Inlägg från: Lilla kakan |Visa alla inlägg
  • Lilla kakan

BF Mars 2014

Jag vill också gärna göra er alla sällskap om det är ok? Är nu i v. 5+2 och vi har sedan innan en son på 3,5 år. Försökte i nästan ett år för detta plus så är himla lättad att det äntligen tog sig. Skall till bm på fredag för hälsosamtal. Mår helt ok, molvärk & lite lätt illamående och halsbränna som kommer å går bara..

• Lilla kakan

Gud, min mage är sjukt svullen. Sjukt! Idag rotade jag fram ett par gravidjeans från förra gången och herrejösses vilken lättnad att slippa bli illamående av tajta kläder som trycker obehagligt. Med grymt pinsamt, gravidkläder i början av v7, är det normalt eller :-/

• Lilla kakan
    juliaannaeva skrev 2013-07-12 21:33:31 följande:
    Är ni som har barnen tätt lite nervös för hur de kommer bli? Min dotter kommer vara 20 månader när bebis kommer o ibland tvivlar jag på mig själv om jag kommer fixa de här men sen tror jag att de har med gravid humöret o göra för ena stund är jag jätte glad o andra stunden så känns allt bara jobbigt... Men de är väl normalt och okej att få känna så va? Tror att det har mycket med tröttheten o göra 😣
    Jag tror det kan gå hur som helst. Har sett vänner med barn nära i ålder som inte haft ett endaste bekymmer syskonen emellan, verkligen, inte ett enda bråk. Sedan har jag sett liknande konstellation där storebror nästan hållit på att döda lillebror dagligen. Samtliga föräldrar är mycket vettiga människor och underbara föräldrar - så jag vet inte hur mycket man kan påverka det hela heller
  • Lilla kakan

Disney & lilyhearts, blir så glad att höra om er som har bra erfarenheter av vag. förlossning efter snitt. Hoppas på att jag kan genomföra en vanlig förlossning denna gång och kunna få en ok upplevelse, blev akutsnittad med sonen & vill inte ha en repris av den förlossningen :-/

• Lilla kakan

Åååh tröttheten, tröttheten tröttheten. jag som brukar bälga i mig några kannor om dagen tycker sedan plusset att kaffe smakar urk! men tvingar trots det i mig en morgonkopp så jag inte ska somna stående. Vad är era bästa piggelin-tips? Citroner fräschar upp mig så det går väl an, men vågar inte äta dygnet runt, känns som att tänderna kommer trilla av då ju Hoppas alla mår bra med lagom mycket symptom, och så önskar jag all lycka till till Lovetove, att ni inte ens hinner blinka innan ett nytt frö har fastnat!!

• Lilla kakan

Mm jag tycker det är lite mysko. Tycker mig ha mycket mer symptom & de kom mycket tidigare än när jag väntade sonen, då jag bara märkte av metallsmak i munnen ibland och hade yrsel vid några få tillfällen, kanske från v. 9-10 och två tre veckor framåt. Ni kanske skrivit mycket om det tidigare i tråden (hinner inte med alla dagar ) men hur är det för er som väntar barn för andra, tredje etc gången, märker/märkte ni stor skillnad mellan grav eller följer de samma mönster? Nyfiken

Svar på tråden BF Mars 2014