-
Bilden är tagen i Mora så det är ju mot Leksand hållet men bor i Falun :) Vart i Dalarna bor du då?Novalie2013 skrev 2013-08-15 08:15:50 följande:Får jag fråga vart i Dalarna du bor snowflake ? Behöver inte svara
kan ju va kul å veta om man möter dig på affärs kanske
hahaha men jag tror ( jag har utgått från din profilbild) att de kan va Leksand eller Ludvika ... Men som sagt bara nyfiken ... 
-
Jag har redan berättat för vår familj, vänner och även för jobbet. Om något skulle hända så skulle dom få veta i alla fall och då har man ett stöd ifrån dom. Så tycker det inte är något fel att berätta det innan vecka 12. Men alla tycker ju olika!
-
asan25 måste vara jätte jobbigt och hoppas du kan ta semester och få vara med din karl och få stöd ifrån honom. Hoppas ni får ett plus snart igen!
-
Är i vecka 13 nu på söndag och idag fick jag åka och köpa gravidtröjor, min mage tittade ut så fort jag rörde lite på mig. Så då kände vi att vi berättar för alla våra bekanta (våra nära vet redan). Jag la upp en facebook status med texten : Nu bakas en speciell sorts bulle, ugnen är på 37 grader och timern är satt på 197 dagar
(iden är snodd av en annan tyckte det var ett roligt sätt att berätta)
Hur är det med er andra har ni berättat? -
Jag fick fina grattis kommentarer ifrån alla så det var jätte roligt men var lite små nervös om jag skulle lägga det på facebook nu eller om jag skulle ta det senare men det har redan börjat synas på mig. Ser ut som jag skulle vara i 4-5 månaden så skulle dom se mig på stans så vet dom i alla fall, går inte att dölja!
-
Går in i vecka 14 imorgon

-
Kämpade med rökningen när jag blev gravid med sonen och har inte vågat börja efter det som tur var. Men vet hur jobbigt det är att vara rökare. Men bara att kämpa på!!
-
Va skönt novalie, ha det trevligt på dopet i helgen!
-
Va kul :) Va det många som blev paff att det är två?Novalie2013 skrev 2013-09-08 21:30:29 följande:Blev en kanondag och helg
å nu vet både släkt vänner å Facebook om bebbarna i magen
lyckat!! -
Måste fråga är det fler än jag som har lite magsmärtor till och från? och även ont i ryggen samtidigt, ville bara se om det var normalt i vecka 16.
-
Idag är jag i 15+2 och fick se min lilla guldklimp och h*n mår bra! Min första reaktion var hur mår HAN ? hehe Så kanske blir en liten lillebror <3
Magvärken/ryggvärken är värre än värst så blir att ta det lugnt nu någon vecka och hoppas det försvinner! -
Novalie2013: Trökigt att behöva gå till tandläkarn men tyvärr är det ett måste ibland, hoppas det onda försvinner snart. Vagnen är jätte fin som du köpte. Själv håller jag på att letar runt i vagndjungeln och vet inte om jag ska välja Brio eller Emmaljunga. Har haft tre Emmaljungavagnar till sonen som snart är två år så vet inte något om några andra. Någon som har erfarenhet av Brio? Var sugen på en Brio Happy :)
Nu är man inne i vecka 17 (16+2) och mår ganska bra förutom ont i ryggen. Har fått tid för RUL också och den 17 oktober och längtar verkligen och vill se lillbus :) Jag hade inskrivning i vecka 10 och ska inte tillbaka till barnmorskan förrän vecka 24 är det vanligt att det går så långt mellan kollerna? Hade för mig att jag gick varannan vecka med första barnet men kanske är annorlunda andra gången.
Hoppas ni alla mår bra!! -
Min son kommer också vara 2,5 när lillebror/syster kommer och vi ska inte köpa en syskonvagn utan en ståbräda med sittdel på. Han tycker inte om att åka vagn så tror inte att en syskonvagn kommer behövas, sen kan man ju alltid ta en varsin vagn med barnen om man ska på marknader och sånt. Ja vi har bestämt oss att köra Emmaljunga, vi har varit nöjda tidigare så vågar inte byta märke och bli missnöjd.CrazyMee skrev 2013-09-25 11:10:13 följande:
Jag ska inte tillbaka till BM förrän v.25.
