• Pixlar

BF Mars 2014

Hej allihopa!

Jag hoppar gärna in här :)  Plussade i tisdags BIM-2, och har BF 16 mars enligt sista mensen (men borde vara 22 mars enligt ÄL).  Har en dotter sedan innan som nyligen har fyllt 2 år så det kommer att bli cirka 2 år och 8 månader mellan barnen!

Hade ett MF i höstas i v 6-7 nån gång så är lite orolig att det ska upprepa sig, men jag försöker utgå från att det kommer att gå vägen den här gången :)

Har redan varit i kontakt med BM och fått tid för hälsosamtal om två veckor och inskrivningssamtal 7 aug :) 

Dotter född juli 2011 <3 BF i mars 2014 <3
  • Pixlar

Jag känner igen mig lilla kakan! Är i vecka 5 och kan inte längre ha mina vanliga jeans. Mina gamla gravbyxor är dock tre storlekar för stora och jag vill inte köpa nya riktigt än, så jag kör på leggings och klänningar! Riktigt skönt i värmen och rätt modell på klänning så döljs magen ganska bra också ;)

• Pixlar

Jag har flera vänner och bekanta som har fått barnen tätt (allt från 12 månader till 21 månader mellan barnen) och de säger alla att det för det mesta flyter på bra. Föräldrarna är trötta, men barnen är glada :) jämfört med min omgivning tycker jag inte att mina kommer att bli så tätt emellan (32 månader som sagt) men det är ju inte så långt det heller ^^ jag försöker tänka att jag måste sänka kraven på mig själv och min omgivning. Jag får gå oduschad och tvättkorgen får stå full, bara vi alla får vara utvilade och mätta, om ni förstår vad jag menar :)

Jag oroar mig mest för att jag ska bli sjuk igen (fick havandeskapsförgiftning med dottern) för blir det så kommer jag troligtvis inte orka ta hand om nåt av barnen i början och då läggs all börda på min man

• Pixlar

Vi har bara berättat för några få.. Jag har några tjejkompisar som har vetat om att vi har försökt, så de fick veta nästan direkt efter att vi plussade (de visste ju vilken dag jag hade bim, skulle inte kunnat hålla det hemligt speciellt länge oavsett ;))

Våra familjer vill vi dock vänta med att berätta för då alla närmaste släktingar är såna skvallerkärringar ;) kanske till vecka 13 hade vi tänkt, om inte någon lyckas gissa innan dess!

• Pixlar

Jag mår bra! Nästan oförskämt bra. Hade lite illamående igår, och har haft lite hjärtklappning från och till senaste veckan. Men jag är ju bara i v6 än. Minns att illamåendet slog till med full kraft i v7 med dottern..

• Pixlar

Nu har jag berättat för en person på jobbet, tyckte att det kunde vara skönt att åtminstone en person vet redan nu ifall att nåt skulle hända..

Jag är för övrigt så sjuuuukt kissnödig, men jag sitter i jourtelefon på jobbet och får inte lämna mitt kontor förrän 11.30! Haha, panik! ;)

• Pixlar

Jag och min kille har redan varit och klämt på syskonvagnar och vi båda är småkära i Mountain buggys. Jag som är kort och nätt gillar modellen Duet och mannen gillar modellen Duo :p jag tycker dock att jag ska få bestämma eftersom att jag kommer att vara hemma mest då han ska avsluta sin utbildning ;)

Med mountain buggy kan dock barnen bara sitta framåtvända, men vi tittade på bugaboo donkey (där sitsarna går att vända på oberoende av varandra) och den tyckte vi kändes så himla plastig och dottern gillade INTE den ergonomiska sitsen. Så just nu ärvi inne på att köra på en mountain buggy tills den lilla ska sitta och då byta tillbaka till Brio Go som vi har nu (och fullkomligt älskar! stort tips till er som inte behöver syskonvagn!) och ställa dottern på ståbräda. Hon kommer ju ändå hinna bli 3 år lite drygt så det kanske kan funka.. Annars får vi tänka om när vi kommer dit :p

Mountain buggy duet har iofs relativt små sitsar och liggdel, men vi får uppenbarligen små barn (dottern är nyss fyllda två men stor som en 1-åring) så jag tror inte att det blir några problem..

Sorry för långt inlägg, men mycket tanke läggs just på vagn här hemma då vi inte har någon bil och man ju måste ta sig fram på nåt sätt ;p

Svar på tråden BF Mars 2014