• S00L

BF Mars 2014

Marinero skrev 2013-07-20 13:48:45 följande:
    Hej! Plussade idag och enligt fl har jag bf 27 mars! Blir isf tredje barnet! Har tv flickor sedan innan, en på fyra och en snart på tre år
    Det låter som mig, har två flickor födda -09 och -10. Det ska bli så roligt att få dela den här upplevelsen med dem den dan det är dags att berätta att det ska bli en till i familjen. 
    O vad skönt det ska bli att ha en liten med så stora syskon, att ha 1.5 år mellan dem var ju väldigt intensivt. :)

Min lilla är beräknad 16 mars.

• S00L

Min är beräknad till den 16 mars o nu mår jag illa dygnet runt. Nästa vecka börjar jag jobba på förskola så jag börjar överväga medicinering för att kunna komma iväg dit. Fy vad drygt det är att må illa!!

• S00L

Malin8803, samma sak hände mig idag och man blir ju skiträdd. "Självklart" kände jag molande värk också men det var nog bar inbillning för det försvann när jag lugnat ner mig. Det är bara o vänta o se, dvs det värsta som finns...

• S00L

Jag ska inte heller göra KUB. Jag tycker det verkar fruktansvärt att behöva ta beslut baserat på sannolikhet när man gått med barnet i magen så länge. Är 31 år också, men det är svårt det där för självklart vill ju alla ha friska barn och själv blir jag så nyfiken att jag gärna vill veta allt om den lilla i förväg...

• S00L

Kul att få er presenterade, följer flitigt även om jag inte skriver så ofta. Bor iaf i Norrtälje med man två barn, katter, höns, getter. O har alldeles för många hus :)

• S00L

Börjar fundera på att berätta för de blivande storasystrarna på 3 och 4,5 år att det är en bebis på gång. Vill berätta det sent så väntan blir kort för dem men magen är så stor. Folk jag knappt känner vågar fråga om jag är gravid. O yngsta tjejen har klappat magen o frågat om jag ätit mycket korv. Går in i vecka 12 (11+0) på måndag så nu närmar jag mig de magiska veckorna då missfallsrisken går ner något. Hur har ni berättat för syskon? Samlat dem o sagt rakt upp o ner eller hittat på något? Vi var på kalas med skattjakt i dag som de älskade. Funderade efter det att ge dem ledtrådar o sista ledtråden är titta under mammas tröja o där ha en bild på en bebis. Tror ni de förstår eller blir det konstigt?

• S00L

Bra idé med kompostgaller, de kan man verkligen ha till allt! 

• S00L

Jag har fått tid till vanligt ultraljud. Jag är i vecka 20 då (19+2) är det sent? Trodde det var i vecka 18 man gjorde det...

Svar på tråden BF Mars 2014