Inlägg från: Tinapina |Visa alla inlägg
  • Tinapina

BF Mars 2014

Hejsan! Har tjuvläst tråden länge nu. Varit på inskrivning hos bm idag och har redan gått upp 7 kilo!! Det är 7 år sedan jag var gravid senast och denna graviditet skiljer sig mycket. Allt är mkt jobbigare:/ i vecka 11 började jag dessutom att kräkas och nu i vecka 12 mår jag fortfarande lika hemskt!

• Tinapina

Enda sättet att inte må illa är att äta, konstant:) men det var lika förra gången, då gick jag upp 10kg första 12 veckorna sen stod det i princip stilla fram till de sista 12 veckorna:) och tröttheten ska vi inte prata om, helt galet!!

• Tinapina

Iom att vi gjort IVF och varit väldigt öppna med detta (en del frånvaro som blir svår att förklara med allt som ska göras) så min chef hurrade och köpte tårta när vi äntligen fick vårt positiva provsvar!

• Tinapina

Ja, visst är det härligt med chefer som faktiskt kan glädjas med en. Visst, det ställer ju till det en del för vissa arbetsgivare men inget som inte går att lösa. Nu ser vi fram emot rul som är bokat till 2/10, tycker tiden rusar fram nu! Än så länge har jag dessutom fått må bra idag *peppar peppar* så nu är hemmet lite återställt efter många långa dagar med bara illamående och kräks. Är det någon här inne som sysslar med hästar? Hur gör ni nu/sen isåfall?

• Tinapina

När jag väntade min dotter så gjorde jag inget mer än rul. Nu har vi hunnit med två vul men nu blir det inget förrän rul och det känns ok. Ska bli kul att jämföra de två rul-bilderna på barnen:)

• Tinapina

Här har vi rul i v 17-18. Vårt landsting erbjuder inte KUB heller så isåfall får man ordna med det privat. Jag hade bokat ett till nästa vecka men min sambo ville inte. Diskuterade det med vår BM som även arbetar med fosterdiagnostiska undersökningar och kom fram till att en sådan undersökning inte skulle ge oss så mkt.

• Tinapina

Dimetikon funkar oxå bra mot gaser och svullnad, det är som miniform som man kan ge bebisar vid magont. Jag har lyckats dra på mig någon influensa och ligger med feber och värk och dunderförkylning:( det är väl typiskt nu när skolan har börjat för lillan. Hemskt att man inte kan ta mer än paracetamol, hjälper ju föga:(

• Tinapina

Vi ska inte heller göra KUB. Vet inte riktigt hur vi skulle hantera ett "dåligt" besked... Vet inte hur tillförlitligt testet är och vill inte oroa oss i onödan.

• Tinapina

Vi har inte så långt till Ullared och är där hyfsat ofta:) sist vi var där blev jag åksjuk av rullbanden så jag hade inte så mycket ut av det besöket,ha ha!

• Tinapina

Jag verkar ha lyckats med det "omöjliga" med att haffa en man som mer än gärna åker till Ullared:) frågar jag honom om tips eller önskemål på vad vi ska göra en ledig dag så kommer det alltid upp. Sen är vi dock sjukt effektiva när vi är där, max 2 timmar sen är vi klara:)

• Tinapina

Precis så gör vi när vi är där:) går ner gemensamt sen delar vi på oss för att mötas upp vid böcker och leksaker och ta resten tillsammans. Bra strategi tycker vi båda:)

Svar på tråden BF Mars 2014