• asan25

BF Mars 2014

Hej alla och grattis!

Jag är beräknad till 6/3 med första barnet. Fyller 41 nästa månad och träffade den stora kärleken sent i livet samt har gått ner 80 kg så nu tror jag att min tid har kommit.

Ska på inskrivning 1/8 och tidigt ultraljud 28/8.

Är idag i vecka 8 (7+3).

Ha en skön söndag!

• asan25
    Novalie2013 skrev 2013-07-22 15:25:14 följande:
    Okej nu har jag varit på vul... Å det visade superfint... Hjärtljud på två... Så nu blir de lite å bita i.... Har nog inte smält detta ännu..
    Ojj, grattis!
  • asan25

Idag går jag in i vecka 9 och är hur lycklig som helst (det är tom kul att stryka kläder...Flört)

Jag har oroat mig jättemycket för missfall tidigare i min graviditet men har nu bestämt att så länge jag inte har ont eller blöder så ska jag inte lägga negativa tankar på min energi utan bara vara glad och ta en dag i taget. Det finns INGET som säger att just min graviditet ska sluta i missfall (även om jag har lite odds mot mig som tex ålder) men varför oroa sig för något jag ändå inte kan påverka?

Nej, nu ska jag njuta av att må illa, ha migrän varje dag, inte kunna känna stekos, vara trött jämt och kissa 1 gång/timman Skrattande, dvs mina symtom just nu. 2 arbetsdagar kvar innan semestern och exakt 1 vecka kvar till inskrivning.

Jag vet att det är svårt att inte tänka för mycket och att inte oroa sig men jag vill ge er alla en stor kram och säga att NJUT av dagen/helgen/veckan/livet som gravid och analysera inte symtom så mycket eftersom alla personer är olika, några har inga symtom alls men föder ändå ett välskapt barn och andra mår kass och så vidare. Symtom har inget med barnets mående att göra!

Kram!

• asan25

Kanske dags att kolla på mammakläder i helgen Förvånad.
    Favoritbyxorna verkar inte passa längre....

• asan25
    mikaelah skrev 2013-07-25 19:03:12 följande:
    Asan25: är du i vecka 9? Syns ganska mycket :) är i v 7 och tycker magen står ut men den kan väl vara svullen med vad jag förstått..?
    Japp, gick in i vecka 9 idag, känner mig svullen som en gris, morgon och förmiddagar går bra men eftermiddagar och kvällar så ser jag ut så här...
    Vi har tänkt att vänta att berätta tills vi gjort ultraljudet i vecka 13 (12+6) men nu vet jag inte om vi kan dölja det längre eller skylla på "sommarmage"
  • asan25
    Melody 88 skrev 2013-07-25 19:12:54 följande:
    V 9 och enligt appar syns det inte ens i v 13 vilka bullshit appar alltså, då det verkar kunna synas tidigtJg tror dom menar att bäbismagen inte syns innan. Att vi blir svullna så här tidigt tror jag beror på att livmodern växer så mycket just nu och att magen syns så mycket. Än så länge kan jag dölja det och det går upp och ner varje dag.
    Jag tror de menar att man inte ser bäbismagen tidigare, att jag är så svullen tror jag beror på att livmodern växer mycket just nu och det är inte varje dag jag ser ut så här utan det går upp o ner.
    När jag ligger ner syns det ju inget.
  • asan25

Vi ska berätta på lördag för sambons släkt eftersom vi alla ska träffas då och det snart inte går att dölja längre. Kommer då vara i v 10 (9+2) och har då varit på inskrivning och kanske vet lite mer.

Min släkt ska vi berätta det för veckan efter eftersom de är på semester nu och bara mormor är hemma.

• asan25
    juliaannaeva skrev 2013-07-30 20:26:06 följande:
    Åh imorgon 08.30 är de dags för vul :D
    Hur har det gått?
    Jag är nyfiken!
  • asan25
    juliaannaeva skrev 2013-07-31 10:08:11 följande:
    Nu är jag hemma från vul med två fina bilder på våran lilla knodd! Vecka 10 stämde bra o man såg ett fint hjärta slå känns underbart! P
    Härligt! och Grattis Skrattande
  • asan25

Inskrivning idag kl 14 och jag är supernervös (för ingen anledning). Igår kväll var jag så svullen så det inte gick att dölja och sen helt plötsligt när jag lagt mig i sängen kände jag mig inte det minsta gravid.. Jäkla hormoner som spelar spratt.. Flört

• asan25
    Malin8803 skrev 2013-08-01 09:48:12 följande:
    Har varit hos min barnmorska o hon fixade en tid nu kl ett till gyn . Blir kanske vul ändå vet inte om jag klarar de. Men fått en tid iaf. Min barnmorska sa att de va vanligt plus att jag skulle egentligen ha min mens nu men kan inte utesluta nått. Bara gråter o gråter. Vill bara veta. Så får se kl ett.
    Lycka till! Skönt att din BM verkar vara ett stöd.
  • asan25
    Då var inskrivningen gjord, tog 30 minuter. Nu är det bara att vänta på UL den 28/8 och nästa BM-besök den 9/9. Hoppas tiden går fort.
  • asan25
    tjejhalmstad skrev 2013-08-04 23:46:24 följande:
    fler som har molvärk, riktig mensvärk?? är i v.10 och har haft det nu ikväll. plus konstant hungrig.
    Jag är oxå i vecka 10 (9+4) och har haft växtvärk hela helgen. Har även haft det innan men inte så mycket som nu. även ligamenten har spökat lite igår.
  • asan25

Bor i Östergötland i Motala men är ofta nere i Limmared där min sambo jobbar (han jobbar 6 dagar och är ledig 6 dagar). Har sommarstuga upp mot Medevi.

• asan25

Första arbetsdagen efter semestern är påbörjad och jag är trött..

Jag har en fråga:

Jag har under två dagar haft lite blodstrimmor i mina flytningar (slem), har molvärk och känner mig allmänt svullen. Jag har inget blod i trosan utan endast lite, lite när jag torkar mig (ca var femte gång). Inget ovanligt ont eller så utan mer som växtvärk och som sagt så känns det som om magen expanderar vädigt nu. Hur vanligt är det att ha blodflytningar när magen och allt växer? Vet att jag borde sluta oroa mig och vänta in UL nästa vecka men det är inte så lätt när man är ensam och gubben jobbar borta tills tisdag...

Jag går in i vecka 13 imorgon och har tid för UL på onsdag nästan vecka.

Kram

• asan25

Kom just från gyn och har bekräftad MA.
    Skulle vara i vecka 13 men läkaren gissade att det dog i vecka 8.
    Har tid till skrapning på torsdag.

Sitter här helt tom och med sambon 20 mil bort och han kommer inte förens på tisdag. Kanske kan jag ta semester och åka till honom imorgon. Kul att fira min födelsedag i helgen...

Lycka till Ni andra och jag hoppas jag återkommer snart i en annan tråd.

• asan25

Tack för omtanken. Jag har inte haft det minsta ont och blödde bara lite ibland när jag torkade mig så jag trodde jag fått UVI men det var ju lite värre...

Nu sitter jag på tåget till sambon och jag ska krama honom hela natten.

Svar på tråden BF Mars 2014