Inlägg från: mikaelah |Visa alla inlägg
  • mikaelah

BF Mars 2014

Novalie: molly är mitt favoritnamn och det enda vi hittils kommit överens om så vi kör på det :) jag tror att det är en tjej men det är ju bara magkänsla. :)

Idag köpte jag första mammakläderna, 2 brallor på hm. Jösses de skönaste jag någonsin haft på mig!!:)

Oj kub mellan 11-13, då lär ju bm boka in oss snarast :) va kul!

• mikaelah
    Novalie2013 skrev 2013-08-21 15:19:47 följande:

Okej, ja Molly är fint smile1.gif vi har funderat på namn å de enda vi kommit fram till är ett tjej å ett killnamn... Men de kan ju va två av en sort smile1.gif men iaf .. Våran dotter nu heter ju Novalie , å om de blir en kille å en tjej så har vi funderat på Nelly å Noah ... Men som sagt man vet aldrig smile1.gif

Men åh va fina namn :) klingar bra!
  • mikaelah

Inskrivning igår, så nu får vi kub tid inom kort! Rul 25/10 med så nu får hösten gärna rulla på!!:)

• mikaelah

Jag måste få fråga; är det någon här som har hund? Jag oroar mig otroligt varje dag om scenariot att lillmolly skulle vara allergisk. Jag skulle aldrig någonsin kunna lämna bort vår älskade vovve.

• mikaelah
    Novalie2013 skrev 2013-08-29 21:04:40 följande:

Jag har en stor en ( howavart/Pyrenée ) de är som en leonberger .. Va oxå otroligt nervös över det .. Men dom säger att det ite märks på barnet förrän efter c:a 6 månader å framåt .. Å jag har inte märkt något på min dotter ännu.. Risken minskar oxå betydligt om igen av er mamma/pappa är allergiska ... Men de är ju ingen garanti.. Tyvärr :-/

Okej, vad bra! vi har ingen allergi någonstans i släkten på min sida. En farmor på sambons sida dock. Usch vilket scenario :( försöker tränga bort det och har än så länge inte googlat något om det heller. Ska försöka hålla mig borta! Vi hämtade nämligen vår lille prins när han var 12 veckor från en familj som hade en bebis med spädbarnsallergi, annars hade jag nog inte tänkt på det lika mycket.
  • mikaelah
    Novalie2013 skrev 2013-09-03 23:41:56 följande:

Nu vill jag lägga in lite gnäll som inte är så världsligt men ändå dock så irriterande ... Jag får jättemånga sådana här mini finnar i pannan helt plötsligt ... Jag blir tokig.... Kan inte minnas att jag hade de med dottern i magen smile4.gif . Åh för att inte tala om min foglossning som jag gärna byter bort ett tag.. Jag mår gärna illa bara jag slipper ha ont å kan röra mig normalt smile1.gif men icke smile1.gif

Jag har med en miljon små plitor i pannan!
  • mikaelah

Åh min kollega berättade på jobbet att hon är gravid, beräknat mars 2014! Vi är bara ett par stycken på min avdelning och 2 till ska vara pappalediga nästa sommar. Jag planerade att berätta för chefen på måndag då vi gjort kub men nu känns allt bara tråkigt. Alla vart glada för hennes skull och när jag berättar kommer folk bara att sucka i stil med "vem ska jobba här nästa sommar då". Åh vad nedstämd jag blev!:(

• mikaelah
    Novalie2013 skrev 2013-09-04 15:58:32 följande:

Va kul pixlar smile1.gif skönt å hoppa fram en vecka smile1.gif

Mikaelah: jag förstår exakt känslan du fick, men oroa dig inte för de tycker jag, åh blir dom inte lika glada för din skull så är de väl lite fel tycker jag.. Bara att förklara att du ville va säker först innan du berätta .. Å vem som ska jobba nästa sommar , de e deras bekymmer smile1.gif

Jag berättade idag för chefen istället då det kommit ut en intern tjänst jag vill ha. Han vart nog chockad för han sa inte grattis men han sa även att jag inte ska tänka på sommaren,det är hans problem att lösa. Herregud måste haft en puls på 300 och helt skakig i rösten! Puh!
Svar på tråden BF Mars 2014