Inlägg från: piiiinkcat |Visa alla inlägg
  • piiiinkcat

BF Mars 2014

tjohej... inte plussat ännu men behövs knappt då jag med all sannorlikher är gravid. tredje barnet... som vanligt ej planerat (det är ju så det blir plus).

Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ en liten änglaflicka född aug -05
  • piiiinkcat

molvärk. illamående. kramp i vaderna. slem i munnen när jag sover. snurrig utöver det vanliga. ömma bröst. känns som revbenen tryckts ut.. vet ej varför dock. sover dåligt. kissenödig hela tiden.

• piiiinkcat

Två prematura födslar samt utomkvedshavandeskap och ett missfall i botten... men nu skall det väl gå vägen

*Molly 061216 *Leonard 090519 *en liten änglaflicka 050817
  • piiiinkcat

syskon ja tack.. men bara en då...

• piiiinkcat

vår dotter sa qtt hon minsann inte skulle åka vagn när brorsan föddes... men det var ett måste.. utan den hade vi aldrig klarat vardagen. vi teatade phil och teds först men den var helt omöjlig att köra. blev till slut en buggy moubtain terrain med två säten.

helt underbar att köra !!! man liksom flög fram med den... även med två barn i.

• piiiinkcat

här skippar vi sydkonvagn nu dock.. det skall bli en bugaboo buffalo istället.

• piiiinkcat

Å jag har inte ens berättat för min sambo att jag kanske är gravid...

• piiiinkcat

Nja, det är ju inget vi planerat in direkt så jag vill vara helt säker först innan jag säger något.. åtminstone några dagar till

Vi vill ha en liten smidig vagn som tål mycket, långa promenade i skog och mark. Ingen stadsvagn alltså.. men den skall vara liten så att den är lätt att få med på länsbussen och i bilen. Sen är ju komfort viktigt att den är byggt av ett tåligt material som är väl testat. Sitt och liggdel med vändbara alternativ är ett måste.

Detta är min ögonsten: www.bugaboo.com/learn/bugaboo-buffalo

• piiiinkcat

Skulle inte säga något till släkten för den delen heller förräns vi varit på VUL i v 6 och kanske VUL2 v 12.

• piiiinkcat

ingen mer mage än vanligt.. men känner mig mer spänd nu.. men jag har inte bim förräns nästa torsdag så jag får väl avvakta med testet

• piiiinkcat
    Mom14 skrev 2013-07-11 19:16:26 följande:
    I den här tråden får man länka hur mycket man vill, man får prata om vad man känner för oavsett om det är negativt eller posetivt. Vilket humör man än är på arg, ledsen, orolig, glad etc. så får man skriva så mycket man vill skriva om  

Ny blivande mammor till första barnet eller till fler barn, alla är välkommna!

(även fast det står syskon, det har automatiskt blivit en allt i alla sida och det gör ingenting)

Så roligt att läsa hur alla mår och hur andra resonerar och funderar..Finns det en liggdel till denna?  

jajjamen!!
  • piiiinkcat

jag är i v 3+0 idag... och jag är verkligen jättesvullen nu... är det möjligt? illamåendet håller i sig och magen är aldrig lugn... det bubblar och har sig... min jobbkollega undrade vad jag ätit för något... jobbar på kontor. brösten är dock inte så ömma... nu undrar man ju hur allt ligger till... är det en liten ärta därinne tro..? måste testa senast måndag enligt min doktor

• piiiinkcat

bim-6 idag... känns lite tidigt å testa redan... på måndag blir det nog isf. svårt att hållas på halster

• piiiinkcat

hur tänker ni göra på jobbet. tänker ni berätta eller får tidrn utvisa?

• piiiinkcat

båda mina barn är födda med snitt plus att jag har ett utomkvedsskap sedan tidigare med snitt .. så har nu tre snitt.. kommer garanterat bli snittad igen då risken är för stor att jag spricker upp om jag går fulltid... typ runt v 36-37 sa de sist jag var gravid. men man vill ju helst gå längre.. men svårt med min sjukdom...

• piiiinkcat

Någon som gjort könskoll på sin bebis? Inte för att man kan lita fullt ut på dem.. men det har ju dock funkat varje gång på mig (tre graviditeter). Jag får en flicka nu enligt den =)

• piiiinkcat
    Hallonet skrev 2013-07-14 10:24:23 följande:
    Krya på er alla förkylda (hamnar snart där jag med känner jag) och välkommen alla nya! Vad för könskoll? Jag gjorde ngn ful-grej på nätet och då fick jag pojke. Men vad har du gjort för test? Alla test är roliga även om de är högst ovetenskapliga.

bara det vanliga fl-testet.. finns ju dock olika. kolkade dock med lite olika datum och fick flicka med en veckas mellanrum. men det har ju stämt tidigare så det är nog rätt.
Svar på tråden BF Mars 2014