Inlägg från: anaconda |Visa alla inlägg
  • anaconda

BF Mars 2014

Hallå ! Plussa för första gången i mitt liv igår och har fortfarande svårt att tro de! Har oxå bf 16 mars! Ska på hälsosamtal 30/7 och inskrivning 8/8! Vi är i v4 nu (3+6)

Så mysigt med andra!

• anaconda

Oj skokloster ligger nära mig! Vi bor 3km från eriksund, världen är liten :)

• anaconda

Åh vad ni skriver :) många som hittat hit!

Idag gick vi in i v5 (4+0) inga symptomer utom väldigt ömmande bröst vårtor och snorig endast på kvällen vid säng dax.

Hur har ni andra med symptomer?

Har ni berättat för nån?

Vi har redan berättar för hans/mina föräldrar 4 av våra bästa vänner och hans syster, eftersom de är sommar och vi har planerat kryssningar och en vecka i Finland (sambo är halv finsk så åker dit 1 vecka varje år) och i Finland dricks de mycket öl och bastar! Alla vet oxå att vi försökt i över ett år och alla blev jätte glada! Svärmor blev så glad att de kom massa glädje tårar!

Vi har beräknat 16 mars och vi är många som fyller i mars, sambons morfar 17 mars, jag 18 mars och sambo 21 mars, haha så hopppppppas plutt vill komma tidigare eller minst 1 vecka sen! Haha

• anaconda

Precis vi valde att berätta eftersom vi har så mycket planerat med både vänner och familj!

Idag är bim +1 och är överlycklig då mens inte verkar vilja komma vilket är bara bra! JAg hade en cykel på 27 dagar!

• anaconda

Mom14!! Uppdatera denna tråd (du vet där uppe) så man lätt kan klicka sig in på både bild tråd och bf lista :)

• anaconda

Åhhhhhh vi har precis bokat em utlands resa till Lanzarote! En total avslappnande vecka tillsammans med ett par kompisar! Kommer vara i v26 när vi åker men har typ googlat sönder mig men de ska vara HELT ofarligt att åka! Vi brukar åka 1-2 gånger om året men när plutt kommer så blir de inte så mycket att resa första tiden! Så vi får passa på och ro om varann riktigt nu jag och min man! Så ser verkligen fram emot massor nu!

• anaconda

Alltså är de bara som som har sån tur att må hur bra som helst? Har inga symptomer/illamående/krämpor alls, växt värk till och från men inget annat!

Fick lov att ta ett cb digital och de kom upp gravid 2-3 så de är ju livat i magen och allt är som de ska!

• anaconda

Åh har en kompis som vart i Ullared idag och så ska jag oxå på vul på onsdag kl 10.45 :)

• anaconda

Åh jag fick ett sånt sug efter nybakade kanelbullar så har stått och bakat sen typ 20, kan bara säga fyyyy faaaaaan vad gott de är med varm nybakad kanelbulle med ett stort glas mjölk :)

• anaconda

Då va första samtalet avklarat! Hälsosamtalet va ganska tråkigt, vi hade i grupp och fick se en video om fosterdiagnostik samt att bm prata lite! Imorgon är de vul som gäller och sen nästa vecka på torsdag så har vi inskrivning :)

• anaconda
    Malin8803 skrev 2013-07-30 19:02:15 följande:
    Oj fick du göra sånt på hälsosamtalet?

Vi fick bara prata om hur jag mår o så sa hon va man inte ska äta typ sen va de klart. tog 20 minuter.

Lycka till imorrn :D uppdatera sen :)
    Ja jag tror eftersom vi va ca 8-10 mammor på samma samtal så körde dom nog lite annorlunda, allt tog väl va 1timme och 10 min!

Idag har jag verkligen gråtit av lycka, tårarna bara spruta! Fick se pyret på vul och hjärtat slog så fint, nu känns nog allt lite mer ja jag vet inte, på riktigt! Eftersom vi kämpat i 1 år och 1 månad så känns de verkligen i mitt hjärta! Här kommer en bild! Är i v 7+30
  • anaconda
    iSawas skrev 2013-08-05 21:14:14 följande:

Hej, vi var på ett tidigt vul idag då min fru haft bruna flytningar två eller tre gånger förra vecka. Hon skall vara i vecka 8 (7+0) eller Vecka 7 (6+4) och allt såg jätte bra ut sa läkaren och vi såg vårat mirakels lilla hjärta picka =) är så lyckliga =) Läkaren sa att fostret var för litet men de kan inte vara mindre då vi vet exakt när äl var och vi har enbart haft sex en gång under sommaren och de var två dagar innan äl. Hur stora har era foster vart i vecka 7-8? Hur har det gått för er? MYCKET tacksam för svar =) 5127341.jpg

Vi va på vul förra veckan va då i 7+4 och pyret va 13mm vid den tidpunkten! Och allt verka normalt enligt läkaren!
  • anaconda
    Marinero skrev 2013-08-08 08:52:17 följande:

Snart ska jag iväg och göra naglarna. Ösregnar, tur att jag kan ta bilen trots att det ligger längst upp på gatan  smile2.gif

Olivia 090610 ~ Freja101020
    Åh mys med naglar! Själv ska jag på inskrivning idag kl 10 och sen efter de blir de en hårförlängning! Ibland måste man skämma bort sig själv lite :)
  • anaconda
    Novalie2013 skrev 2013-08-12 18:09:56 följande:

Nu ska jag berätta hur allt har gått !! Fy vilken lång dag !!

Började med bm imorse gick kanon , vi prata i över en timme å hon ringde upp till kk så jag skulle få komma dit (med viss väntetid eftersom jag inte hade bokat ) viss väntetid !! 4 timmar senare ..... Jag fick se mina twins !! Levande å med två ben å armar smile1.gif skönt !! Hjärtat tickade på , på båda smile1.gif å dom hade maraton när vi kolla , sparkades å rulla runt smile1.gif kul å se, å då kan dom rörelserna jag känt va annat än tarmarna smile1.gif hade dock för högt ph-värde så ska gå på antibiotika i tre dagar för att motverka för tidig vatten avgång ... Men allt såg bra ut och vart även framflyttad till 10+2 idag ... Annars va de 9-6 så tre dagar då.. Kändes skönt med tanke på att de är två i magen å de kan gå segare för dom å växa till sig !! Kort å gott väldigt nöjd över att se bebbarna men missnöjd över den otroligt långa väntan !!

Vad underbart!!
  • anaconda
    stuvadvitkål skrev 2013-08-15 19:13:41 följande:

Är jag korkad om vi vill berätta i vecka 10 att vi väntar barn? Jag tänker som så här, visst det är tidigt o inte kul om något skulle hända, Men bor på ett såpass litet ställe att skulle något hånda så skulle alla ändå få veta för alltid någon som läcker, eller vad tycker ni?

Vi berätta för familjen och våra vänner ca 10 st typ samma vecka vi plussa, eftersom vi kämpat ca 1 år och vi är så lyckliga över vårt pyre. Skulle de ev bli mf/ma så kommer våra nära och kära förstå då behöver man inte gömma ev ledsenheten mm. Skulle vi göra om de och berätta tidigt? Ja självklart, våra nära och kära är stöttande och jätte glada för vår skull!
Svar på tråden BF Mars 2014