Inlägg från: Jessspaaa |Visa alla inlägg
  • Jessspaaa

BF Mars 2014

Hej på er. Jag plussade igår och vår dotter på snart 4 år kommer få ett litet syskon i Mars :) 29 mars om jag har räknat ut rätt :) 

Kram Jessica 

• Jessspaaa
    Melody 88 skrev 2013-07-30 08:52:01 följande:
    Är det nån annan här som har svårt att äta / dricka  något som ni är van att äta / dricka? 
    För mig är min vana te, men ju längre in i graviditeten jag kommer ju mer blir jag äcklad av teet :( tvingar i mig 2-3 klunkar sen vill jag inte ha mer, är störande gillar ju te i vanliga fall... 
    Jag har inte sug efter någon form av läskdryck. är bara sugen på vatten typ :) 
  • Jessspaaa
    Marinero skrev 2013-07-30 09:41:57 följande:

Kul, då har vi bf nästan samtidigt, jag har 27 mars
    Vad härlig :) Grattis till dig :) 
  • Jessspaaa
    SarahO skrev 2013-07-30 09:43:42 följande:

Även jag har 27 mars :D
    Vad mysigt ! Garttis :D
  • Jessspaaa
    Malin8803 skrev 2013-07-31 06:56:32 följande:
    Va mys :D uppdatera sen ;)
    Vad härligt, som sagt uppdatera senare :)
  • Jessspaaa

Nu är jag uppe. Vaknade av att jagvar jätte hungrig. Så det var ju bara att stiga upp och äta :) 
    Är det någon mer som är väldigt gasig i magen? Jag är det, och det kan vara lite svårt att kontrollera OskyldigSkäms 

• Jessspaaa
    Novalie2013 skrev 2013-07-31 08:53:41 följande:
    Lycka till idag .. Själv dricker jag kaffe som vanligt på morgonen .. Men kan inte dricka kolsyrat längre ingen större förlust önskar mina cigg smakade illa oxå , för jag har grymt svårt å sluta med de... Jag blir superstressad bara jag tänker på det ;-( jaja vi får se hur det går .... Gaser i magen finns det gott om å speciellt på kvällen ... Vad kul att ni köpt eller är på väg å köpa vagn.. Men hur vågar ni? Själv är jag superfeg:-/ visserligen väntar jag två å det är väl den största anledningen till att jag väntar så länge jag kan.. Samtidigt som dottern behöver en större "liggvagn" om hon nånsin ska kunna sova ute i en vagn igen. Fattar inte hur vissa vagnar kan ha så liten ligglängd jaja man lär sig av sina misstag... Men den vagnen jag har är en kombi så sittvagn till henne har jag ju... Men vågar knappt titta på en tvillingvagn med tanke på allt som kan hända ...
    Jag vågar inte riktigt heller köpa vagn eller något sådant än. Jag har inskrivning om 4 veckor. Samma här med gaserna, speciellt på kvällen. Igår var vi ute och åt med min sambos familj då hans pappa fyllde år och helt plötsligt fiser jag ganska högt. Ganska pinsmat, hehe. 
    Lycka till med att sluta röka :) 

• Jessspaaa
    Novalie2013 skrev 2013-07-31 09:48:14 följande:
    Jesspaa.. Jo det kan jag förstå blivit lite pinsamt men va fasiken .. De är ju sjukt svårt å kontrollera i alla lägen.. Å man ska ju hålla skiten borta från en liksom hahaha
    Hahaha ja eller hur. Jag har heller gaser än att vara illamående och kräkas. För det gör jag inte än faktikst, peppar peppar. Såg att du gjorde det, hoppas det gå över snart.
    Själv är jag väldigt svullen kring magen också.  
  • Jessspaaa
    juliaannaeva skrev 2013-07-31 10:08:11 följande:
    Nu är jag hemma från vul med två fina bilder på våran lilla knodd! Vecka 10 stämde bra o man såg ett fint hjärta slå känns underbart! P
    Åh grattis , vad underbart Glad
  • Jessspaaa
    Emmlala skrev 2013-07-31 19:40:54 följande:
    Har till stor förvåning och lycka plussat och verkar vara i v 6 (5+4) Glad
    Bebis beräknad till 28-30 mars

Kontaktat barnmorskemottagningen och har inskrivningssamtal 27/8

Första graviditeten och är 25 år gammal :) 
    Grattis. jag är i samma vecka fast 5+3 och har inskrivning 29/8, är också 25 fast detta är mitt andra barn :)
  • Jessspaaa

Nu börjar jag bli lite orolig.

Jag fick ett svagt plus när jag testade mig i Måndags. Jag har ömmande bröst och känner mig lite små svullen. har som molnande värk, men har dock inte så mycket flytningar. Den är genomskilning dock. Inget illamående, är ganska så trött. lätt irriterad. 

Så många tankar i huvudet , som att jag kanske inte är gravid o.s.v.  

Ska jag göra ett nytt test kanske?  

• Jessspaaa

Själv börjar jag må väldigt illa. Inget på morgonen på på dagen och kvällen . Tips? Mådde inte illa under min första graviditet.

• Jessspaaa
    Malin8803 skrev 2013-08-01 17:38:58 följande:

Tack alla idag för stöttningen. kul att ni har tänkt på mig idag.

Usch vilken dag ,vilken nervositet o oro o ångest o tårar o allt va de har varit idag.

Men så skönt att man kunde se hjärtat ticka på :).

Dock kan tjurkärringen ta pension. hoppas man aldrig får henne igen,ingen medkänsla eller nått.

Men nu kan jag andas! Har även köpt postafen mot illamående som ska testas när jag mår illa.

Idag har jag inte mått illa alls eller haft nått,har varit fullt upp med oro o allt så har inte tänkt nått på de.

Vad skönt för dig! Och lycka till nu :)
  • Jessspaaa

Hej tjejer.

Jag plussade ju i måndags, det var ett svagt plus , men man ser att det är ett plus om man tittar. Men i alla fall, jag gjorde ett till idag. Och det visade negativt :(
    Har ömma bröst och är trött. Vet varken ut eller in just nu  

• Jessspaaa
    Marinero skrev 2013-08-02 19:16:40 följande:

Men oj Testade du med samma test? Menar om det är ett mer icke känsligt test så kanske du ska testa m ett annat?
    Ja , jag avände mig av clearblue båda gångerna. Men idag när jag handlade ett så köpte jag ett med två i, så hoppas den imorgonbitti visar positivt. Annars kanske jag håller på att få missfall
  • Jessspaaa
    Novalie2013 skrev 2013-08-02 21:02:08 följande:
    Nej urs, vi håller tummar å tår för dig att det går bra imorn när du testar
    tack :)
Svar på tråden BF Mars 2014