Inlägg från: lovetove |Visa alla inlägg
  • lovetove

BF Mars 2014

Hej allihop!

Jag har BF 6 mars, och bor i Skokloster - ca 4,5 mil från Uppsala.

Har en son sen tidigare som är född i februari 2011. Jag är väldigt trött, och har ett hetsigt humör (brukar vara kolugn annars) STORA ömma bröst och lite molvärk. Som det ska va, med andra ord :) 

• lovetove
    anaconda skrev 2013-07-05 14:10:46 följande:
    Oj skokloster ligger nära mig! Vi bor 3km från eriksund, världen är liten :)

Haha, lustigt! Ja - världen är allt bra liten :) 
  • lovetove

Haha, min mage är också jättesvullen. Ligger på rygg på soffan med värsta kalaskulan, skönt att den är mindre på mornarna i alla fall... :)

Jag har inte kunnat hålla mig, utan har berättat för de vänner vi träffat att jag är gravid. Jag berättade tidigt förra gången också, förstår inte hur tusan jag skulle kunna hålla mig i sex veckor till?!

Jag är väldigt trött till och från, och har sovit middag varje dag sen jag plussade, har inget illamående  -  däremot ett jäkla humör! Stackars min sambo, jag brukar aldrig vara sur eller snäsa i vanliga fall... Nu får jag be om ursäkt stup i kvarten. Går det över?  

• lovetove

Är det nån fler än jag som blivit lite klantig?
    Jag snubblar och spiller och i dag har jag råkat klippa mig i fingrarna med en sax, inte en - utan TVÅ gånger!!! 

• lovetove

Vecka 7 idag! 
    Jag måste få fråga er en sak... Jag känner mig lite deppig och få små ångestattacker ibland. Är det nån annan som känner så här? Annars är jag ju hur glad som helst för graviditeten, jag har semester och solen skiner, så jag har verkligen ingen anledning att vara deppig eller ha ångest. 

• lovetove
    Hallonet skrev 2013-07-12 10:14:25 följande:
    Japp jag! Mest över träningen som uteblir dock. Jag brukar träna en del och nu orkar jag INGET. Och det sliter på mitt psyke, igår satt jag och grät över det t o m. Foten i munnen Inte van vid att vara så sliten, det är jobbigt. Vad känner du, är det ångest för framtiden, att ta hand om en liten? Att saker förändras?
    Hej, nä - egentligen inte ångest över något särskilt. Mest över saker jag borde göra, är egenföretagare - men orkar inte ta tag i saker just nu. Lite låg, dåligt samvete för att jag borde vara glad och vilja hitta på saker med min familj. Jag har ett barn sen tidigare. Allmänt låg bara. Jag är inte orolig över bebisen eller något sånt. 
  • lovetove
    Disney78 skrev 2013-07-17 08:48:24 följande:
    Tack LilyHearts!
    Det låter väldigt smart att gå rakt på fvp eller mkp. Då slipper man oroa sig fram till dess om manbyggnad gjort KUBB med dåliga resultat ( ofta åldersberoende)

Jag har fått ett UL bokat i aug privat. Inskrivningen är ju nästa ons så vi får höra vad de har att säga då...

Lycka till på utställningen hoppas det går bra och att ni får en trevlig resa :)
    Hej :) Trots att det är andra barnet för mig så hänger jag ärligt talat inte med i alla förkortningar. Vad är fvp och mkp?

Jag undrar också hur ni andra tänker med KUB och allt vad det är... nupp?  
    Jag gjorde inga såna tester sist, för jag tänkte att jag kommer ju ändå behålla barnet oavsett. Nu har jag fyllt 35 så jag antar att jag kommer bli erbjuden KUB, men vet inte om jag ska göra det - eller snarare varför? Hur resonerar ni?

• lovetove

Jo, sen undrar jag också om det är någon fler än jag som har tänkt föda med planerat snitt?

• lovetove

TAck ska ni ha för era svar! Nu hänger jag med lite bättre! Intressant att höra hur ni tänker kring testerna, jag vill gärna höra (läsa) fler tankar om ni vill dela med er. 

Anledningen att jag vill göra snitt den här gången var att jag hade en himla traumatisk upplevelse sist, som jag fortfarande inte kommit över ordentligt. Jag vill inte skrämma några förstföderskor med detaljer, men en av de värsta sakerna var att jag inte fick upp min son på bröstet förrän efter ett par timmar efter att han kommit ut. Först gick de iväg med honom för att han inte andades, och sen blev jag bortforslad för att operera bor moderkakan. Jag var inte ens i samma rum som honom och pappan. Jag hann tänka saker som att skitsamma, dom får ta hand om barnet osv.. Vill inte vara med om det igen. Därför  vill jag ha en snabb födelse och få upp mitt barn på bröstet direkt. Jag kan fortfarande börja gråta när jag tänker på min första förlossning. 

Men som sagt, jag vill inte skrämma någon, vet att det är ovanligt att det blir som för mig. Deallra flesta tycker att det är en superhäftig upplevelse. 

• lovetove
    Novalie2013 skrev 2013-07-17 13:56:38 följande:
    Lovetove, om man får fråga varför fick du operera moderkakan? ( Jag antar att den inte kom ut som den skulle visserligen ) Å de va inte kul å höra om din förlossning, tur jag varit med en gång iaf . Pjui.. Min förlossning gick bra men fick oxå åka på op direkt eftersom moderkakan fastnat å dom fick inte ut den ( trots att dom drog av navelsträngen när dom försökte) men det gick ju bra efter op iaf..
    Ja, precis, den hade fastnat. 

Innan förlossningen var jag skitskraj, men hade både gått på flera aurora-samtal och gått profylaxkurs plus föräldrakurs, så när det väl var dags kändes det ganska bra. Men tyvärr gick det ju som det gick. Min pojke mår i alla fall väldigt bra, det kunde ju ha gått mycket värre.

Kgv, förstår att det måste ha varit helt fruktansvärt för dig. Vad skönt att du fick en fin upplevelse andra gången! 
  • lovetove
    elion skrev 2013-07-17 20:32:26 följande:
    Ang planerat snitt. Det är enda alternativet för mig. Med en förlossning i bagaget där jag blev så sjuk att jag låg kvar på sjukhuset drygt två veckor och inte var kapabel att ta hand om mitt barn. Blev akutsnittad då så jag vet att det inte är någon gräddfil att ta. Men jag vågar inget annat. Fick världens depression några månader senare och gick i terapi senare för skulden var så stor att jag inte kunnat vara där för min lilla bebis.
    Jag behövde inte ligga så länge. Men jag fick ligga ett par dagar med kateter och hade förlorat väldigt mycket blod, så jag kunde inte ta hand om honom i början. Sen kom det in en sjuksköterska var tredje timme och gav min son ersättning så han var aldrig hungrig när jag skulle försöka amma. Det är en fruktansvärd känsla att inte kunna/få ta hand om sitt barn. Jag vill aldrig vara med om det igen.
  • lovetove

Hej. Jag har fått missfall, så jag kommer ta bort mig från tråden. Det började med en liten blödning i morse och sedan har det tilltagit med klumpar och kraftiga menssmärtor. 

Önskar er lycka till! Kram 

Svar på tråden BF Mars 2014