Inlägg från: Disney78 |Visa alla inlägg
  • Disney78

BF Mars 2014

Lilla kakan: härligt att höra att det känns bra att läsa våra erfarenheter :)

Jag hoppas att jag får vaginal födsel även denna gång. Tycker att det är en fantastisk upplevelse och att man knyter an på ett alldeles speciellt sätt. Ovärderligt!

• Disney78

Melody 88, hur reagerade han? Hoppas du fick mycket bättre reaktioner än du förväntade dig!

• Disney78

Här kommer nackdelen med att prova cb digitalt flera gånger.

1ggn gravid 1-2 v, 1v+1dag senare

2ggn gravid 2-3 v, exakt 1 v senare

3ggn gravid 2-3 v....

Så skapar man oro åt sig själv - fn!

Så då blir det antingen till att se hur det går- eller ta ett nytt test nästa v?!

Någon som vet hur snabbt hcg sjunker...

Åh var så oplanerat, men blev dock så välkommet direkt!!

Tur att denna dagen är planerad... Skriv gärna om ni vet ngt om hcg nivåerna tack

Ha en bra dag allihop

• Disney78

Oj vad många nya! Vad kul! Grattis allihop

Jag räknar ned dagarna tills BM. Allt går sååå sakta. Det är ju tredje barnet, helt oplanerat och överraskande... Sladdis blir det alltså om allt går bra. Har två söner födda 04 och 07.

• Disney78

Åh får paniiiik på mig själv och hela den här grejen styrbara gravid. Var ju som sagt helt oplanerat. När jag kände det så kändes det så rätt. Nu är jag toknojjig!

Näst intill dum i huvudet :(

Kollar på alla marstrådar, skriver liiite... Jag är i v.7 (6+5) så ett cb digital borde ju visa 3+.

Men mina test har stannar på 2-3v, hade småpanik i morse så jag åkte och köpte ett direkt när Apoteket öppnade. Gjorde ett i fredags också med samma resultat men borde då visat 3+.

Därför gjorde jag ett till idag! Hmm...

Är det missfall? Det blinkade först 3+, men i slutet visade den trots allt 2-3.

Har tid hos BM på onsdag. Får väl vänta till dess. Tror inte de gör vul tyvärr...

Jag vet att det inte går att göra ngt åt ett missfall- men jag skulle bara vilja veta! Så jag kan sluta hoppas isf.

Guud känns som jag har2,5 jobbiga dagar framför mig.

Någon som vet om graviditetssymtomen försvinner direkt vid ett missfall?

Kram på er

• Disney78

Marinero: tack!

Jo det är ju som det är oavsett... Går ju inte att göra ngt åt. Men jag tror jag väntar till besöket hos BM och berättar hur jag känner om inget hänt då. Får höra vad hon säger och om de kollar om hcg nivån är normal eller ej...

Bara att hålla tummarna att det går bra. Även om man är nojjig och har svårt att släppa det!

• Disney78

Marinero: vem gick du till i Gbg. Har försökt kontakta BM gruppen och Mamma Mia för att få hjälp!!

• Disney78

Grattis Novalie2013, häftigt!

Marinero: de har inga tider så vi får helt enkelt bara hålla tummarna. Tyvärr går man ju lätt runt och är nere och det mår ju ingen bra av :((

• Disney78

Stuvadvitkål:

Jag blir 35 snart. Vi har barn med medfödda sjukdomar. En mer allvarlig än den andra. Får vi därför hög sannolikhet för någon av trisomierna så vill jag gå vidare med fvp/Mkp det som erbjuds.

Om vi nu ens kommer så långt i graviditeten. Vi får ta en dag i sänder och imorgon blir det inskrivning för vår del.

Några undrar varför vissa får inskrivningar tidigt. Jag funderade på om det inte kan vara några av oss sommar äldre eller har "tråkiga bagage" med oss på vägen som får det. Blodprovet vid kub kan ju tas från v9, sedan skall ultraljudet göras v 11-14 tror jag. Veckorna varierar lite beroende på vilket läns landstingsinfo man läser.

Så då bör man ju ha inskrivning innan dess så man kan räkna ut BF enligt Barnmorskan.

• Disney78

Himla: är också bröst opererad ( stor reduktion -98)

Så mina två har fått de få droppar de har orkat suga ur. Dock har mina bröstvårtor lite svårare att stå ut så det är svårt att suga på dem...

Det har blivit kämpa med suga/pumpa/ersättning i början men sedan är det ersättning som gäller... För båda mina så jag gissar att nr 3 får det likadant om vi kommer ända dit.

Svar på tråden BF Mars 2014