Inlägg från: LilyHearts |Visa alla inlägg
  • LilyHearts

BF Mars 2014

Hej alla!
    Kikar in här ofta och läser runt och tänkte säga hej! Väntar 5:te barnet 11/3. Jag har fyra killar och långt emellan de. Verkar som vi gilla att börja om varje gången livet börjar rulla lite lättare  :)
    Killarna är födda 92, 96, 02 och 07. 
    Ska bli kul att följas åt!  

• LilyHearts

Vad kul att vi är flera med större barn!

Vi blev erbjuden kub men tackade nej då vi kommer i vilket fall att göra en fvp. Gjorde en med minsta killen och det var vi glada för.

Vi har däremot bokat ett privat ul den 7/8 i Stockholm. Längtar massor!

• LilyHearts
    Disney78 skrev 2013-07-16 12:51:45 följande:
    Lilyhearts, bor du långt ifrån Sthlm? Vart har du bokat. Jag bor närmare Göteborg, men det var svårt att boka ngt vettigt där :)
    Ni valde fvp- varför? Och vad gjorde att ni valde det och hur gjorde det er glada? Förlåt alla frågor men vi har en son med en ärftlig sjukdom så jag velat lite med hur och vad vi skall göra...

God morgon!
    Vi bor i Örebro så jag har inte så jätte långt till Stockholm. Vi har en privat gyn här som kan göra ett VUL men de har sommarstängt tills mitten på augusti så jag googlade fram några i Stockholm. Först skulle jag ringa till StrandKliniken men de svarade inte. Tur i oturen för de vill ha 1400 kr för ett VUL. Googlade lite mer och hittade UltraljudsBarnmorskarna som vill helst göra ett vanligt UL och kostar bara 600 kr. Så det fick bli de.

Förra gången valde vi fvp då kub erbjöds inte ens. Vi kände oss på det klara att är det något som avviker så skulle vi avsluta graviditeten. Så känner vi denna gången med. Anledningen jag blev glad var för att vi fick ett positivt svar och jag kände mig lugn under resterande graviditeten.
    Jag kan göra båda kub och fvp men jag har min ålder som redan där drar ner poängen och jag kände att kub gör man i v 12 och skulle jag få dåliga resultat så dröjer det flera veckor innan jag kan göra och få svar på fvp. Vi vet med oss att oavsett vad kub skulle visa så vill vi ändå göra ett fvp och därför valde bort kub.
    Du är välkommen att fråga så mycket du vill :) Har ni bestämt hur ni ska göra?

Himla det är lite roligt det du säger. Min 17 årig undrade varför jag inte dricker vin längre (jo då det är gott med mycket rosé på sommaren) och han började lägga ihop det förra helgen när vi var iväg och jag skyllde på medicinering och han visste att så var inte fallet. De två minsta vet inget än dock.

nadir: jo bröllopet är kanske lite svårare ;) Enda jag ser som kan vara lite "konstigt" är att vi ska campa och ställa ut hundar med samma gäng nu till helgen. Då kan de undra!

Hoppas ni alla har en trevlig dag! Nu ska jag gå bada hund och packa färdig:)           
  • LilyHearts
    lovetove skrev 2013-07-17 10:54:27 följande:
    Hej :) Trots att det är andra barnet för mig så hänger jag ärligt talat inte med i alla förkortningar. Vad är fvp och mkp?

Jag undrar också hur ni andra tänker med KUB och allt vad det är... nupp?  

Jag gjorde inga såna tester sist, för jag tänkte att jag kommer ju ändå behålla barnet oavsett. Nu har jag fyllt 35 så jag antar att jag kommer bli erbjuden KUB, men vet inte om jag ska göra det - eller snarare varför? Hur resonerar ni?

Hej!

Fvp= Fostervattensprov

MKP= Moderkakan (har jag personligen aldrig gjort)

Jag födde första med akut snitt men övriga 3 med vaginalförlossning och hoppas på det även denna gången då jag personligen tycker det är helt fantastisk!

Hoppas mitt svar hjälper! Skriver från mobilen och det blir lätt konstigt då :)
  • LilyHearts

asan jag vet att jag hade problem med megasvullenmage på kvällarna även innan graviditeten pga operationen vi har gjort. Nu är ingen undantag :)
    Precis alla mina byxor i garderoben är antingen för små eller stramar. Jag är rätt övertygad att det är pga allt jag har börjat smälla i mig med mina cravings. Jag måste seriöst börja gå längre promenader! 

Juliaannaeva: Är det vanligt att det är svårare att amma efter op? Jag har 4 killar sen innan jag opererade mig så allt känns nytt fast ändå inte denna gången.

Hoppas ni andra mår bra! Vi går mest här och njuter av sommarledigheten och hittar på små utflykter när vi orkar:)     

• LilyHearts

lills inte så kul i värmen men prova stödstrumpor. Jag har behövt dem varje graviditet men inte förens runt v30 eller så.

• LilyHearts

Jag har fått rejäl avsmak för kaffe alla mina graviditeter förutom denna (än så länge iaf). Känns ganska skumt att dricka det som vanligt varje morgon :)

• LilyHearts

Lycka till idag juliaanaeva :)

Illa funderar på en Buffalo i samma färger eller med beige/brun sufflet.

• LilyHearts

Novalie det är samma för mig. Tittar lite på vagnar på nätet men kommer inte att beställa någon till typ dec/jan. Skulle inte våga än.

Svar på tråden BF Mars 2014