Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF Mars 2014

asan25 skrev 2013-08-23 15:48:14 följande:
    Kom just från gyn och har bekräftad MA.
    Skulle vara i vecka 13 men läkaren gissade att det dog i vecka 8.
    Har tid till skrapning på torsdag.

Sitter här helt tom och med sambon 20 mil bort och han kommer inte förens på tisdag. Kanske kan jag ta semester och åka till honom imorgon. Kul att fira min födelsedag i helgen...

Lycka till Ni andra och jag hoppas jag återkommer snart i en annan tråd.
    Nej men usch jag beklagar så mkt Gråter
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    yeenie skrev 2013-08-24 08:04:48 följande:
    Jag har också svårt att vara utan kaffe på morgonen, men måste blanda med mjölk nu. Dricker alltid svart annars.

Vi har inte berättat för många. De närmsta typ. Övriga får fråga.

Igår var jag förresten på ul! :) Var så nervös innan. Allt såg dock bra ut, var i v 10+5. Lika fantastiskt att göra ul varje gång!
    Åh va härligt att allt såg bra ut

På mig började det synas i v12 med fösta barnet, men i v 14 gick det inte att dölja alls. De två senaste graviditeterna har det börjat synas i v7, nu är det omöjligt att dölja... hoppas verkligen allt ser bra ut, måste va folk på jobbet som undrat om jag är gravid eller bara fet om magen. Tungan ute
  • frukarlssonn

Jag är en kaffeälskare, gravid eller inte Nu kompletterar jag dock med koffeinfritt, måste ha mer än tre koppar per dag bland och då är gevalias koffeinfria ett jättebra alternativ Och med mjölk såklart

• frukarlssonn
    yeenie skrev 2013-08-24 18:28:36 följande:
    Jag är också en riktig kaffeälskare, i vanliga fall. Nu klarar jag max två koppar. Saknar verkligen det goda svarta kaffet.

Ojojoj, barnkalas för äldsta barnet idag. Helt slutkörd nu!

Hur har ni andra det?
    Härligt med barnkalas, har själv inte börjat med det än Tungan ute
    Pixlar skrev 2013-08-24 18:36:50 följande:
    Här är det bra, förutom oron över att alla mina gravsymtom verkar puts väck.. :( tror ni att min bm kan gå med på att lyssna efter hjärtljud eller skicka mig på tidigt UL på grund av sådan oro? Jag är rädd att hon ska tycka att jag är töntig som inte bara kan njuta av att må bra..
    När jag väntade första barnet fick jag två vul tack vare att jag på den tiden gick på ett privat sjukhus på infertilitetsmottagningen eftersom det tog två år innan jag blev gravid, blev dock gravid på egen hand i samma veva som remiss för ivf skickades men ja, jag blev erbjuden att göra två vul fast mot självkostnadspris vilket såklart va värt varenda krona .-) Sedan när jag kom till bm så bokade hon in en läkartid där för ett extra ul då de hade en maskin på mottagningen.

Andra barnet väntade jag i en annan stad och där gjorde abs inga extra ul, skickades inga remisser hlr och hjärtljud ville de absolut inte göra. Jag lyckades dock tvinga mig till ett genom tjat och vädjan i v 17 Det va inte min ord bm då eftersom de va semestertider en hon gick motvilligt med på det och varnade att det skulle va för tidigt att lyssna på hjärtljud men hjärtljuden hittades ganska omgående

• frukarlssonn
    himla skrev 2013-08-24 19:56:53 följande:
    ååå fyyy så var man förkyld igen då .. .höst förkylningen börjar alltid när skolorna börjar ... sen håller de i sig fram tills nästa sommar suck ...
    DÖtrött av förkylning,  jobb, barn, graviditet, vardag och imorgon åker maken iväg utomlands i en vecka ...
    Antar att jag kommer ligga här å bara sova nästa helg när jag är ledig igen ...

Måndag 2 sept  är det sockerbelastning på morgonen och sen på em är det kub UL ... hoppas så att de båda kommer ge bra resultat, å ifall det är så kommer jag att gå ut å berätta det för hela världen   
    Vill ens inte veta hur mkt förkylningar jag kommer dra på mig i höst. Dels har jag börjat ett nytt jobb ilket är på ett fritidshem, sedan har jag två småbarn som går på förskolan... får nog räkna med en snorigare höst än vanligt...
  • frukarlssonn

Jag vaknar ofta redan vid 5- 5.30 och bara måste gå upp och äta frukost! Sedan måste jag just nu ha två varma mål om dagen, brukar nöja mig med ett annars! Det värsta jag vet är när vi inte har nt mer matigt hemma och min man säger ta en macka! Då går jag i atomer Så numera finns gorbys i frysen! Räddaren i nöden

• frukarlssonn
    Pixlar skrev 2013-08-25 20:37:34 följande:
    Har nu i dagarna börjat känna av sammandragningar i livmodern efter orgasm och vid ansträngning. Någon mer som har det? Det spänner hela vägen upp till naveln och jag kan känna livmoderns topp ett par centimetrar under naveln, alldeles stenhård under pågående sammandragning. Ganska häftig känsla :)
    Inte än men jag har alltid börjat få sd:s från v14 i tidigare graviditeter.
  • frukarlssonn
    Prinsessan på ärten skrev 2013-08-26 18:34:49 följande:
    Varit på kuben nu. Sett en fin frisk liten krabat. Armar och ben och ryggrad och allt. Den låg och viftade och gnuggade sig i ansiktet med händerna.

Dock hade mina blod svar inte kommit ännu så fick ingen siffra idag. Snopet!

Men enl henne var vi ganska så rätt på med beräkningarna på 12+2 kanske tom lite längre. Och hjärtat slog som bara den :)
    Härligt
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-27 08:41:06 följande:
    Är de nån annan som får ont i magen av dessa jäkla järntabletter? Försöker ta typ varannan dag men de hjälper inte .. Å varannan dag kör jag på blutsaft 20 ml ... De funkar bättre men de ger ju inte så mycket istället ...
    Har inte börjat med järntabletter än men när jag började käka m Freja blev jag helt konstig i magen, inte förstoppad utan åt andra hållet! Tog också varannan dag men hjälpte föga...
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-27 10:00:56 följande:
    Nej jag klarade mig ganska bra utan förra gången för jag hade så högt värde.. Men denna gång började jag på lågt å de går inte uppåt vad jag vet så de e bara å knapra.. Blir absolut inte dålig kanske mer "hård" men de är magontet jag har problem med .. De är som konstant magknip ... Riktigt jobbigt...
    Aha ok, jobbigt. Med Olivia åt jag inga järntbletter alls men med F fick jag börja nästan direkt va jag har för mig. Misstänker att jag kommer få göra det nu med. Inskrivning nästa torsdag
Svar på tråden BF Mars 2014