Rani skrev 2013-07-01 20:31:26 följande:
Man får äta matsäck i varuhuset. Det finns en speciell hörna där de även har lite dryckesautomater och sånt. Men den brukar vara väldigt full under högsäsong.
Kön till provrummen brukar vara aplånh så ta på smarta kläder så ni kan prpva kläder ute på avdelningen. Hat man typ kjol och linne kan man prova det mesta. Byxor drar man på och drar upp ljolen kring midjan och tröjor provar man utanpå linnet.
Vad bra att man får äta matsäck (då spar man nån krona så man kan handla mer

)
Tack för det tipset det ska jag säga till min kompis.

jag handlar kläder på måfå

Thirtyplus skrev 2013-07-01 20:31:40 följande:
Ha något väl synligt band (typ presentsnöre eller nåt) med dig och knyt på din/era vagnar. Det kan stå klungar med vagnar och då har man inte en aning om vilken som är sin. Man kan även gå lite vilse om man lämnar sin vagn och då är det bra att kunna "scanna av" gångarna efter en vagn med sitt band/presentsnöre på.
Mycket lättare än att gå och läsa av vagnsnummer på alla vagnar. Kombinera gärna dom två ifall att snöret skulle försvinna.
Vissa avdelningar är förmodligen totalt ointressant så att du kan gå förbi dom direkt. På gekås hemsida finns en karta över avdelningarna så kolla upp vad det är du är intresserad av och vart det finns så behöver du inte irra runt så mycket och slösa bort shoppingtid.
Gekås restaurang är storköksrestaurang och maten serveras från kantiner (görs alltså inte på beställning). Men det finns både snabbmatsställen och "finare" restauranger inom 60 sekunders gångavstånd.
Kommer troligen behöva irra runt hela placet

har troligen en inköpslista från hela familjen.

Nellieee skrev 2013-07-01 20:34:35 följande:
Oj, det kan ta flera timmar... Om det dessutom är erat första besök så räkna med... hm... ännu fler timmar

mitt första besök hennes fjärde besök

det kommer kännas i benen dagen efter