• Afla

BF Mars 2014

Har ammat båda barnen ca ett år, men har en mer lugn inställning till det nu. Har man möjlighet till att amma så är det väl bra, men om man inte har det så är ju ersättningarna som finns idag super-bra, så det funkar nog lika bra det. Så känner jag nu... Vilket känns rätt skönt, för med första barnet kände jag mig tvungen att amma, och då kändes det mest som en tung börda. Med andra barnet kändes det mer avslappnat när jag tänkte att går det inte så går det inte, så då kände jag inte av nån press

Ringde mvc idag, fick tid för inskrivning i september (!), i v 14... Men det finns väl ingen direkt anledning till att ha den tidigare, och börjar man må dåligt av nån anledning är det ju bara att ringa.

• Afla
    juliaannaeva skrev 2013-07-31 10:08:11 följande:
    Nu är jag hemma från vul med två fina bilder på våran lilla knodd! Vecka 10 stämde bra o man såg ett fint hjärta slå känns underbart! P

Grattis, vad roligt :). Hur mycket ser man i v.10, ser det ut som en liten bebis?
  • Afla
    anaconda skrev 2013-07-31 13:14:57 följande:
    Ja jag tror eftersom vi va ca 8-10 mammor på samma samtal så körde dom nog lite annorlunda, allt tog väl va 1timme och 10 min!

Idag har jag verkligen gråtit av lycka, tårarna bara spruta! Fick se pyret på vul och hjärtat slog så fint, nu känns nog allt lite mer ja jag vet inte, på riktigt! Eftersom vi kämpat i 1 år och 1 månad så känns de verkligen i mitt hjärta! Här kommer en bild! Är i v 7+30

Är också i v 7+3 idag, så det är alltså så den ser ut nu, liten liten böna :) Vad mysigt att få se sin bebis :)
  • Afla
    Malin8803 skrev 2013-07-31 18:38:02 följande:
    Har inte fått nån mer brunröd flytning. o gjorde ett test ändå vet att det kanske inte stämmer men de va plus.

Har läst lite o de e vanligt med sånt,så hoppas de inte e missfall.

Det märks väl. men känner mig lite lugnare iaf.

Man kan ju inte ha otur två gånger. fast som sagt det märks ju . får se vad som händer i veckan .

S00L skrev 2013-07-31 18:59:04 följande:
    Malin8803, samma sak hände mig idag och man blir ju skiträdd. "Självklart" kände jag molande värk också men det var nog bar inbillning för det försvann när jag lugnat ner mig. Det är bara o vänta o se, dvs det värsta som finns...

Får verkligen hoppas att det inte är missfall som är på gång för er. Säger som de andra, borde de inte göra vul?
  • Afla
    Novalie2013 skrev 2013-08-03 11:40:52 följande:
    Hur mår alla nu då? Börjar det lägga sig med illamående osv?

Här bara fortsätter det , men idag fick jag sova betydligt längre .. Underbar man ...

Skönt att få sova lite :). Jag har faktiskt inte fått så mycket illamående denna gången, har ju kräkts dagligen med de andra barnen. Blir faktiskt lite nervös av att inte må mer illa, tänker att allt inte är som det ska. Men jag är iaf väldigt trött, och känner av ligamenten ibland, så lite symtom iaf:)
  • Afla

Lycka till med bröllop idag, hoppas ni har haft en jättebra dag!!!

Har också funderingar på att göra ett ul, känner inte av denna graviditet lika mycket som de andra så jag är så orolig att det inte är som det ska.. När är det man kan göra vanligt ul, hur länge gör de vul?

• Afla
    Novalie2013 skrev 2013-08-12 08:29:12 följande:
    Vart kommer alla ifrån förresten? Ni kanske har sagt de men måste ha missat de isåfall...

Själv är jag 26 är ifrån Dalarnas län har Man, 1 barn å hund hus å villa men ingen Volvo !! Hahaha

Har ni både hus och villa ;)?

Är från Skaraborg, 27 år, har man och två barn (alltså tredje på väg), bor i hus på landet med katt och hönor.
  • Afla
    Novalie2013 skrev 2013-08-12 18:09:56 följande:
    Nu ska jag berätta hur allt har gått !! Fy vilken lång dag !!

Började med bm imorse gick kanon , vi prata i över en timme å hon ringde upp till kk så jag skulle få komma dit (med viss väntetid eftersom jag inte hade bokat ) viss väntetid !! 4 timmar senare ..... Jag fick se mina twins !! Levande å med två ben å armar skönt !! Hjärtat tickade på , på båda å dom hade maraton när vi kolla , sparkades å rulla runt kul å se, å då kan dom rörelserna jag känt va annat än tarmarna hade dock för högt ph-värde så ska gå på antibiotika i tre dagar för att motverka för tidig vatten avgång ... Men allt såg bra ut och vart även framflyttad till 10+2 idag ... Annars va de 9-6 så tre dagar då.. Kändes skönt med tanke på att de är två i magen å de kan gå segare för dom å växa till sig !! Kort å gott väldigt nöjd över att se bebbarna men missnöjd över den otroligt långa väntan !!

Vad härligt att båda levde! Skönt :)
  • Afla
    Malin8803 skrev 2013-08-12 19:02:55 följande:
    Då har man varit på inskrivning idag o alla värden o allt såg bra ut :)

Fick tid till KUB med den 28e :).

På onsdag ska vi träffa en läkare o prata angående tätare ultraljud pga de som hände sist. o så ska jag dricka glukos grejen :).

Vad hände sist? Om man får fråga..
Svar på tråden BF Mars 2014