalisten utses i början av varje ny vecka och finns i slutet av aktuell tråd.

Här hittar du medlemsgruppen: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/fotoskola-med-samsung-123477

Här hittar du veckans lektion: www.familjeliv.se/Kampanj/1.2220165

Varmt lycka till!

• Svar på tråden Fotoskola med Samsung - Lektion 5: Humöret
  • Boothwalker
    http://www.familjeliv.se/hem/boothwalker/gallery/phpogfbd2.jpg
    ♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
  • annie10

Tar väldigt mycket kort på min son och han har börjat strejka genom att göra fula miner på alla bilder ;) Här en från i höstas!

• vampyria2

Den här bilden gillar jag också, stackars lilla bebis som är så arg, så såg han ut så fort man la ner honom när han var liten han ville vara i famnen hela tiden den lilla bortskämde ungen, förevigade detta så jag skulle komma ihåg hur "jobbig" lillgrabben var...eller så tyckte jag att det var kanon, då hade jag en ursäkt till att bara vara med bebben, han ville ju det
  • Lady Namárië

Här är förresten en mobilbild som jag gissar är utom tävlan kvalitetsmässigt, men som helt klart visar hur det blir när tre barn INTE är på humör att fotas. Mamman blev utan ny bakgrundsbild på telefonen.

So say we all
  • Marsipan

Lillan 6mån, lite arg kanske? Sekunden efter skrattade hon iaf :) (tur de)

less på att vänta på maten :) ,, 

• litenlind

Min dotter som 8-månaders bebis, kör coola konceptet 

Dottern har här hunnit bli 2 år och visar upp sin missnöjda look

En annan missnöjd look, här som 4-åring. Väntan på maten är jobbig!

4 år och fortfarande cool

4 år och väldigt nöjd

Allt du önskar kan du få
  • Gudinnan

4 åringen som visar upp stolt upp gluggan hehehe idag tappade han 1:a mjölk tanden

Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • ad astra

Jag har ju verkligen haft turen att få ett barn som är precis sådär nöjd och glad NÄSTAN jämt, därför har jag försökt att fånga hennes "sämre" stunder på bild också. Vi har flera tusen bilder, där hon ler och busar och är glad men jag tycker att bilderna där hon visar, sorg, frustration och irritation är minst lika underbara så här kommer några såna på min annars så glada dotter Skulle dock bli mycket finare bilder med en bra kamera istället för mobilen...

Vanessa 3 månader gammal och lite ledsen.

En butter liten nalle.

Hon kan se farlig ut också :)

Surpuppan, när mamma för första gången sa nej till nappen.

En väldigt frustrerad tjej, efter att ha i nästan 30 minuter försökt stänga remmen till matstolen själv utan att lyckas.

såhär nöjd blir man när man fått hjälp av mamma.

Trots att hon är så trött att hon knappt kan hålla upp ögonen så ville hon INTE sova 

Bedrövligt att behöva sova!!!

Vanessas andra humörer:

Busig

Förskräckt

Glad

• Lady Namárië

Min yngsta, vars min förmodligen betyder "Ha! Jag tar på mig vad jag vill!" (i det här fallet rutig sommarklänning, randiga byxor och vinterkängor). 
    So say we all
  • vampyria2

Laddar upp en bild som inte ska vara med i tävlingen, den är på min äldsta dotter och tagen i en sån där studio som alla sprang på och tog vackra porträtt foton på, min dotter är inte som alla andra utan tog ett som var lite annorlunda och passar bra in i trådens ämne tyckte jag...typiskt henne att inte ge mamma vackra bilder att ha kvar, men denna kommer jag alltid att älska måste jag erkänna

• MamTezz

Lägger in en bilder på min yngsta dotter.  

Retsam. Lipar.

Här är hon ett lejon och jagar storsyster innan vi ska åka till förskolan. Jag hinner knäppa ett kort!

En tjej med många uttryck. Här tror jag hon funderar på något.. dagdrömmer?

ute och känner på ösregnet. Många skratt och tjut blev det. Tån ska känna, handen, tungan, håret..

Lyckan lyser i ögonen. Jag har försökt få henne ur bilen en stund då min sambo behövde åka iväg.
    (Nu kan du inte ta ut mig ur bilen mamma för nu sitter jag och kör!) tror jag hon tänker när hon satt sig tillrätta bakom ratten. 
    Såklart fick hon leka en stund till, de glädjetjuten hon gav oss levde vi på resten av kvällen!
  • vampyria2

Jag kom på Loke med att sno godis, syns att han inte är speciellt rädd för sin mamma, ögonen lyser av bus på honom >.<

En av de roligare sakerna med att skaffa barn är ju att kunna håna dem när man har lyckats vinna över dem när man spelar tex fotboll, Moa var riktigt tjurig på riktigt här haha

• puma1982

* GLÄDJE * Så här glad blir T när hon får reda på att vi skall göra en utflykt i skogen en solig höstdag. 

* HARMONI * Trött liten L, harmonin är total!

* LYCKA * Efter grillade marshmallows fann L trätåget & lyckan var gjord.

* FUNDERSAM * L funderar och undrar vad sjutton jag gör :)

* T-L -07, L -10 *
  • Johanna Fotograf

Tack för era bilder! Roligt att se så många varierande porträtt på ilska, glädje och iver! Veckans vinnare är:

Boothwalker har tagit ett mycket vackert porträtt. Jag gillar kompositionen och den intensiva blicken. Det finns verkligen närhet och intimitet i den här bilden. Grattis Boothwalker, nu är du med och tävlar om en Samsung NX300!

Fler favoriter:

Svartvit ilska av melinda88 med kort och snyggt skärpedjup. 

En talande ögonblicksbild i miljö av ad astra. Kroppsspråket säger allt!

Som tvillingmor är jag så klart svag för den här bilden av Almare. Jag minns verkligen de här stunderna och det är ju viktigt att även de fångas på bild.

Fortsätt ladda upp bilder nu!

Här är nästa lektion som handlar om sömnen: www.familjeliv.se/Kampanj/1.2220267 

Svar på tråden Fotoskola med Samsung - Lektion 5: Humöret