Va likadant med första barnet. Men efter v.25 är det ju rätt "ofta". Kommer dock inte ihåg exakt hur ofta...
Angående vagn så är jag inbiten Emmaljungare =P så jag hade inte valt något annat! haha.
Bebis kommer att få ha city crossen som dottern hade =) Dottern har en Scooter.
Dock funderar jag på om vi kommer behöva syskonvagn eller inte... Hon kommer vara ganska exakt 2,5 när den lille kommer... Vi använder inte vagn jättemycket. Bara när vi är iväg....
Idag är man i v. 17+1. Tiden går fort nu tycker jag....
-
I natt bär det av till Ullared för att shoppa loss, blir ca 50 mil att åka men det är det värt. Blir att shoppa massa födelsedagspresenter/julklappar och sen massa fina mammakläder och sen ska ju lillen i magen ha lite också. Jag är lite nervös över hur min rygg/mage kommer reagera :/ Varje gång jag blir lite överansträngd och då bara promenad på 30 min så får jag nå grymt ont i både rygg och mage men min sambo skulle stödja mig genom shoppingturen :)
På söndag går jag in i vecka 18, ena stunden känns det som att tiden går så fort och sen i nästa står det helt still. Känns som en evighet innan vi får se vår lilla knodd :/ Ska ha RUL i vecka 21. Men antar att vi alla går och väntar på RUL just nu :)
-
Jag har RUL den 17 oktober men kanske skulle få en tidigare tid, jag hoppas verkligen det! När man inte kännt någon riktig spark än bli man lite orolig :/ Så nu går man bara och väntar
Funderar även på om man ska kolla vilket kön det är eller inte. Vi kollade kön med sonen, för jag var helt 100 på att det var en liten kille och ville ha det bekräftat :) Nu är jag jätte osäker på om det är en tjej eller kille! Men funderar på att inte kolla den här gången. hmmm har några dagar kvar att bestämma mig i alla fall!
Vad har ni bestämt er för och varför?
-
Va roligt det måste kännas sen med två som har hicka :) Jag har börjat känna lite småsparkar ifrån mitt lillapyre och så fick jag höra hjärtljudet hos mvc sist. Tänk att ett sånt litet ljud kan få en att börja gråta av lycka. Har gått oroat mig i nästan två veckor innan att något skulle vara fel och när jag fick bekräftat att lillen mådde bra så släppte allt. Vad man oroar sig hela tiden i onödan hela tiden! Men så är det väl för alla som är gravida. 12 dagar kvar till RUL och vi har bestämt oss för att kolla kön. Längtar jätte mycket!!
-
Jag har precis börjat känna av min lille och är i vecka 18 (17+6) så det kanske kommer. Jag kände väldigt tidigt under min förra graviditet så har varit jätte orolig så det är så olika mellan graviditeterna. Hoppas du känner lite sparkar snart så du slipper oro dig i onödan.CrazyMee skrev 2013-10-05 09:35:50 följande:Här känner man ingenting... Trist :(
Dessutom börjar man ju tänka dumma tankar. Tänk om allt inte står rätt till?!
Är ju ändå i v.19... -
Tycker det låter som en bra idé :)stuvadvitkål skrev 2013-10-06 20:36:23 följande:Förresten.. Skulle det vara intressant med en grupp för oss här inne på facebook istället? En "hemlig" som ingen av våra bekanta eller vänner kan googla fram o luska i det man skriver? -
Jag har inte fått något än.stuvadvitkål skrev 2013-10-07 12:42:47 följande:Så nu har jag skickat vänförfrågningar till dom som skickat mail o gb inälgg :) hojta till om jag missat någon -
Själv har jag 10 dagar kvar till RUL och vill att tiden ska gå fortare nu :)