• ackish

Någon gravid från Lindesberg här???

Hej hej.. undrar bara om det är någon från Lindesberg som är gravid och vill prata lite om allt eller inget?? :)
    Själv är jag i v.17 nu..  

• Svar på tråden Någon gravid från Lindesberg här???
  • LillaMysan89

Hellu :) hur är allt idag? :) själv ska man snart iväg till jobbet igen! inte lika trött och omotiverad som ja var igår..
    Meen kan ju vara för att ja vet att ja är ledig tills nästa söndag nu :) yaay :D haha

Imorgon går ja in i vecka 16 (15+0) :)

läängtar <3
  • ackish

Hej hej! :) va kul.. då slipper man "kapa" den andra tråden.. kändes lite taskigt.. :P 
    Jodå, det va en jobbfest på min sambos jobb i lördags så igår vart det bara soffan.. man blir ju helt slut av sånt där nuförtiden.. :)
    själv då? Har du nåt illamående eller så?
    skönt att va lite ledig så man kan vila ordentligt.. har nog aldrig känt mig så trött som nu.. :) 
    Börjar magen växa lite nu då? det går ju ganska fort from v.16 typ..
    Går in i v. 24 imorgon och känner mig helt spänd över magen.. :P 

• LillaMysan89
    ackish skrev 2013-08-19 14:45:40 följande:
    Hej hej! :) va kul.. då slipper man "kapa" den andra tråden.. kändes lite taskigt.. :P 
    Jodå, det va en jobbfest på min sambos jobb i lördags så igår vart det bara soffan.. man blir ju helt slut av sånt där nuförtiden.. :)
    själv då? Har du nåt illamående eller så?
    skönt att va lite ledig så man kan vila ordentligt.. har nog aldrig känt mig så trött som nu.. :) 
    Börjar magen växa lite nu då? det går ju ganska fort from v.16 typ..
    Går in i v. 24 imorgon och känner mig helt spänd över magen.. :P 
    haha jooo rätt skönt! :D roligt att man hittat nån att prata med :) startade en tråd själv förut men känns inte som om det är nån ide att skriva nåt då ingen varken svarar eller bry sig om va ja skriver :P haha!

Illamåendet är inte lika illa men mår fortfarande illa ibland men inte lika ofta :)
    Tröttheten känner ja igen!! Heelt slut vid 12 tiden om ja går upp runt 8 :P
    Hoppas dock det blir bättre snart :P
    Bliv även andfådd för ingenting! :P

Joo ja tror nog magen har växt lite :D känns som det iaf :D ska ta nya bilder imorgon :D kan lägga upp här då :)

haha tjaa den har nog växt en del så stretar nog emot ;) hihi

läängtar <3
  • LillaMysan89

Vecka 16 (15+1) syns mest när ja drar in magen (vilket ja gör på båda bilderna) då jag e lite tjockis sen innan ;)

Lite skillnad jämfört med sist ja tog bild :) v14 (13+6)

läängtar <3
  • ackish

Fina bilder..!! :) Det hade växt emellan de 2 bilderna!
    Det blir lätt så i stora trådar.. om det ska bli nåt där måste man skriva dygnet runt känns det som.. :)

Illamåendet är nästan borta för mig nu.. skönt!
    Trött är jag jämt känns det som men nu är jag mest orolig för vad som händer i min kropp..
    var på akuten i 12 timmar igår med smärtor i övre delen av magen.. :(
    dom röntgade mina lungor för att kolla efter blodpropp men hittade inget!! tack för det!!
    Men fick ta massa prover och förhöjda levervärden, måste åka tillbaka till akuten nu och göra ultraljud av levern och gallan.. :( + nya prover.. hoppas bara jag inte behöver sitta där och fasta hela dagen.. då dör jag fan snart..
    fick göra det igår..

fortsättning följer! Hoppas du mår bra iaf och slipper sånt här skit..
    skriver när jag har lite tid över igen.. 

