Inlägg från: Malin8803 |Visa alla inlägg
  • Malin8803

BF Mars 2014

Vecka 16 idag. o jag känner mig inte gravid alls överhuvudtaget. skum känsla . man blir ju orolig samtidigt för man inte känner några symptom alls. men bara hålla tummar att allt e som de ska .

• Malin8803

Skönt då e jag inte ensam då.
    Längtar ihjäl mig till nästa ultraljud så man får reda på om den lille mår bra eller inte.
    3 veckor kvar drygt. låt dessa veckor gå fort hehe.
    Nu längtar man mest efter ultraljud och sprattel eller nån likande känsla:)

• Malin8803

Vecka 17 idag.
    Och igår kväll när jag åt glass till idol så kände jag av jätte mycket fladder hela tiden. Även sambon kände. de måste ju ha varit bebis? de kändes typ bubblande o fladdrigt typ?

• Malin8803
    Afla skrev 2013-09-28 21:40:56 följande:
    Det var säkert bebisen! Visst är det mysigt
    Ja verkligen. :D
  • Malin8803
    CamillaAhl skrev 2013-09-30 21:12:32 följande:
    Hej!

Åh! Jag väntar mitt första barn nu i mars också är SÅ lycklig!! Här om dagen hittade jag en superbra och GRATIS (!!) baby&gravid-påse med massa bra prylar tex barnmat från bambino, en liten nessisär från sebamed och massa annat användbart. 

Jag blev iaf superglad när jag hittade detta!! Så tänkte att jag kunde tipsa er också kolla in www.loppipasen.se 

Sen är det bara att åka till älvsjö och underbara barnmässan och hämta ut den.

Tjingeling
    Camilla 
    Lite långt till älvsjö från oss :/.
  • Malin8803
    sweeet85 skrev 2013-10-01 11:01:22 följande:
    Hej. Nu var det verkligen ett bra tag sen jag var här inne.. Har varit lite mycket på sista tiden. 
    Från och med idag är jag heltids sjukskriven på grund av min foglossning fram till sista dec, sen får vi se vad som händer efter det. Nu längtar jag efter RUL som jag har på måndag.

Hur går det för er andra? 
    Åh mysigt med RUL , jag har typ 3 veckor kvar till mitt :/.
  • Malin8803

Jag mår bra än som att jag inte e gravid längre. har gjort de i ca en månad. det va imorse de kom en släng av illamående kunde knappt äta frukost. men nu e de bra igen. bara ömma bröst.

• Malin8803
    Pixlar skrev 2013-10-05 13:46:11 följande:
    Jag har en väldigt känslig livmoder, känner typ allt som försiggår där inne (ägglossning tex, och den här grav kände jag tydligt när ägget fäste - det gjorde ONT!), så det är inte konstigt att jag känt bebisen röra sig så tidigt. Misstänker ändå att jag har moderkakan i framvägg för det är en ganska stor yta fram på magen där jag inte känner några rörelser alls, de känns mest nere vid bäckenbenet och på sidorna..
    Om man känner nått vid bäckenbenet o sidorna typ e de bebis man känner?
  • Malin8803
    Novalie2013 skrev 2013-10-07 10:23:59 följande:
    Malin menade jag
    Aha tufft då kände jag de igår  i så fall :)
  • Malin8803
    Pixlar skrev 2013-10-07 10:26:28 följande:
    Det kan det absolut vara! :) det kan också vara tarmar såklart, men jag väljer att tro att det är bebis ;)
    Okeej tufft  i så fall om de e de. för kände så igår i så fall. men tänkte typ vafan min bebis e väl inte sådär stor haha.
  • Malin8803

Gick in i vecka 18 i lördags. 1,5 vecka kvar till RUL. Längtar o e sjukt nervös samtidigt.
    Efter som förra RUL på förra graviditeten inte gick så bra så e jag extra orolig denna gång. bara hålla tummar :)

• Malin8803
    Pixlar skrev 2013-10-07 10:57:22 följande:
    Haha, jomen i början av vecka 18 är den ju ca 12-14cm mellan huvud och rumpa och väger strax över hundra gram. Det är ju ändå som en kycklingfilé typ, haha!

Vad kul att vi ligger så lika, jag har RUL nästa fredag :) 
    Oj ändå rätt stort. tycker man borde känna mer snart haha. e så ivrig o har aldrig nått tålamod ;).
    Jaha :D då håller vi tummar för oss båda :)
  • Malin8803
    Afla skrev 2013-10-08 14:54:41 följande:
    Ultraljud idag, och allt såg bra ut:) moderkakan i framvägg, troligtvis därför jag inte känt så mycket än. Och bf-datumet blev inte ändrat utan är fortfarande 15 mars.
    Härligt :)
  • Malin8803
    Anjo skrev 2013-10-10 23:29:46 följande:
    Hej! Har följt er ett tag ;) och undrar om jag får vara med ? :) ja är i v.16 å har bf 31 mars.
    Välkommen :)
  • Malin8803
    Anjo skrev 2013-10-10 23:29:46 följande:
    Hej! Har följt er ett tag ;) och undrar om jag får vara med ? :) ja är i v.16 å har bf 31 mars.
    du har BF på min födelsedag :)
  • Malin8803
    krikkelin skrev 2013-10-11 19:58:36 följande:
    Hej, här är en till som gärna vill vara med i Fb-gruppen om det är okej!
    Jag har följt tråden länge men bara skrivit nån gång i början
    Jag har bf 14 mars och det är andra barnet
    Vi har BF samma dag :)
  • Malin8803

Inte många som lägger ut nått i bildtråden längre? vill ju se era RUL o era magar juuu :)

• Malin8803
    Novalie2013 skrev 2013-10-14 22:36:25 följande:
    Malin, de är för att vi starta fb grupp.. Lättare att skriva å lägga ut bilder där du är väl med?
    Nae har inte tänkt på de. men de kanske man ska va hehe. 
    Hur gör jag?  Skriver till Alfa ? i gästbok? 
  • Malin8803
    Afla skrev 2013-10-15 09:48:30 följande:
    I min app ligger meddelande till vänster i roll-listan, nästan längst upp. Har skickat meddelande till juliaanneva och så svarade jag på ditt nu anka77. Anledningen till att jag inte kunde inboxa alla igår var för att jag kopierade det jag skrev och då räknades det som spam och jag blev avstängd från att skriva meddelanden :P
    Har skrivit till dig om fb gruppen att jag vill va med :)
  • Malin8803

Har varit på RUL idag. o allt såg jätte bra ut=)
    Fick en tid till ett extra ultraljud som vi ville , så en läkare ska kolla. ska dit om två veckor. 
    Med tanke på vad vi har gått igenom innan.
    Lättnad är de nu. nu ska man försöka njuta bara :) 

Svar på tråden BF Mars 2014