Inlägg från: sweeet85 |Visa alla inlägg
  • sweeet85

BF Mars 2014

Nu längtar ja till den 6/8 då jag ska på inskrivningssamtal och även göra ett ul, eller vul.. Vet inte vilket det blir.. Men ska bli roligt att få se den lille.. I min första graviditet fick jag inte göra vul, då dom inte tyckte det behövdes. Men på denna privata fick jag frågan om jag ville göra det i samband med inskrivningen..

• sweeet85
    Mom14 skrev 2013-07-05 20:42:35 följande:
    Ja då håller man koll mer :) 

haha ne vill vänta och överraska :)
    Hur har ni tänkt göra med att berätta? =) Och när?

Jag tänkte mig att vi ska ta det när alla är samlade och ha en "storasyster" tröja på dottern :-P När vet jag inte, min mage är så uppsvälld på kvällarna att man kan tro jag är i vecka 20 hahah :( 
    Vi har tänkt vänta med att berätta så länge som möjligt. Helst efter vecka 12. Vi tänkte med skaffa en tröja där det står storasyster på.. Bjuda hem föräldrar på middag o sen sätta på henne tröjan. :)
  • sweeet85
    himla skrev 2013-07-06 11:44:51 följande:
    Tackar för välkomnandet  

Jag var till gyn här i slutet av juni för att min mens krångla så mycket ... han sa att jag haft ägglossning å att jag skulle få mens inom 14 dagar... ja om jag inte var gravid ...

Börjar undra om han såg något , men var liiite osäker så han tänkte låta mig komma på det själv..hmm

han skulle semesterstänga nu i juli men jag fick en återbesökstid i mitten av augusti för att få svar på lite prover och sånt ... så nu hoppas jag att jag får ett vul istället å se i vilken mera exakt vecka jag är i och att allt ser bra ut !

har haft mf mellan mina 3 gobitar så man kan ju inte släppa det här med mf helt, även om jag är den typen som vid snart fyllda 38 år hellre väntar barn än mf ...

hur har ni det med känningar så här långt ...

jag har lite högre temp, börjat kissa på natten, å springer på dagarna ... svullen mage, å öm tjejmage, ömma hårda bröst  ååå såå trött ... skulle kunna somna stående...gäsp ... kommer att bli en lite halvjobbig tid här nu tills det är semester om två veckor å jag kan slappa ut totalt

blir väl till att berätta på jobbet sen när jag kommer tillbaka från semestern, å en kompis vet redan om det ... får se när vi bestämmer oss för att berätta nyheten för resten av släkten .... min mor fyller 70 år nästa helg så kanske hon ska få en fin överraskningspresent redan då  

Ja har molvärk i magen, kissar ofta och är jätte trött, somnar flera gånger på dagen, och mina bröst är jätte ömma speciellt bröstvårtorna.. Ska bli gött o ha semester snart, ska bara jobba en vecka till. Ja ska nog berätta för chefen efter semestern, en kollega vet redan om det.
  • sweeet85
    anaconda skrev 2013-07-07 10:22:19 följande:
    Åh vad ni skriver :) många som hittat hit! Idag gick vi in i v5 (4+0) inga symptomer utom väldigt ömmande bröst vårtor och snorig endast på kvällen vid säng dax. Hur har ni andra med symptomer? Har ni berättat för nån? Vi har redan berättar för hans/mina föräldrar 4 av våra bästa vänner och hans syster, eftersom de är sommar och vi har planerat kryssningar och en vecka i Finland (sambo är halv finsk så åker dit 1 vecka varje år) och i Finland dricks de mycket öl och bastar! Alla vet oxå att vi försökt i över ett år och alla blev jätte glada! Svärmor blev så glad att de kom massa glädje tårar! Vi har beräknat 16 mars och vi är många som fyller i mars, sambons morfar 17 mars, jag 18 mars och sambo 21 mars, haha så hopppppppas plutt vill komma tidigare eller minst 1 vecka sen! Haha

Hej. Kan förstå att ni valt och berätta då ni ha saker inplanerade med familjen. Va roligt att dom blev så glada. Själv har jag bara berättat föe en kollega och två kompisar. Familjen väntar vi med ett tag till. Tänkt bjuda hem familjen på middag och låta dottern avslöja med en tröja där det står storasyster på. Mina symptom är ömma bröst, väldigt trött, springer på toa ofta. Och nu även börjat bli förskyld och lite illamående.
  • sweeet85
    Bereccca skrev 2013-07-07 17:28:55 följande:
    Hej! Hoppar in här om det är ok?
    Jag plussade för ca en vecka sedan och har bf 2'a mars.
    Har en bonus pojk men detta blir min första egna! :)

Välkommen och grattis!
  • sweeet85
    Hallonet skrev 2013-07-07 18:50:31 följande:
    Gud vad stökigt, nu använde jag mig av FL:s grav-uträkning och då fick jag 13 mars. Jag förstår ingenting... Nu har jag min app, en annan sida och FL:s och alla ger olika datum, hur är det möjligt?? Äh, jag låtsas som att det är 17:e mars som gäller för mig, jag får väl se framöver hur det blir. Tycker bara det är så konstigt att det skiljer så många dgr när man matar in samma siffror. Foten i munnen
    Ja det är konstigt hur det kan bli olika datum beroende på vilken sida eller app man använder. Jag har allt mellan 4- 9 mars.. Men kör på den 4 mars tills jag varit på ul.
  • sweeet85
    anaconda skrev 2013-07-08 11:37:05 följande:
    Någon som tänkt göra tidigt vul/ul?
    Ja ska göra vul i vecka 10. Var svårt och få tidigare tid då alla har semester.
  • sweeet85
    Hallonet skrev 2013-07-09 18:25:58 följande:
    Tack så mycket! Då hänger jag kvar som en envis liten igel. Flört Mina bröst kom idag med. Petade lite på dem för en kvart sen och det gör ff ont!

Men jag måste fråga en halvpinsam fråga. Ngn mer än jag som fått problem med magen?? Jag kan inte alls "gå" som innan, jag har blivit heltrög och  herregud... Gaserna. De dödar både mig och min man. Katrinplommon är en bra grej, eller? Jag lovar att jag kan döda sju starka sjömän med de här. Kräks  
    Ja känner igen mig i det du säger om magen.. Haha. Sjukt gasig och blivit trög i magen.. Inte roligt, så får nog ta tag i det. Katrinplommon, linfrön kan hjälpa mot trög mage. Finns en hel del saker till men kommer inte ihåg vad det var bara.
  • sweeet85
    Serahjay skrev 2013-07-09 21:36:37 följande:
    När slutar barn sitta i vagn? Vår dotter kommer va 2, 5 när nya bebisen ploppar ut. Måste man ha syskonvagn då eller räcker det med ståbräda?
    Det beror nog lite på hur din dotter är, om hon vill sitta i vagn eller hellre stå/gå. Min har vägrat sitta i vagn sen hon var 1½ år.. Men hon är nu snart 4 år så vi kommer skaffa en ståbräda det kan vara bra och ha när man ska gå vid/ eller över trafikerade vägar. 
  • sweeet85
    piiiinkcat skrev 2013-07-12 06:27:49 följande:
    hur tänker ni göra på jobbet. tänker ni berätta eller får tidrn utvisa?
    Ja kommer berätta efter semestern när jag gjort mitt vul/ul. Men bara för chefen.
Svar på tråden BF Mars 2014