• Anonym (Korta shorts)

Slampigt med korta shorts?

Jag är så förvånad över min pojkvän, han tycker sällan jag ska ha klänning eller kjol.
    Jeans och linne är jag snyggast i enligt honom.
    Han bryr sig heller inte om sexiga/snygga underkläder, " dom ska ju ändå av sen.. "  , menar han.
    Egentligen borde jag vara väldigt nöjd å ha en sån kille som inte bryr sig så mycket om att man ska vara " finklädd " osv, för det är ju skönt att veta som tjej Glad
    Men nu när det är otroligt varmt har jag flera gånger tagit fram klänningar å jeanskjolar och frågat vad han tycker, då säger han bara att " Nä gumman, jeans å linne är du allra finast i " .
    På senare tid har jag varit jättesugen på ett par sånna där korta jeansshorts ( som typ alla tjejer har på stan! ) , och drog med honom i en klädbutik å letade fram supersnygga korta jeansshorts.
    Han ville att jag skulle testa.
    I provrummet sa han " Nää.. Inte snyggt alls " .
    Nu några dagar senare har jag kollat efter sånna på nätet å frågat om han tycker jag ska beställa, återigen säger han nej. 
    Igår frågade jag honom lite surt " Varför vill du aldrig att jag ska ha korta jeansshorts för? Har jag så fula ben?! " ..
    Då svarade han " Nej, helt ärligt, jag tycker det är sååå jävla slampigt med tjejer som har sånna på sig, ser ju fan ut som att dom går runt i trosor å linne bara!! " .. 

( Föresten har han aldrig shorts heller, bara jeans ) 

Jaa, vad säger man?
    Jag älskar honom över allt annat på hela jorden men hans klädvärderingar är lite skumma..

• Svar på tråden Slampigt med korta shorts?
  • Insatt

Nej, däremot är det idiotiskt att säga " Nej, helt ärligt, jag tycker det är sååå jävla slampigt med tjejer som har sånna på sig, ser ju fan ut som att dom går runt i trosor å linne bara!! ".

• Anonym (hmm...)

Jag skulle inte kalla det slampigt. Däremot kan det se ut som om tjejen har glömt att sätta på sig något. När man inte ser shortsen, t ex om man har kavaj på (jag har sett det!) så ser det ju ut som om man går omkring med bara trosor på sig. Det är mer att det ser konstigt än slampigt ut. En estetisk grej.

Sen är det inte snyggt på alla ben heller.

Däremot tycker jag inte att du ska låta honom diktera vad du har på dig. Det är en sak att vilja göra sig fin för sin kille - att klä sig i sådant man vet att han gillar - en annan sak att han säger "nej" till det man själv gillar att ha på sig. Det tycker inte jag är okej. Vill du verkligen ha korta shorts på dig är det upp till dig själv att bestämma det.

• Anonym (A)

Det beror väl lite på hur korta jeansshortens är. Jag kan också tycka att det ser slampigt och opassande ut ibland. Tex krisssy.blogg.no/1371567687_my_favorite_runwaydre.html Jag tycker dom är onödigt korta.

Däremot så tycker jag att du som vuxen kvinna får ha på dig vad du vill, oavsett vad din pojkvän tycker och säger om saken. Han tycker att du är finast i jeans och linne, det är ju roligt, men det betyder ju inte att din garderob måste bestå av endast jeans och linnen. Vill du ha shorts, kjol eller klänning så ska du givetvis ha det.

• Anonym (Köp!)
    Anonym (A) skrev 2013-07-01 13:57:01 följande:
    Det beror väl lite på hur korta jeansshortens är. Jag kan också tycka att det ser slampigt och opassande ut ibland. Tex krisssy.blogg.no/1371567687_my_favorite_runwa... Jag tycker dom är onödigt korta. Däremot så tycker jag att du som vuxen kvinna får ha på dig vad du vill, oavsett vad din pojkvän tycker och säger om saken. Han tycker att du är finast i jeans och linne, det är ju roligt, men det betyder ju inte att din garderob måste bestå av endast jeans och linnen. Vill du ha shorts, kjol eller klänning så ska du givetvis ha det.

Håller med, hade aldrig gått ut i så korta shorts som på bloggen i länken eftersom det blir pinsamt för mig som vuxen kvinna på 30 år tycker jag och opassande med mitt yrke att bli sedd på stan i sådana, men hade min kille sagt så så hade jag ändå köpt shorts om jag velat ha dem. Men kanske inte superduperkorta . Men är du ung med snygga ben och inte tror att det skulle kunna vara negativt för dig att bli sedd i sådana shorts så go för it! Många unga har ju sådana shorts nu och många har ju inte alls en slampig framtoning, men jag kan faktiskt hålla med din kille om att på vissa tjejer blir det för mycket (korta shorts som slutar mitt på rumpan, urringat linne, högklackade skor och stora örhängen). Det är inte direkt classy med shorts som slutar mitt på rumpan.
  • Anonym (A)
    Anonym (Köp!) skrev 2013-07-01 14:15:08 följande:

