-
Håller alla tummar jag har för er!Novalie2013 skrev 2013-09-06 12:25:43 följande:Ja 3längtan , förstår vad du menar ... Och jag är iaf glad att dom sa till.. Sist jag satt i 4 timmar så sa dom inte ett ljud så jag kunde ju aldrig gå därifrån ... Men men nu har jag fått mat i magen så nu hoppas vi på de bästa
-
Såg nu att jag inte skrivit i den här tråden tidigare, är aktiv i två andra BF mars 2014-trådar, men inte i den här ännu så ska kanske presentera mig
Anna heter jag, 25 år, bor norr om Stockholm och är gravid i vecka 12 med första barnet och har BF 24/3-2014.
-
Åh, vad härligt! Vad skönt att kunna slappna av nu och bara ta helg... Kram!Novalie2013 skrev 2013-09-06 16:27:02 följande:Nu är jag äntligen hemma ! Åh allt såg kanon ut ! Ingen anledning till blödningen men dom mådde bra så det känns bra för oss !! Tack för erat stöd .. Det har hjälp mig igenom dagen
-
Vecka 13 för mig imorgon med, då ligger vi precis lika! Spännande att se knytet på kub! Jag ska göra mitt nästa vecka men har redan varit på ultraljud så vet att där är en bebis (men oj vad jag tvivlade innan, haha. "Kanske inbillar jag mig bara?!")stuvadvitkål skrev 2013-09-09 07:10:24 följande:Imorgon är det vecka 13 :) nu börjar det rulla på, fredag är det dags för kub o börjar bli riktigt nervös, tänk om det inte är någon bebis där ;) jo klart det år men man tänker lite konstiga tankar o ja längtar efter att få se mini <3 så man kan koppla av lite
-
Hur vet man hur moderkakan ligger? Från ultraljud?Prinsessan på ärten skrev 2013-09-16 15:32:36 följande:Novalie2013
Ja jag har ju bara en och känner inte mycket av hen ännu.
TROR att jag kände en spark i lördags, men inte säker. Första barnet så har ju inget att jämföra med.
Har som sagt moderkakan i framvägg så räknar egenligen inte med att känna ngt innan vecka 20 typ, tänker att jag blir mindre besviken om jag sätter det som förväntning :)
På onsdag är det dags för KUBtest, då får vi se vårat knyte. Vill se lilla hjärtat ticka, då kommer jag att bli lugn i själen
-
Oj, vilken fin mage! En riktig bebismage!Pixlar skrev 2013-09-17 12:29:27 följande:Tja, det får väl bära eller brista ^^ (OM det skulle vara så att någon av er kan identifiera mig baserat på mina kläder eller nåt kan ni väl vara snälla och låta bli att skriva det här i tråden iaf :))
De här bilderna togs igår, v14+0. Svullnaden har lagt sig så jag har lyckligtvis fått min midja tillbaka, åtminstone när man tittar framifrån ;)
-
KUBtest gjort idag, pyret sprattlade och gjorde jobbet svårt för barnmorskan. Så sjukt att man ser hur den lever om där inne och ändå känner man inget! Men hon trodde att om någon vecka borde jag känna första rörelserna. Längtar! Resultatet på kub blev 1/20000, så kunde inte varit bättre
-
Åh! Det är ju snart! Nedräkning...Novalie2013 skrev 2013-09-19 17:15:56 följande:Nu har jag äntligen fått min RUL tid !!! 14 oktober
-
Phu. Vilken helg jag har haft. Har sedan semestern sagt att helgerna ska vara heliga och hållas lediga (har jobbat 7dagar/vecka tidigare, 5 "vanliga" jobbdagar och helgerna kört gruppträning) men nu när jag är gravid har jag backat. Just den här helgen var jag däremot på utbildning, 8 timmars teori i lördags och 8 timmars praktik i söndags. Hur kul som helst, men jag var inte direkt redo när det igår plötsligt var måndag igen... Och idag ringde klockan 4:45. Yay!
Känner mig som er andra inte särskilt gravid, förutom kulan och lite öm i brösten till och från, men annars inget. Väntar på första "fladdret" som ultraljudsbarnmorskan trodde skulle komma v'äldigt snart med tanke på hur livlig pyret var och att moderkakan låg bakåt, men ännu har jag inte känt något
Men allt såg ju bra ut på förra veckans ultraljud (KUB) så jag är lugn. Fick f.ö. 1/20000 på testet, skönt! Fast jag har fortfarande en liten "fobi"/rädsla och vågar inte använda trosor i någon annan färg än vita, skulle det vara minsta antydan till blödning så vill jag kunna se den... :-/
Vecka 15 idag. Någon mer än jag som redan upplever att ni går på toa överdrivet mycket? Är jag uppe och rör mig/tränar så kan jag gå 3-4 gånger på en timme. Väldigt jobbigt när man är ute och går! Som tur är håller jag till i skogen där inte mycket annat folk rör sig, men det är bra jobbigt ändå att behöva dra ner brallorna tre gånger för att kissa på promenaden, haha. Tanken har slagit mig om det skulle kunna vara urinvägsinfektion, men jag har inte alls ont, bara väldigt kissnödig väldigt ofta. -
Skönt att höra! Jag går också relativt ofta på toa när jag inte är gravid. Har hört runt lite och det behöver inte vara något fel bara för att man går så ofta, men jag ska för säkerhetsskull ringa barnmorskan och fråga. Hellre en gång för mycket än en gång för liteqwerty1234 skrev 2013-09-24 07:19:07 följande:Jag går på toa lika ofta. Har en ärtblåsa i vanliga fall så som gravid har jag fått gå extremt mycket!
-
Hmmmmm... sammandragningar i vecka 15, är det normalt? Fått som små kramper i magen, inte särskilt ont men lite... konstigt. Nojjiga jag blir såklart orolig. Men det behöver väl inte vara något konstigt?
-
Åh, vi planerar också en tripp till Ullared! Planerar och går igenom vad vi kan tänkas behöva köpa. Ska bli mysigt! (?!)Snowflakee skrev 2013-09-27 12:21:14 följande:I natt bär det av till Ullared för att shoppa loss, blir ca 50 mil att åka men det är det värt. Blir att shoppa massa födelsedagspresenter/julklappar och sen massa fina mammakläder och sen ska ju lillen i magen ha lite också. Jag är lite nervös över hur min rygg/mage kommer reagera :/ Varje gång jag blir lite överansträngd och då bara promenad på 30 min så får jag nå grymt ont i både rygg och mage men min sambo skulle stödja mig genom shoppingturen :)
På söndag går jag in i vecka 18, ena stunden känns det som att tiden går så fort och sen i nästa står det helt still. Känns som en evighet innan vi får se vår lilla knodd :/ Ska ha RUL i vecka 21. Men antar att vi alla går och väntar på RUL just nu :)