• LillaMysan89
    ackish skrev 2013-08-22 09:05:17 följande:
    Fina bilder..!! :) Det hade växt emellan de 2 bilderna!
    Det blir lätt så i stora trådar.. om det ska bli nåt där måste man skriva dygnet runt känns det som.. :)

Illamåendet är nästan borta för mig nu.. skönt!
    Trött är jag jämt känns det som men nu är jag mest orolig för vad som händer i min kropp..
    var på akuten i 12 timmar igår med smärtor i övre delen av magen.. :(
    dom röntgade mina lungor för att kolla efter blodpropp men hittade inget!! tack för det!!
    Men fick ta massa prover och förhöjda levervärden, måste åka tillbaka till akuten nu och göra ultraljud av levern och gallan.. :( + nya prover.. hoppas bara jag inte behöver sitta där och fasta hela dagen.. då dör jag fan snart..
    fick göra det igår..

fortsättning följer! Hoppas du mår bra iaf och slipper sånt här skit..
    skriver när jag har lite tid över igen.. 
    Vad skönt!! Mitt börjar gå över med :) kommer lite ibland men inte lika ofta :)

Nej vad tråkigt :(  Men allt ser bra ut med liten?? Hoppas dom kommer på vad som är fel!
    En tjej ifrån jobbet fick en liten i maj och hade gallsten under graviditeten och har just fått op.. så hon fick gå länge med det :/

Men hoppas allt ser bra ut nu!
    läängtar <3
  • ackish
    LillaMysan89 skrev 2013-08-23 13:31:57 följande:
    Vad skönt!! Mitt börjar gå över med :) kommer lite ibland men inte lika ofta :)

Nej vad tråkigt :(  Men allt ser bra ut med liten?? Hoppas dom kommer på vad som är fel!
    En tjej ifrån jobbet fick en liten i maj och hade gallsten under graviditeten och har just fått op.. så hon fick gå länge med det :/

Men hoppas allt ser bra ut nu!
    Hej hej, nu vet jag vad som var fel iaf.. Gallsten och bukspottskörtelinflammation.. :( Jag var inlagd i 5 dagar sen har jag vart på några återbesök.. Sålänge jag inte får några anfall varje dag eller flera gånger i veckan så väntar dom med operation tills efter förlossningen.. Jag har fått tabletter mot smärtan som är okej att ta under graviditet..
    Men kan ju säga att det här har dragit ner mitt humör en del.. :(
    Hitills har jag haft ett anfall i veckan och det funkar väl när jag har smärtstillande.. :)
    Lillen mår bra.. fick se honom igen på ultraljud för säkerhetsskull :)

Hur har du haft det de här 2 veckorna då? Bättre än mig hoppas jag! :)
    När ska du på RUL? 
    v. 25+5 <3
  • LillaMysan89
    ackish skrev 2013-09-08 18:18:53 följande:
    Hej hej, nu vet jag vad som var fel iaf.. Gallsten och bukspottskörtelinflammation.. :( Jag var inlagd i 5 dagar sen har jag vart på några återbesök.. Sålänge jag inte får några anfall varje dag eller flera gånger i veckan så väntar dom med operation tills efter förlossningen.. Jag har fått tabletter mot smärtan som är okej att ta under graviditet..
    Men kan ju säga att det här har dragit ner mitt humör en del.. :(
    Hitills har jag haft ett anfall i veckan och det funkar väl när jag har smärtstillande.. :)
    Lillen mår bra.. fick se honom igen på ultraljud för säkerhetsskull :)

Hur har du haft det de här 2 veckorna då? Bättre än mig hoppas jag! :)
    När ska du på RUL? 
    Skönt att  veta vad som är fel :)
    Jodå det har varit rätt okej.. Nojjar som fan just nu då jag började känna bebis i början av denna vecka men igår kände ja nästan inget och samma idag.. ev lite fladder men inge annat..
    Men är väl bara hjärnan som spökar som vanligt :P

Har även kollat lite på vagnar men inte kunnat bestämma mig för nåt än :P

Ska på rul nästa tisdag den 17 sept :) lääängtar som fan! vill se så att allt är bra så ja kan börja köpa lite smått som behövs :)

Har du/ni köpt mkt?? :)
    läängtar <3
Svar på tråden Någon gravid från Lindesberg här???