Inlägg från: tjejhalmstad |Visa alla inlägg
  • tjejhalmstad

BF Mars 2014

fler som har molvärk, riktig mensvärk?? är i v.10 och har haft det nu ikväll. plus konstant hungrig.

• tjejhalmstad

Fler än jag som är konstant hungrig och till och med får´gå upp på natten för att äta för att kunna somna om? Och då ska ja tillägga att jag tog en macka och lite fil runt 11 tiden och nu vaknade jag igen och vrålhungrig och hade aldrig kunnat somna om ifall jag inte hade gått upp för att äta. Och i vanligafall så vaknar ja mellan 6-7 och är jätte hungrig och går upp och kokar havregröt och sen när klockan är runt 9-halv 10 är ja så hungrig att ja måste äta igen :P

• tjejhalmstad
    Malin8803 skrev 2013-08-25 21:14:17 följande:
    Vecka 13 idag :) 12+0 :) Läääängtar till torsdag. så man får reda på om saker o ting e bra eller inte.
    Samma här :) Blir det ul på torsdag då? :) själv längtar man till tisdagen den 3 sep. fick ul tid då för att kolla att allt är bra. O sen rutin ul den 1 oktober :)
  • tjejhalmstad

v.14 imorgon också :) Och Ul på tisdag. Tycker med har känt nått i magen, ibland även som sparkar men det är väl omöjligt och måste va luft bara.

• tjejhalmstad

Allt gick jätte bra så nu kan man andas ut. Såg vår lille bebis sparka för fullt och vår beräkning stämmer också :) Då räknar vi ner till det riktiga UL om 4 veckor precis! :D Dags att berätta för kollegorna som kommer på fika idag och sen till chefen senare idag då jag har fått mitt UL på samma dag som jag skulle komma tillbaka till jobbet från mammaledigheten :P

• tjejhalmstad

Ja hade varit glad om ja bara haft finnarna i pannan (så ja kunnat dölja dem med luggen) Men ja har hela mina kinder,haka (ja hela ansiktet och dubbla finnar jämte varandra) och en del på ryggen :( Ser förjäkligt ut men fick en kräm utskriven av läkaren igår..

• tjejhalmstad
    Novalie2013 skrev 2013-09-04 08:47:00 följande:
    Håller med om knottror .. De är inte finnar igentligen liksom ... Hormoner delux !!

tråkigt att du inte kan dölja de när de är på kinderna oxå Men får man ta sånt medel när man är gravid? Bara undra .. Har hört att de inte är bra bara

Jo läkaren kollade upp den krämen och den var okej när man var gravid.
  • tjejhalmstad
    lajban skrev 2013-09-04 17:11:49 följande:

Här finns en till som känner sig som en fjortis i fejset... denna vecka har det blivit lite bättre, men hittills har det varit för hemskt...att sitta i kundbetjäning och möta folk varje dag har inte varit kul alls!

ush förstår dig, har du endast ansiktet eller rygg med? Men tala med läkare ifall du vill ha kräm så skriver de ut. Tar dock ca 4 veckor innan det börjar ge resultat sa hon. Men bara så man inte får fler iallafall.
  • tjejhalmstad
    lajban skrev 2013-09-04 18:06:35 följande:
    Ansiktet har varit värst, men har även haft mycket på rygg och axlar... men det börjar bli lite bättre, tack och lov!

Okej skönt det. Har haft problem med acne innan och har därför ätit yasmine p-piller för det och det har funkat bra.
  • tjejhalmstad
    Snowflakee skrev 2013-09-27 12:21:14 följande:
    I natt bär det av till Ullared för att shoppa loss, blir ca 50 mil att åka men det är det värt. Blir att shoppa massa födelsedagspresenter/julklappar och sen massa fina mammakläder och sen ska ju lillen i magen ha lite också. Jag är lite nervös över hur min rygg/mage kommer reagera :/ Varje gång jag blir lite överansträngd och då bara promenad på 30 min så får jag nå grymt ont i både rygg och mage men min sambo skulle stödja mig genom shoppingturen :) 

På söndag går jag in i vecka 18, ena stunden känns det som att tiden går så fort och sen i nästa står det helt still. Känns som en evighet innan vi får se vår lilla knodd :/ Ska ha RUL i vecka 21. Men antar att vi alla går och väntar på RUL just nu :)

Ja var där också idag :) Hoppas du hittade mycket kul. Jag köpte inte så mycket utan gick mest och kolla haha. Va där för några veckor sedan så va egentligen inget ja behövde. Håller på att inskolar sonen och idag skulle han vara där längre så jag fick några timmars egentid så passade på att åka dit och bara kunna gå själv i lugn och ro. Sitta o fika själv och ta de lugnt :)

Hittade du några mammakläder? Ja gick snabbt där förbi men de har inte mycket tycker jag. Och inget speciellt. Eller va säger du? Kollade visserligen inte på priset men då lägger ja hellre de pengarna på HMs mammakläder. Köpte 2 par lite tjockare snygga tröjor där i veckan. Sitter åt i sidan och är lite glittriga. Kommer passa bra nu när ja snart ska börja med mammabyxorna (döljer fortfarande magen :P ) men snart åker de på och blev snyggt med de tröjorna. Sånna "fin" tröjor som va tjockare hade de ju förövrigt inte på gekås heller, utan mest t-shirt.
  • tjejhalmstad

Är också hungrig ofta :P Får ibland gå upp mitt i natten för att ja vaknar och inte kan somna om ifall jag inte går och äter någonting, så oftast brukar jag ta tex. fil runt 11 tiden innan läggdags för att slippa gå upp. :P

Svar på tråden BF Mars 2014