Inlägg från: CrazyMee |Visa alla inlägg
  • CrazyMee

BF Mars 2014

Jag har inte rökt, men däremot snusat. Snusade innan dottern med och då hade jag jättelätt att sluta. Denna gången planerade vi ju barn så då började jag innan att gå över till nikotinfritt. Gick okej. Så faktiskt så lyckades jag sluta direkt när plusset kom =)

• CrazyMee

Usch cancer är vidrigt :(

Just nu hatar jag mig själv.... Jag orkar INGENTING på kvällarna... Efter dottern lagt sig så är jag helt slut. Går och lägger mig runt 21 VARJE kväll. (Visst. Vardagarna är det okej då jag börjar jobba kl.6 och därför går upp senast 5). Men helgerna är ju så tråkig :( blir ju aldrig något kvällsmys precis... Det orkar jag inte.

• CrazyMee

Jag skulle heller inte vilja ha med min dotter på RUL (här får man inte heller ha barn med sig).
    Man vill ju lägga all fokus på skärmen ju :D

v.17 idag! 3 veckor, 2 dagar kvar till RUL. Tiden går långsamt...

Angående matlust och vikt.... Jag har NOLL matlust... Får tvinga i mig mat. Har dessutom gått ner 3kg... Vet att det var liknande när jag gick med dottern. Men inte riktigt såhär =/

• CrazyMee
    Novalie2013 skrev 2013-09-17 08:29:41 följande:
    Ang, ta med barn till rul .. Min dotter är 7 mån så jag har inte det bekymret.. Den enda jag vill är med är mannen min.. Känns som att man skulle behöva de stödet om de skulle vara nå fel (som ni säger) .. Inte lätt sånt där.. Man är nog nervös varje gång man lägger sig där... åh de där med mat ... Blä de är en plåga varje dag... Blir lite orolig när alla säger att man ska helst gå upp första tiden med tvillingar ... Men de gör inte jag.. Å samma med dottern... Får väl se hur dom mår på rul .. Man kan ju liksom inte tvinga i sig för de kommer iaf upp ... Jag hoppas att allt är i sin ordning men jag är supernervös inför rul.. Har väl minst 3 v kvar innan å här är dom då fan inte snabba så jag får väl inte mitt rul förrän v. 20 ... Suck har inte ens fått tiden i brevlådan än.. Men väntar tappert varje dag

Jobbigt att inte ens fått tiden till RUL!!
    Jag är ju i v.20 när jag gör mitt... Segt men det går :)

Dottern är ju 2 så hon hade nog inte haft ro att sitta still så länge som ett RUL kan ta...

Usch ja. Mat är blä just nu.. Mackor går bra. Ibland. Men men. Jag hoppas det släpper snart!      
  • CrazyMee

Vet hur de känns!
    Hade en Kawasaki 250r som jag skulle övningsköra på. Men så blev jag gravid med dottern och insåg att jag varken skulle ha tid eller råd att ta kortet... Så maken bytte in den så han fick en nyare.

• CrazyMee
    Snowflakee skrev 2013-09-24 20:25:20 följande:
    Novalie2013: Trökigt att behöva gå till tandläkarn men tyvärr är det ett måste ibland, hoppas det onda försvinner snart. Vagnen är jätte fin som du köpte. Själv håller jag på att letar runt i vagndjungeln och vet inte om jag ska välja Brio eller Emmaljunga. Har haft tre Emmaljungavagnar till sonen som snart är två år så vet inte något om några andra.  Någon som har erfarenhet av Brio? Var sugen på en Brio Happy :) 

Nu är man inne i vecka 17 (16+2) och mår ganska bra förutom ont i ryggen. Har fått tid för RUL också och den 17 oktober och längtar verkligen och vill se lillbus :)  Jag hade inskrivning i vecka 10 och ska inte tillbaka till barnmorskan förrän vecka 24 är det vanligt att det går så långt mellan kollerna? Hade för mig att jag gick varannan vecka med första barnet men kanske är annorlunda andra gången. 

Hoppas ni alla mår bra!!  

Jag ska inte tillbaka till BM förrän v.25.
    Va likadant med första barnet. Men efter v.25 är det ju rätt "ofta". Kommer dock inte ihåg exakt hur ofta...

Angående vagn så är jag inbiten Emmaljungare =P så jag hade inte valt något annat! haha.
    Bebis kommer att få ha city crossen som dottern hade =) Dottern har en Scooter.
    Dock funderar jag på om vi kommer behöva syskonvagn eller inte... Hon kommer vara ganska exakt 2,5 när den lille kommer... Vi använder inte vagn jättemycket. Bara när vi är iväg....

Idag är man i v. 17+1. Tiden går fort nu tycker jag....

• CrazyMee
    Snowflakee skrev 2013-09-25 12:21:25 följande:
    Min son kommer också vara 2,5 när lillebror/syster kommer och vi ska inte köpa en syskonvagn utan en ståbräda med sittdel på. Han tycker inte om att åka vagn så tror inte att en syskonvagn kommer behövas, sen kan man ju alltid ta en varsin vagn med barnen om man ska på marknader och sånt. Ja vi har bestämt oss att köra Emmaljunga, vi har varit nöjda tidigare så vågar inte byta märke och bli missnöjd. 

Nellie åker faktiskt vagn när vi är iväg... Men troligen är man ju inte iväg så mycket själv så det borde räcka med ståbräda de få gånger =) Annars kan man ju alltid köpa en billig begagnad syskonvagn =)
  • CrazyMee

Här har man fått så satans ont av ischias :( har börjat lipa ett par gånger för att det huggt till så det svartnat för ögonen :/

RUL den 10 iaf! Längtar!! Vill ju försöka få reda på vad det är för litet pyre där inne ;)

Ytterst lite rörelser känner jag... Har känt något fladder någon gång.., men inte mer. Kände sent med dottern med (lite över huvudtaget), så det kommer väl :D

• CrazyMee

Här känner man ingenting... Trist :(
    Dessutom börjar man ju tänka dumma tankar. Tänk om allt inte står rätt till?!
    Är ju ändå i v.19...

• CrazyMee

frukarlssonn: jag kände också sent förra gången. Fick reda på vid RUL att jag hade moderkakan i framkant. Så då fick man ju en förklaring till slut. Hoppas det är samma denna gången! Kände väldigt lite över huvudtaget förra graviditeten...
    Men lite jobbigt är det allt att man inte känner något :(

• CrazyMee
    Afla skrev 2013-10-06 19:50:09 följande:
    Ingen extra hunger här, vågen står fortfarande på -3kg, trots vecka 18 nu. Börjar få en rejäl kula dock. Rul på tisdag... Längtar!!

Samma här! -3kg... och jag är i v. 18+6 idag..
    Dock RUL på torsdag ;) 
  • CrazyMee

Facebook-grupp låter toppen! Är inne där bra mycket mer än här på FL... gillar inte FLs app =/

• CrazyMee
    stuvadvitkål skrev 2013-10-07 12:42:47 följande:
    Så nu har jag skickat vänförfrågningar till dom som skickat mail o gb inälgg :) hojta till om jag missat någon

Jag har skickat meddelande till dig också =D
Svar på tråden BF Mars 2014