• Anka77

BF Mars 2014

Novalie2013 skrev 2013-08-16 22:15:29 följande:

Vad har man för "symtom" på svamp? Anledningen att jag undrar är för att jag tog dom där vaginala tabletterna 3 dagar. Å de sägs att man kan få svamp av de, skulle va skönt å veta lite mer om svampsymtomena eftersom jag aldrig haft de?

Klåda!!!! som inte blir bättre av att tvätta eller smörja sig.

Även flytningar (vilket man har iaf när man är gravid fast vid svamp blir det klumpar och vitare)

Vet inte om det kan va flera symtom, så har jag haft. Hjälper något i förebyggande syfte att använda bomullstrosor, ej trosskydd och tvätta med intimtvål/olja med rätt ph - men kanske inte har nån betydelse om du kan få det av medicin
  • Anka77
    Tinapina skrev 2013-08-20 21:58:36 följande:

Enda sättet att inte må illa är att äta, konstant:) men det var lika förra gången, då gick jag upp 10kg första 12 veckorna sen stod det i princip stilla fram till de sista 12 veckorna:) och tröttheten ska vi inte prata om, helt galet!!

Likadant för mig, äter konstant för annars står jag inte ut med illamåendet. Tröttheten är hemsk, tycker det blir värre för varje barn (väntar nr 4) för jag blir ju ingen äldre så det kan de ju inte bero på ;)
  • Anka77
    stuvadvitkål skrev 2013-08-25 21:39:20 följande:

Hallo tjejer:) hoppas eran helg har vart bra? Själv har jag börjat med en tablett som tar bort min uppblåsta kännsla o klump i halsen så nu mår man som en prinsessa :)

Vad är det för tablett?
  • Anka77
    Afla skrev 2013-08-26 19:40:57 följande:

Vad bra att allt såg bra ut på kub:et smile1.gif

Är det någon mer än jag som inte kommer göra något kub?

Jag kommer inte göra kub. Har tid för ul på fredag, är då 10+3, för jag vill se bebisen iaf men utan allt vad kub innebär.
  • Anka77
    Pixlar skrev 2013-08-28 09:10:05 följande:

Jag är sugen på mcdonalds alla dagar i veckan! Och kebab. Och tacos. Och sushi! Haha, matbudgeten har spräckts ganska rejält senaste månaden som ni kanske förstår.. Måste verkligen börja lägga band på mig själv ;)

Haha, jag skulle helst leva på pizza :)

Nu måste jag nog gå äta lite efter att ha läst om alla hamburgare
  • Anka77
    CrazyMee skrev 2013-08-28 13:37:54 följande:

Tips om man suktar efter brieost är ju den på tub. Riktigt god är den faktiskt =D

Är den "godkänt"? Den innehåller ju 34% brieost. Jag vågade inte köpa den idag :(
  • Anka77
    stuvadvitkål skrev 2013-08-29 08:52:31 följande:
    Tror inte att den är "godkänd" då det står på att den är pastöriserad?

Förövrigt så har jag gått in i vecka 11 o gått ner 1kg? Bör jag ringa min BM o berätta detta eller spelar det ingen roll?
    Pastöriserad ska det ju va för att våga äta, opastöriserad är ju "förbjudet". Men enligt rekommendation ska man inte ens äta pastöriserad mögelost (i mat som kokat går det bra)

Hade hoppats att brie på tub bara skulle ha innehållit "briesmak"...
  • Anka77
    stuvadvitkål skrev 2013-08-29 09:51:36 följande:
    Ja fast ex. Ica basic har en brie o den är pastöriserad o den får man ju inte äta ändå?
    Inte enligt Livsmedelsverkets rekommendation
  • Anka77
    himla skrev 2013-08-29 09:59:31 följande:

då jag har lite extra vikt sen tidigare så har jag än så länge stått still på vågen.. väger typ lika som innan jag blev gravid.

v 13 känns bra ... man kan ta det lite lugnare .. i sina tankar.

Nä jag håller mig helt ifrån allt vad mögelost heter tror jag ... enklast så ... då jag inte ammar så kan jag ju när väl Lill-Bus är född äta som vanligt igen så bara att köra nedräkning tills dess smile5.gif ... å skriva önskelista vad maken ska ha handlat hem i matväg när jag kommer hem från BB hehe     

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *lill-bus bf 140312
    Tänker så jag med om osten. Förra gången firade vi hemkomsten från bb med ostbricka :)
  • Anka77
    elion skrev 2013-09-01 20:42:01 följande:

Häftigt att några känner bebisen redan! Varje gång tarmarna rör sig tror jag det är bebis, hehe, men har förstås alltid fel. Räknar inte med något förrän än på några veckor.

Men, en annan sak: Jag fick i fredags blodblandat på pappret och sedan har det kommit i små "strängar", brunt för det mesta. Och jag VET ju att det inte är nåt ovanligt men jag kan inte släppa det här, har fler runt omkring mig som fått missfall i vecka 12, som jag är i nu. Kan man få ett vaginalt ultraljud om man är orolig eller får man det vanliga svaret att "det är normalt"?

Vad har ni för erfarenheter? (Jag vet att det tagits upp tidigare, men jag minns inte helt hur det har gått för er som haft blödningar...  

Kräv ul, i synnerhet med tanke på mf tidigare, jag vet hur det känns! Mitt förra grav var efter ma i v 13, vi var inne 3 ggr under hela graviditeten för extra ul pga små blödningar. Jag blev hysterisk så fort det var blod :(

Nu är jag i v 12 och ska göra privat ul imorn och är orolig för att det inte ska finnas nåt levande foster :(

Jag tycker sjukvården nonchalerar oron. Visst alla gravida oroar sig och man har inga garantier, men ofta känns det som om man bara vill sopa det under mattan. Undrar hur vården runt graviditet, förlossning och eftervård skulle se ut om det istället var männen som bar och födde barn?!
Svar på tråden BF Mars 2014