• Nosen

BF Mars 2014

pandafreak skrev 2013-07-02 10:08:40 följande:
    Jag bor i Uppsala. Men födde mitt tvillingpar i Göteborg för 9 år sedan. På Östra sjukhuset. Var i Gbg bor du? 

bor occkså i Uppsla. Har en som kommer vara sex år, och en på 3. Är gravid med ett barna som föds i början a mars om allt går bra. det har det gjort de förra gångerna, men det är (nästan) två månader kvar tills den första mf-risken är över, så ajg vågar likom egentligen inte ta in det ännu... Men hoppas!
  • Nosen
    Awanata skrev 2013-07-02 11:02:15 följande:
    Vad har ni för symptom? Hur mår ni? Jag är himla nojig över missfall.. har köpt ett test med veckoindikator som jag ska ta i morgon!
    Test med veckoindikator, vad är det? Som ett graviditetstet som säger vilken vecka du är i? MIssfall kan man ju inte göra så mycket åt, och särskilt så här tidigt beror det ju ofta på att det var någon genetisk avvikelse på barnet, om jag förstått det rätt. Men visst, klart jag också nojar en del....

Symtom:Har ömma bröst, och kansek lite extra trötthet. Och, jag misstänker att det kan vara graviditeten som gör att jag r förkyld nu: så bruakr det vara när jag är gravid i alla fall (att jag lättare blir förkyld), och immunförsvaret nedregleras när man är gravid så det stämmer ju. Är glad över att  jag slipper upp och kissa än så länge på natten! 

• Nosen
    marreparre skrev 2013-07-04 22:38:18 följande:
    En till fråga om någon vet , Jag hade mens 29 april , sen 5 juni. Hur ska man räkna då slutade med mina p piller vecka innan så 22 april ungefär. Hur ska man då veta när man ha ägglossning. Var hos gyn den 18 juni och då sa hon att en äggblåsa var 2 cm. och att dom släpper runt då. Jag blir inte klok förstå nada!
    Haha.. Hjälp! 
    Jag  vet at tmed Cerazette så kom ägglossningen igån mellan 7-17 dagar efter kvinnorna i den studien slutat med pillrerna. Men eftersom det inte står i förskrvarfass hur måna personer studien gjordes på, så vet jag itne hur stor sannorlikhet det är att just DIn ägglossning startar mellan 7-17 dar efter p-pillerslut. Och det gäller bara Cerazette, vet ej när det gäller övriga p-piller eller minipiller.
  • Nosen
    elion skrev 2013-07-14 14:46:57 följande:
    Hej!

Jag hoppar in i den här tråden! Jag fick ett plus igår på BIM-3 (tror jag) och vågar inte riktigt tro att det är sant... Slutade precis med prev.medel och det tog sig på första försöket. Så var det INTE förra gången då vi försökte 8 månader. Så jag är nog lite i chock. Men, i och med att allt gått så bra, väntar jag mig ett bakslag, hemskt att tänka så men så är det.

Och plötsligt kom det över mig: den här tröttheten som jag inte känt sedan förra graviditeten. Den är ju hemsk!
    Men det är typ det enda jag känner, +lite molvärk. Inga ömma bröst, men minns att jag inte hade det sist heller. Och luktsinnet har förstärkts med 10. Så jobbigt, tycker jag som vanligtvis har bra luktsinne.

Jag har en dotter på 2 år och egentligen hade vi nog tänkt att ha mer än 3 år mellan barnen... Men ack så välkommet med 2 år och 8 månader också!

Så nu skriver jag in mig i BF-tråden :) Och ska läsa igenom denna tråd!ä
    Välkommen! Vi har en flicka, och sen en pojke, som kom exakt 2 år och 8 mån efter, och hade också tänkt oss lite längre emellan. Men det har funkat jättebra! Och sen är man ju oändligt tacksam för när det går på första försöket...
        För oss var det så, att eftersom det är en flicka som är äldst, så var (och är) hon mer spåkligt försigkommen än om det vore en pojke. Så det blir som att hon är äldre : )
  • Nosen

Just det, forstfarande bara ömmande bröst och trötthet. Behöver inte kissa på natten, det har jag behövt under mina två andra graviditeter. Vet jua tt det kan var aolika från gång till gån, och att det säkert ej är nåt att oraoa sig för, men skulle allt bra gärna vilja gå upp och kissa lite nu och då om natten...

Snacka om att längta efter knasiga saker : ) 

Svar på tråden BF Mars 2014