• Pixlar

BF Mars 2014

Går också snart in i vecka 16, på måndag.

• Pixlar

Vecka 16 idag och jag ligger på soffan och väntar på mat (måste utnyttja läget när man kan ju!). Och jag kan känna bebis rulla och rulla inne i magen! Helt fantastiskt mysigt!

Utanför fönstret har hösten kommit på riktigt. Sååå mysigt! Snart är det vinter och sen kommer tidigvåren som vi alla går och väntar på!

Idag är jag lite extra lycklig som ni kanske märker :) kram på er alla!

• Pixlar

Vi har RUL 18/10, och jag tycker det känns överkomligt med lite drygt två veckor kvar ändå :) det kommer säkert gå snabbt!

Vi ska ta reda på könet om det går att se, vi är alldeles för nyfikna! Jag tror ganska starkt på en pojke, får se om jag har rätt :) dottern säger lillebror om magen, men jag vet inte om hon förstår alls vad hon säger, hon är ju ändå bara nyligen två år fyllda ;)

Vi tror dock att vi ska hålla könet hemligt för utomstående, för vi tycker att det skulle vara roligt att låta dem gissa vilt ;) får se om vi lyckas med det dock, haha!

• Pixlar

Hej allihopa! Idag kände jag bebisen hicka för första gången! Hade nästan glömt bort hur mysigt det är.. :) hoppas ni får en trevlig helg!

• Pixlar

Jag har en väldigt känslig livmoder, känner typ allt som försiggår där inne (ägglossning tex, och den här grav kände jag tydligt när ägget fäste - det gjorde ONT!), så det är inte konstigt att jag känt bebisen röra sig så tidigt. Misstänker ändå att jag har moderkakan i framvägg för det är en ganska stor yta fram på magen där jag inte känner några rörelser alls, de känns mest nere vid bäckenbenet och på sidorna..

• Pixlar
    Malin8803 skrev 2013-10-07 10:20:04 följande:
    Om man känner nått vid bäckenbenet o sidorna typ e de bebis man känner?
    Det kan det absolut vara! :) det kan också vara tarmar såklart, men jag väljer att tro att det är bebis ;)
  • Pixlar
    Malin8803 skrev 2013-10-07 10:29:57 följande:
    Okeej tufft  i så fall om de e de. för kände så igår i så fall. men tänkte typ vafan min bebis e väl inte sådär stor haha.
    Haha, jomen i början av vecka 18 är den ju ca 12-14cm mellan huvud och rumpa och väger strax över hundra gram. Det är ju ändå som en kycklingfilé typ, haha!

Vad kul att vi ligger så lika, jag har RUL nästa fredag :) 
    Dotter född juli 2011 <3 BF i mars 2014 <3
  • Pixlar
    stuvadvitkål skrev 2013-10-07 12:42:47 följande:

Så nu har jag skickat vänförfrågningar till dom som skickat mail o gb inälgg :) hojta till om jag missat någon

Jag har inte fått någon..
  • Pixlar
    stuvadvitkål skrev 2013-10-07 12:59:35 följande:
    När jag sökte på dig så lom det bara meddelande ej vänförfrågan?
    Ok, ja det har säkert med mina sekretessinställningar att göra som jag skrev i meddelandet.. Kan du inboxa mig ditt namn så gör jag en förfrågan till dig istället? :)
Svar på tråden BF Mars 2014