• vanja83

Ont i handlederna ??Karpentunnelsyndrom??

Karpaltunnelsyndrom är vanligt när man är gravid! Beror på en svullnad i karpaltunneln just vid handleden. I denna tunnel går nerverna till handen och när det uppstår en svullnad trycker det på nerven som kläms vilket ger domningar , stickningar i fingrarna! Att du har nu efter graviditeten har ont i tummarna är också vanligt! Det är vanligt att man använder händerna, tummarna fel när man tex lyfter barnet. Det kallas för morbus de quervain, handledstöd hjälper inte utan du behöver en tumortos. Sök till vc eller direkt hos arbetsterapeut så kan de hjälpa dig :) Hälsningar den mamma lediga arbetsterapeut en

• vanja83
    MissSindra skrev 2014-03-09 23:02:14 följande:
    Lägger mig oxå i vart operervad för min Morbus 9 mån efter förlossningen. Tog 7 mån innan diagnosen.... Enligt läkaren som ställde den är det jättevanligt efter man fått barn men väldigt få får diagnos och hjälp... Hade varit hos 3 läkare, olika sjukgymnaster till och med kiropraktor... Och denna läkare satt diagnosen på 2 min.... Är helt bra sen typ 4 veckor efter op....

Du borde gått till arbetsterapeut direkt! Det är jättevanligt och oftast behövs ingen operation om man avlastar med Ortos! Tur att du fick hjälp till slut i alla fall
  • vanja83

Skumt vad var det för arbetsterapeut?!? Borde hon/han ju inte missat det är en jätte vanligt diagnos och speciellt bland kvinnor med småbarn =) Tur att det löste sig i alla fall!

Svar på tråden Ont i handlederna ??Karpentunnelsyndrom??