Håller med, hade aldrig gått ut i så korta shorts som på bloggen i länken eftersom det blir pinsamt för mig som vuxen kvinna på 30 år tycker jag och opassande med mitt yrke att bli sedd på stan i sådana, men hade min kille sagt så så hade jag ändå köpt shorts om jag velat ha dem. Men kanske inte superduperkorta . Men är du ung med snygga ben och inte tror att det skulle kunna vara negativt för dig att bli sedd i sådana shorts så go för it! Många unga har ju sådana shorts nu och många har ju inte alls en slampig framtoning, men jag kan faktiskt hålla med din kille om att på vissa tjejer blir det för mycket (korta shorts som slutar mitt på rumpan, urringat linne, högklackade skor och stora örhängen). Det är inte direkt classy med shorts som slutar mitt på rumpan.
    Jag tycker dock inte att såna shorts (som i tex bloggen) är passande på någon. Ung, gammal, tjock, smal, lång eller kort, oavsett yrke. Jag tycker det fult och opassande som sagt. Det finns ingen anledning att låta rumpan hänga ut, det ser bara slampigt ut. Att det är modernt och att många unge tjejer går klädda så, gör ju inte att det blir mer okej tycker jag. (Och ja, på stranden kanske det är okej, men det är en annan diskussion. Nu handlar det inte om enbart strandbesök, utan hur man är klädd till vardags i vardagliga situationer, tex gå på Ica och handla mat osv).

Men, som sagt, givetvis får man klä sig hur man vill, och inte ens pojkvännen ska kunna diktera ens klädseln. Han kan ha synpunkter och önskemål, men han kan inte bestämma. Så, TS, köp du shorts om du vill ha det :)
  • puss

1. Låt karln tycka vad han vill.
    2. Klä dig som du vill.

• Anonym (22)

Just den typen av shorts där grenen bara består av en liten tråd (som i blogginlägget som länkas till) tycker jag är fula på alla. De ser ut som en blöja helt enkelt. Däremot kan korta shorts med ordentlig gren vara snygga, t ex. dessa. Sedan gäller det som sagt att se till att linnet inte är så långt att shortsen inte syns.

Fast varför fortsätter du att fråga vad han tycker när du redan har bestämt dig för att du vill ha dem? Du måste ju inte klä dig enligt hans önskemål. Jag har själv kommit på mig själv med att fråga min sambo: "vilken är snyggast?" för att sedan bli irriterad när han väljer "fel". Bättre då att inte fråga och bara klä dig som du vill :)

• Vinterankan

Först och främst så klär du dig för din egen skull, inte för din pojkväns. Inte ska du gå runt i varma jeans när det är varmt. Men sedan så är sådana där shorts faktiskt sjukt fula oavsett hur man ser ut. Jag har yngre släktingar som är snygga som modeller som har sådana shorts och inte ens de klär i det.

• Essien
    Vinterankan skrev 2013-07-01 15:44:50 följande:
    Först och främst så klär du dig för din egen skull, inte för din pojkväns. Inte ska du gå runt i varma jeans när det är varmt. Men sedan så är sådana där shorts faktiskt sjukt fula oavsett hur man ser ut. Jag har yngre släktingar som är snygga som modeller som har sådana shorts och inte ens de klär i det.

håller med. min granne är modellsnygg med jättefina ben men när hon kliver ut och skinkorna hänger ur under shortskanten så ser det bara billigt ut. lite som om man försöker sig på en het snygg urringning men sen halkar den ner så man går runt med bröstvårtorna hängandes ut utan att märka ngt. sexy? not so much...
  • FireLady

Tjejen, man frågar inte om lov till kläder. Köp den, ge han en sur äpple att bita i. 

Sen om några år kan du tänka att va fan tänkte du på den sommaren? Du vet modets nycker, det som var fint 10 år sen är asfult idag.  

• alexDeLarge
    puss skrev 2013-07-01 14:29:21 följande:
    1. Låt karln tycka vad han vill.

2. Klä dig som du vill.

Låter rimligast.

Sen är ju shortsens till alla mäns trevnad.

If you know what I mean.
    Alltid anarkist. Kunnig inom juridik och medicin.
  • est alors

Undrar lite över hans inställning allmänt.

Det borde du också göra tycker jag.

• Carolina01

Låter exakt som min kille, ibland bryr jag mig om vad han säger å tycker ibland inte... Just väldigt korta jeans shorts kan jag hålla med om din killes åsikt, lagom korta är bäst:)... Gör som du känner, han har sin åsikt å du har din!

• Anonym (äh)

Ta på dig det du vill. Han är ju inte speciellt intresserad. Däremot så är det asfult när man ser halva röven, men vill du ha såna shorts så varsågod.

Svar på tråden Slampigt med korta shorts?