Inlägg från: sweeet85 |Visa alla inlägg
  • sweeet85

BF Mars 2014

Hej. Plussade i förra veckan. Har redan en dotter som är född 09.

• sweeet85
    pandafreak skrev 2013-07-02 09:42:04 följande:
    Jag plussade i söndags. Kommer få månadsskiftet feb-mars 2014. Har två syskon (tvillingpar) på 9 år nu. 
    Vart bor ni?  
    Hej, Grattis till plusset. Ja kommer få runt 4 mars. Jag bor i Göteborg. Vart bor du? 
  • sweeet85
    pandafreak skrev 2013-07-02 10:08:40 följande:
    Jag bor i Uppsala. Men födde mitt tvillingpar i Göteborg för 9 år sedan. På Östra sjukhuset. Var i Gbg bor du? 
    Okey, ja födde min dotter på östra sjukhuset för 3½ år sen. Ja bor i askim.
  • sweeet85
    3längtan skrev 2013-07-02 10:10:53 följande:
    Hej. Plussade i fredags. Har två tjejer på 5 och 2 sedan tidigare. Borde bli runt 6:e mars denna gången om allt vill sig väl.
    Grattis och välkommen. 
    Awanata skrev 2013-07-02 10:15:42 följande:
    Jag plussade i morse Är fortfarande i chock! Min sambo har ett barn på 4 år sedan tidigare men det är mitt första barn
    Grattis och välkommen. 
  • sweeet85
    Awanata skrev 2013-07-02 11:02:15 följande:
    Vad har ni för symptom? Hur mår ni? Jag är himla nojig över missfall.. har köpt ett test med veckoindikator som jag ska ta i morgon!
    Det enda ja känner av är lite ömma bröstvårtor, och att ja springer på toa oftare nu. Sen är ja väldigt trött oxå.. Mer har ja inte märkt av då jag är förkyld och har hosta. Annars är allt bra och är överlycklig att jag äntligen fick ett pluss, har försökt i ett år nu. Hur mår du själv och vad har du för symptom??

• sweeet85

Hej! Hoppas alla mår bra. Själv har jag väldigt ömma bröst nu, och är extremt trött. Lite värk i ryggen.. Hoppas verkligen jag slipper ha foglossning denna gången.

• sweeet85
    Hallonet skrev 2013-07-04 19:57:49 följande:
    Här vill jag vara med! Letade efter en marstråd förut men hittade ingen så jag startade en egen men hänger hellre med er. Plussade igår på Bim -2, visste att det skulle bli positivt. har varit gravid 4 ggr men aldrig gått hela vägen, så vi har inga barn sen innan. Jag har struma och den kan orsaka missfall, MA och ofostrigt och jag behandlades inte för sjukdomen så det är nog orsaken till mina problem innan. Nu går jag på levaxin för struman, progesteron för att äl saknats i sex mån (efter ofostrigt i nov) och fragminsprutor för att motverka proppar (för säkerhets skull). Jag är vid gott mod och tror verkligen att vi denna gång kommer få vårat efterlängtade barn!

Grattis alla!
    Hej och välkommen! Jag har oxå struma och äter levaxin sen två år tillbaka. Har tagit mig ett år att bli gravid, men nu äntligen är jag gravid och hoppas att det håller i sig.. Hoppas det går bra för dig nu när du får behandling för din struma.
  • sweeet85

Hej och välkomna alla nya. Roligt att vi börjar bli ett gäng här inne.  Så vi kanske ska göra en bf lista.

• sweeet85
    Mom14 skrev 2013-07-04 22:20:36 följande:
    Jag börjar med en lista uppe vid texten så får ni skriva igen så ska jag försöka hinna med så gott jag kan :) 
    sweeet85 - 4 mars
  • sweeet85
    Hallonet skrev 2013-07-04 22:35:44 följande:
    Kan inte citera flera, vad irriterande.

Marreparre, jag kan inte hjälpa dig! Jag har ingen aning, tyvärr. Jag är helt sämst på att räkna ut andras äl osv... Jag har knappt koll på mig själv.

sweet85, hej! Jag har förstått att det är väldigt vanligt. Vi är många i släkten som har struma och alla har fått slåss för att få hjälp oxå. Sjukdomen är väldigt undervärderad, så man måste kunna mkt om den själv för att få rätt hjälp. Jag tror dock det går bra denna gång! Och vad skönt att du blivit gravid med, även om det tog tid! Worth waiting for, får man väl säga. Glad     

Novalie, du tror inte blödningen var rester av ägget som fäste? Låter osannolikt att du kunde plussa en dag efter äl, tror inte det är möjligt iom att ägget måste fästa innan hcg:t börjar bildas som testerna går på. Du är nog längre gången än du tror! Solig Så kolla upp det där! Glad överraskning, kanske!

Mom14, jag tycker vi gör en ny tråd med bf-lista! Är väl nästan lättast att hålla reda på alla då. Glad 
    Ja är den enda i min släkt vad jag vet. Ja fick verkligen slåss.. Men sen är ju den vanliga sjukvården att gå till. Hittade en speciallist som har hjälp mig. Hur bra som helst, lyssnar och verkligen gör allt för att man ska må bättre.. Ja det är så härligt, nu hoppas ja den stannar, hade tydligen lågt på tsh  värdet, så fick sänka dosen. 
Svar på tråden BF Mars 2014