Inlägg från: Melody 88 |Visa alla inlägg
  • Melody 88

BF Mars 2014

Vi kommer nog kolla lite på barn kläder då vi ska bila till ullared. Fast jag bara är i v 8 då. Kommer nog inte köpa så mycket då, med tanke på att MF risken inte är över helt, men något plagg kan det ju få bli.

• Melody 88
    Hej!

Nu var det ett tag sen jag skrev, det är  ju så aktivt, så man inte hinner med. =)

Är nu i: V 5  -  (v4+3).

Symtom: 

Börjat få ont i bröstvårtorna, eller inte ont det ömmar.
    Ökande flyttningar
    Huvudvärk, - det hade jag igår, alvedon hjälpte inte :/ 
    Men då jag låg ner var det bättre, mysko huvudvärk.
    Molande värk/stickningar i underlivet till och från.
    Haft nån stickande känsla i sidan långt ner på vänster sida på magen, vet inte vad det ska betyda.
    Men inte haft det mer än en-två gånger nån minut sen har det gått över.

Symtom: jag sluppit en så länge .

Illamående/Kräkas - Tack och lov!

I fall det kommer har jag köpt Sea Band - Postafen - Har Marie kex vid sängen så tar ett innan jag kliver upp.
    Äter Lergigan 25-50 MG 2-3 gånger om dagen, mot ångest och oro, så det kan även hålla illamående borta - HOPPAS!!, Äter regelbundet var 3 timma försöker jag hålla, kommer illamående, kommer jag äta frukt i mellan..

Så det var en liten uppdatering från mig.

• Melody 88
    Lilla kakan skrev 2013-07-19 10:54:53 följande:
    Åååh tröttheten, tröttheten tröttheten. jag som brukar bälga i mig några kannor om dagen tycker sedan plusset att kaffe smakar urk! men tvingar trots det i mig en morgonkopp så jag inte ska somna stående. Vad är era bästa piggelin-tips? Citroner fräschar upp mig så det går väl an, men vågar inte äta dygnet runt, känns som att tänderna kommer trilla av då ju Hoppas alla mår bra med lagom mycket symptom, och så önskar jag all lycka till till Lovetove, att ni inte ens hinner blinka innan ett nytt frö har fastnat!!
    Jag vet hur det känns också varit grymt trött och kan somna gående, haft så en vecka kanske, helt sjukt och fast man sover nån timma är man lika trött... 
  • Melody 88
    Kryssan skrev 2013-07-19 16:49:52 följande:
    Kul, vi verkar ha samma BF Melody 88! Jag har liknande symtom som du verkar ha nu...För mig började mitt illamående med mina tidigare graviditeter runt vecka 7. Inte för att det måste bli så denna gång, och kanske inte för dig alls heller, men så har det varit tidigare för mig iaf :)
    Ja illamåendet lär väl dyka upp, men ska försöka äta regelbundet så kanske man slipper så jätte mycket illamående.. Coolt om vi skulle ha samma BF dag :)
  • Melody 88
    tjejhalmstad skrev 2013-07-20 07:45:44 följande:
    Har ni andra märkt nått på vikten? Går in i vecka 8 imorgon. Magen blev tidigt uppsvullen och kan redan ha byxor som var för stora åt mig innan då jag gått ner i vikt tidigare. Men vikten är den samma. Slår på ett halvt kg eller nått hg imellanåt. Men har stått på samma nu ett tag.
    Så den uppsvullda magen har inget med vikten att göra.
    Lite sjukt ändå att magen kan växa redan i v 8 fostret är ju inte ens stort då. Men kanske bara att man blir svullen, vet inte.. Man lär väl märka själv. Men jag har redan lite mage sen tidigare, så ser ändå gravid ut fast jag inte varit det, men det e jag ju nu så att
  • Melody 88
    Kryssan skrev 2013-07-19 16:49:52 följande:
    Kul, vi verkar ha samma BF Melody 88! Jag har liknande symtom som du verkar ha nu...För mig började mitt illamående med mina tidigare graviditeter runt vecka 7. Inte för att det måste bli så denna gång, och kanske inte för dig alls heller, men så har det varit tidigare för mig iaf :)

