Inlägg från: Förvirrad |Visa alla inlägg
  • Förvirrad

BF Mars 2014

thecrazyone skrev 2013-08-03 20:04:15 följande:
    Tänk vad annorlunda det känns den här gången, det är nästan så jag glömmer bort att jag är gravid! Jag har knappt ett enda symtom.. Obestämd De andra gångerna jag har varit gravid har jag kräkts minst en gång om dagen (oftast mer än så) och varit vansinnigt trött, känt av ligament och haft  ömma bröst osv.

Har en kille och två tjejer sen tidigare och förra gången slutade det hela i ett MA, så jag har alltid mått sådär illa oavsett kön och utgång av graviditeten eller vad man ska säga, det har verkligen varit lika varenda gång. Känns jättemärkligt att faktiskt må BRA nu. Är lite tröttare än vanligt, ligamenten har känts av vid nåt tillfälle, men annars.. nada! Känns jätteskumt! Har tagit tre digiala test med några veckors mellanrum, där det stod 1-2 veckor på det första för att stå 3+ på det senaste, så det verkar ju ändå som om hormonerna ökar iaf och då borde väl allt vara bra -eller?

Har någon märklig känsla i mig som säger att det KOMMER gå bra den här gången (förra gången kändes det som om allt skulle gå åt skogen, vilket det mycket riktigt gjorde) men vågar jag lita på det?

Någon annan som knappt känner av ett dugg eller har haft det så tidigare graviditeter?
    Påminner om hur jag har känt det, symptomen kom i förrgår men inte hälften så mycket som det brukar göra (3 barn + 2MA). Ska på vul om 10 dagar, då hoppas jag att det ska finnas en liten där.

• Förvirrad

Brukar hålla till i en annan mars-tråd men hoppas att det är ok att jag skriver här med.

"Har varit på mitt vul idag, men blev inte mycket klokare eller lugnare av det. Ska vara i v.7+2 och det kan diffa några dagar så möjligtvis v.6+9. Bebisen syntes och hjärtat slog, men den var mindre än förväntat. Mannen såg den, men jag kunde inte riktigt se skärmen så jag såg bara en prick.
    Läkaren var positiv, men ville ha mig till fulla v.5 eller 6. Det stämmer ju inte. 
    Ska få gå dit om en vecka igen.
    Mannen är glad för att hjärtat slog, men jag har hört att om de inte motsvarar storleken för veckan man är i så är något fel. Han såg huvud och armar och hjärta. Jag såg två prickar, men gyn såg också. Hon mätte den inte. Nästa veckas VUL är för min skull eftersom jag blev jätteledsen av att den var mindre än den skulle. Hon sa att maskinen kan diffa en vecka, men det tror jag inte på riktigt.
    7+2 är tidigt, men jag hade sett att den skulle vara ca 11 mm då. Vet inte hur stor den var. Men syns hjärtat i v.5??

Jag vet inte vad jag ska tro.
    Visst hoppet är inte ute, men den kan inte vara gjord nästan två veckor senare."

Någon som kan hjälpa mig att tyda resultaten. 

• Förvirrad
    himla skrev 2013-08-17 11:57:08 följande:

ja nyss var det riktigt nära...Hulka rejält ... suck...  usch å jag som ska till tandläkaren om två veckor ... de lär inte tycka om resultatet av knappt borstade tänder i flera veckor smile5.gif

Fast det är 4:e barnet så känns det ibland som man är helt novis på det här ... som om det är första barnet å man inte vet någonting... men vad jag kommer ihåg mådde jag mer illa när jag vänta tjejen än med killarna... men frågan är om det började så här tidigt ... hmm....  

Jag har bott i Uppsala hela mitt liv och vägrar att flytta, som tur var har jag också hittat min käre make här i Uppsala så har aldrig behövt tänka på att behöva flytta här ifrån...
    Alldeles precis lagom stort för mig tycker jag  smile1.gif    

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *lill-bus bf 140312
    Här väntas också fjärde och jag känner som du att det lika gärna kunde varit första. Men bara i vissa fall. Hittade en dagbok där jag skrivit om hur det kändes i de olika veckorna. Men det känns ändå annorlunda nu.

Mår illa av sött. Blir tokmätt från en tugga till en annan.
Svar på tråden BF Mars 2014