• elion

BF Mars 2014

Hej!

Jag hoppar in i den här tråden! Jag fick ett plus igår på BIM-3 (tror jag) och vågar inte riktigt tro att det är sant... Slutade precis med prev.medel och det tog sig på första försöket. Så var det INTE förra gången då vi försökte 8 månader. Så jag är nog lite i chock. Men, i och med att allt gått så bra, väntar jag mig ett bakslag, hemskt att tänka så men så är det.

Och plötsligt kom det över mig: den här tröttheten som jag inte känt sedan förra graviditeten. Den är ju hemsk!
    Men det är typ det enda jag känner, +lite molvärk. Inga ömma bröst, men minns att jag inte hade det sist heller. Och luktsinnet har förstärkts med 10. Så jobbigt, tycker jag som vanligtvis har bra luktsinne.

Jag har en dotter på 2 år och egentligen hade vi nog tänkt att ha mer än 3 år mellan barnen... Men ack så välkommet med 2 år och 8 månader också!

Så nu skriver jag in mig i BF-tråden :) Och ska läsa igenom denna tråd!

• elion

Jag säger som Afla - vad gör man mot tröttheten? Sov idag på dagen men är likt förbannat trött nu. Dessutom mådde jag så illa när jag vaknade att jag kräktes. Det här är på BIM-1 och jag som inte mådde illa förrän i vecka 8 sist. Hua!

Jag beklagar, Hallonet! Lycka till nu!

• elion
    Melody 88 skrev 2013-07-17 19:53:21 följande:
    Men ni killar märker inte alltid då man gjort fint i hemmet, små saker du vet som är svårt att lägga märket till..

Ja nu vet han om det iaf....  

Det är just alla fördomar och förväntningar om att "killar" inte skulle märka som gör att det också fortsätter. Synd att folk gör skillnad på kön vad gäller att se huruvida det är dammigt eller ej. De flesta har väl två ögon? Man kommer få damma hela sitt liv om man inte sätter trasan i någon annans händer. Just sayin.
  • elion

Ang planerat snitt. Det är enda alternativet för mig. Med en förlossning i bagaget där jag blev så sjuk att jag låg kvar på sjukhuset drygt två veckor och inte var kapabel att ta hand om mitt barn. Blev akutsnittad då så jag vet att det inte är någon gräddfil att ta. Men jag vågar inget annat. Fick världens depression några månader senare och gick i terapi senare för skulden var så stor att jag inte kunnat vara där för min lilla bebis.

• elion

Det är bara privat vul/ul som kostar va? Jag har ett inbokat via mvc och de sa inget om att det kostade.

• elion

Är det någon som har ont i svanken? Jag har något enormt ont på kvällen så att jag knappt kan somna. Hade inte alls ont av foglossning förra graviditeten. Vet ju inte hur det känns, men trodde det gjorde ont i ljumskarna då? Någon med erfarenhet?

• elion
    Pixlar skrev 2013-08-10 19:05:47 följande:

Helt plötsligt känner jag inget illamående! Går in i v9 idag enligt min egen ägglossningsräkning och v10 imorgon enligt sista mens-räkningen. Även om det är skönt att slippa må illa så kan jag inte låta bli att bli orolig! Tänk om symtomen avtar för att jag håller på att få missfall? Vad konstig man blir av att vara gravid!

Jag känner likadant, de senaste dagarna har jag (förutom ont i svanken) inte ett enda symptom kvar. Inga ömma bröst, inget illamående kvar. Men jag vägrar tänka negativa tankar om inget händer. Händer nåt tråkigt så gör det det, och då blir jag inte mer ledsen för att jag varit glad o hoppfull. Går in i vecka 9 på måndag.
  • elion

Idag har jag varit på inskrivning. Och vilken skillnad på min barnmorska mot hon jag hade förra graviditeten. Hade jag vetat hur bra det kunnat var hade jag bytt direkt. (Råd till alla som känner sig lite obekväma med sin BM - byt!).
    Ska på ultraljud nästa vecka, blir spännande. Räknar ner och hoppas allt står rätt till!

Ja. Angående magen. Det är inte klokt vad gravid jag ser ut om kvällarna. Novalie- så där ser jag ut jag med, och då är jag bara i vecka 9, och det är (well, troligtvis då) bara en. Jag som hade hoppats på att bli lite mindre den här gången. Kan jag nog glömma. 

• elion

Jag gjorde precis en upptäckt här när jag är helt proppmätt så här på kvällen, en liten del av min navel har ploppat ut. Hur?! Nu?! I vecka 10? Förra grav ploppade den nån gång i v 30...

• elion

Häftigt att några känner bebisen redan! Varje gång tarmarna rör sig tror jag det är bebis, hehe, men har förstås alltid fel. Räknar inte med något förrän än på några veckor.

Men, en annan sak: Jag fick i fredags blodblandat på pappret och sedan har det kommit i små "strängar", brunt för det mesta. Och jag VET ju att det inte är nåt ovanligt men jag kan inte släppa det här, har fler runt omkring mig som fått missfall i vecka 12, som jag är i nu. Kan man få ett vaginalt ultraljud om man är orolig eller får man det vanliga svaret att "det är normalt"?

Vad har ni för erfarenheter? (Jag vet att det tagits upp tidigare, men jag minns inte helt hur det har gått för er som haft blödningar...  

• elion

Tack för svar Anka77!

Jag ringde idag och behövde mest säga att jag var orolig - trots att jag vet att det är vanligt - och så bokade de in mig hos läkaren imorgon. Känns som om jag blivit väldigt väl bemött med det mesta den här graviditeten! Skönt att bli tagen på allvar.

Men jag håller med, kvinnor har inte förmåner alla gånger. Det gäller bara att fortsätta kämpa för våra lika rättigheter! Som säkert nämnts förut- det är inte alltid lätt att vara höggravid, ändå ska man jobba fram till förlossning. Huga, säger jag som hade en tung graviditet sist. Kommer nog se annorlunda ut i framtiden!

• elion

Himla. Angående din diabetes, jag fick högt på glukosbelastningen förra graviditeten, men började äta lchf. Eller iaf Low Carb! Det bästa jag gjort! Och mina blodsockervärden blev så stabila att jag inte behövde insulin. Hör av dig om du vill ha tips, annars är lchf-världen rätt stor där ute på nätet.

• elion

Åh, jag tänker på dig Novalie! Hoppas inte tystnaden betyder något tråkigt!

• elion

Hej! Jag bara kom å tänka på att det var över en månad sedan trådstartaren skrev, mår du bättre nu Mom14?

• elion

Hej alla!

Jag vet att det skapades en grupp på Facebook som jag inte har så jag blir lite nyfiken här på hur det går nu när vi har kommit tre dagar in i mars. Har det kommit några bebisar? Jag väntar fortfarande.

Svar på tråden BF Mars 2014