Ja jag försöker äta var 3 timne och dricka mycket vatten i mellan ska börja äta en frukt om dagen nu också vilket man ska tydligen mellan månad 1-3 sen får man försöka tvinga i sig grönsaker till middag. Man har ju inte sig själv att tänka på längre. Ja jag väntar barq på att illamåendet ska slå till lär komma i v6-7 förvånar mig inte är i v 5 (4+4) NU så v 6 närmar sig ju. Men va fan åt frukost för en timme sen nu börjar det brännas i magen tur jag tog med ett äpple i väskan. På stqn nämligen.
    tjejhalmstad skrev 2013-07-20 09:09:28 följande:
    Är väl mest tarmarna/gaser m.m som blåser upp sig. Har ett barn sen innan med men vet inte om det påverkar, att magen kommer tidigare?! Har altid haft en liten kula på magen men lyckades nästan få bort den innan jag blev gravid men vet iallafall att/hur jag ska komma iform sen igen :) Men känns bra att berätta för släkten nästa vecka när vi går in i v.9, så man kan andas ut lite haha och förhoppningsvis köpa nya byxor så ja slipper dessa med en rejäl resår som trycker mot magen nu :P

Jo jag har också lite gaser till och från verkar vanligt. Speciellt på morgonen kan nästan få små ont i magen innan dom bestämmer dig för att komma ut. Tagit kort på magen nu så jag ska se när den växer. För har lite mage sen innan så man ser gravid ut sen innan :/ så därför tagit kort så jag kan jämföra senare. Ska bli kul. Sen har jag hitta perfekta gravid smycken både till naveln och som halsband så det längtar jag till när man börjar få mage och bebisen kan börja höra våra röster.
  • Melody 88

Ett tips be om att få komma på ett hälsosamtal då kan du få komma tidigare.

Jag prata inte det minstq om inskrivning utan sa direkt att jag vill komma på hälsosamtal så fort som möjligt eftersom vi ska på semester så fick tid 2/8 är i v 7 (5+3) då så känns skönt att få komma så tidigt att prata annars skulle allt kännas som en evighet.

3längtan skrev 2013-07-20 11:44:48 följande:
    Oj vad ni skriver! Varit bortrest någon vecka så inte varit inne ngt alls. Är nu i v. 8 och ska ringa BM på mån. Hoppas allt är ok därinne. Har symtom som stämmer men haft en liiiiten blödning förra veckan så oroar mig typ hela tiden. Jaja, tiden får utvisa hur det är....

• Melody 88

Blev tokigt v 7 (6+3)

Melody 88 skrev 2013-07-20 13:55:46 följande:
    Ett tips be om att få komma på ett hälsosamtal då kan du få komma tidigare.

Jag prata inte det minstq om inskrivning utan sa direkt att jag vill komma på hälsosamtal så fort som möjligt eftersom vi ska på semester så fick tid 2/8 är i v 7 (5+3) då så känns skönt att få komma så tidigt att prata annars skulle allt kännas som en evighet.

• Melody 88
    lills skrev 2013-07-20 15:00:35 följande:
    hallå humörsvängningar.......:/ usch vad otrevlig jag varit idag. Kvällsillamåendet har desdutom börjat komma även lite på dagen oxå.... Får ta tag i mig själv nu!
    Jag har också sjukt mycket humörsvängningar förra veckan då vi hade främmande var jag jätte lätt irriterad och sur, fatta ingenting jag sa hallå PMS och trodde helt klart att mensen var på g, men icet, jag var gravid.
  • Melody 88
    Novalie2013 skrev 2013-07-22 11:15:05 följande:
    Jo, jag ska göra tidigt vul pga, dels så har jag haft tvillingar(missfall) .. Å sen fick jag en blödning ( vilket jag oxå hade med dottern som jag fick 8 feb ) så igentligen är de bara för å kolla att allt står rätt till hur många å hur långt jag gått.. Är osäker på om de är feb eller mars som är bf... Men jag fick bråka till mig tiden... Dom gör inga tidiga vul alls igentligen om du inte har en väldigt stark orsak...men nu har jag varit med så många gånger så nu ser jag till å få det som jag vill från början!
    (Om man inte har nån stark orsak) Är det inte nog starkt om man är orolig över att livet i ens mage inte mår bra, att det kanske är nått som är fel. Det tycker jag borde vara till räckligt, det är väl helt normalt att vi blivade Mammor vill veta om det lilla livet i magen mår bra och växer som det ska.
Svar på tråden BF Mars 2014